~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg under januari 2012

Av Cina - 23 januari 2012 14:59

Ja vilken dag det har vart idag då.

Händer saker vill jag lova.

Förra veckan fick jag ett brev från FK som jag inte fattade.

Så jag höll på att ringa till min handläggare i fredags men lyckades inte få

tag på henne, men imorse lyckades jag.

Nu fattar jag brevet och sedan fick jag ett besked som gjorde

mig både glad och förvirrad.

FRÅN DEN 1/2 ÄR JAG SJUKPENSIONÄR.

Tänk att efter 10 år så är det nu klart.

Bubbla känslor får man.

Kommer inte kunna säga att jag har en tjänst i kommunen

och jag kommer inte ha någon CHEF (förutom Håkan då hahahahaaaa)

Känns mycket konstigt men tänk att slippa

springa på alla möten och bli tillsagd vad man ska 

göra och inte göra.

NU ÄR JAG EN FRI MÄNNISKA.

Kan göra precis vad jag vill behöver inte fråga om lov att resa.

Behöver inte känna att "nu snart hör dom av sig igen"

För det blir ett stressmoment för mig.

Nääää nu skall jag bara göra saker som jag kan o tycker är roligt.

Jaja nog om detta nu.


*******************************************


Imorse var vi uppe vid 6 och drack kaffe.

Bäddade och flyttade sängen till mitten på rummet.

Halv 8 kom målarn och han började med att täcka med

papper runt sängen och rev lite tapeter.

Spacklade alla skarver o små hål.

Sedan åkte han iväg o kom åter med tapeterna och färgen

för att sen vid halv 11 komma o säga att det var allt för idag.

Ja han kan ju inte slipa innan spacklet torkat.

Så kan kommer tillbaks i morgonbitti halv 8

och slipar o målar o tapetserar så allt blir klart i morgon.

Jag var tvungen att öppna en tapetrulle och kolla hur den såg ut.

Och jag gillar det jag ser.

Skall bli kul att få fixa till där inne sedan.

Ja vi får ju nytt golv där sedan, när vet jag inte.


Så visst händer det saker hela tiden.

Händer även positiva saker hos Patrik & Sari.

Känns skönt att allt blir som det ska vara för alla parter.

Mer kan jag inte säga men jag tror ni förstår ändå.



Önskar alla en fortsatt fin måndag em/kväll  

Av Cina - 22 januari 2012 18:35

Fytusan vilken röra det blir när man ska ha hantverkare.

Nu finns enbart sängen kvar i sovrummet.

Och allt står huller om buller i de övriga rummen.

Ska bli så skönt när det blir klart.

Hoppas verkligen att golvläggaren kommer oxå inom snar framtid.

Så imorgon blir det att vakna med tuppen kl 7:30 skulle målaren vara här.

Jaja det blir bra när det blir klart.Spänd och se tapeten i helhet.

Har tagit ett foto idag hur det ser ut just nu.

Så skall jag ta undan för undan.


Ja nu är det snart tv-dags skall se Så ska det låta och Spårlöst försvunnen.


Önskar nu er alla en fin kväll o en fin måndag  

Av Cina - 21 januari 2012 14:20

Igår på förmiddagen var jag ner till skräddaren och hämtade mina

byxor som han lagt upp och dom vart kanon bra.

Sedan hämtade vi Patrik som ville åka ut till Maxi och handla.

Patrik har halsfluss men fått pc och lilla Frans är oxå sjuk

och han hade vart ledsen halva natten med feber o ev ont i öronen.

Så Sari ville inte ta ut honom o det förstår jag.

Då ställde vi upp så dom fick hem det dom skulle ha.

Togen fika när vi kom tillbaks.

Sedan hem och så skulle jag kolla lite på datorn

och då hade vi inget internet o man blir ju tokig när det inte funkar.

Ringde och fick veta att Bredband2 som vi har hade tekniska problem

i Ronneby, Eskilstuna, Västerås och Hallstahammar.

Men att felet skulle vara lagat kl 20:00 men inte var

det något internet när jag gick i säng vid 22:30.

Men nu på morgonen var det fixat o jag är glad igen...;)


Så ringde det i telefon igår o jag svara o i andra ändan

var det en man så pressenterade sig.

Och jag lät nog väldigt dum.

Men ha sa sitt ärende och det var

ATT PÅ MÅNDAG KOMMER DOM O TAPETSERAR O MÅLAR SOVRUMMET.

och gissa om jag vart paff det tar i regel 10 veckor innan dom kommer.

Nu tog det 1 vecka och jag är så spänd på hur det kommer att se ut.

Ni kommer att få se före och efter bilder det lovar jag.

Och efter det så fick jag ett sms att paketet från Cellbes hade kommit.

Men då orkade jag inte gå ner till affären så Håkan har hämtat ut det idag.

Och allt passade utmärkt så nu har jag lagt undan det till sommaren.

Tunikorna har jag framme för de ska tvättas.

Luktar illa om det tycker jag.

Så visst kan det hända massa saker på en dag.

Sedan vissa dagar händer inte ett dugg.


Ja sedan är det oxå bestämt att Karin och jag åker upp till Mora

den 26/2 och hälsar på Susanne, Tommy och Jonathan.

Skall bli så kul att få träffa dom igen.



Ja detta vart ett långt inlägg idag.

Hoppas du orkade läsa ända till slutet.


Önskar er alla en fortsatt fin lördag  

Av Cina - 20 januari 2012 21:01

Jag , Sari har fått äran att meddela er alla läsare att Carina inte har något fungerande internet.Hon återkommer så fort felet är åtgärdat!! Trevlig helg!!

Av Cina - 19 januari 2012 18:00

Fysjutton vilken dag o va lång.

Har vart trött idag men kroppen går på lågenergi just nu.

Måste försöka ladda upp den.

Har inte hänt något speciellt idag.

Så vad ska jag skriva om tro.

Imorgon skall jag hämta mina byxor som är hos skräddaren.

Mora resan är nu planerad men återkommer om den senare.

Ja tror att detta får räcka för idag.

Har nog lite hjärnsläpp.


Önskar alla en fortsatt fin torsdagskväll  

Av Cina - 18 januari 2012 18:39

er vad jag skickade efter från Cellbes igår.

KLICKBILDER

 

Detta är standklänningar 2 pack

Skönt att ha på sig när man går upp o ner till stranden


2 par av dessa


2 pack linnen ett i denna färg o ett svart


Jeans shorts


     

Och så dessa tunikor/klänningar


Och så denna underklänning till klänningen som är på bild 3.

Ja nu vet ni hur jag ska se ut i sommar ;)

Och smaken är väl som baken delad.

Men detta är min smak.


Har inte hänt så mycket idag.

Har vart till grossen och handlat.

Imorgon blir det kålpudding.



Önskar alla en fortsatt fin onsdagskväll  


      

Av Cina - 17 januari 2012 17:27

Yes idag kom då Cellbes vår/sommar katalog o jag som väntat så på den.

Sätte mig ner o bläddrade fram o tillbaks o markerade vad jag skulle ha.

Så satte jag mig vid datorn o så beställde jag allt.

Och det gick på en bra slant men det är det värt.

Kan ni tänka att allt fanns så det kommer redan i slutet av januari.

Spännande att vänta på paket tycker jag.

Tyvärr kan jag inte visa bilder på det jag köpte för

det gick inte att kopiera bilderna..

Men tunika gånger flera, leggings x 2 par, linne x 2, jeans shorts m.m


*****************************************


Var även ut till en affär som öppnat här som heter PICKABOO.

Men nä det var bara kraffs men godis hade dom.

Så det vart lite sånt o batterier och en spygrön papperskorg.

Var även till skomakaren/skräddaren men mina gröna byxor som han 

skulle lägga upp får hämta dom på fredag.

Måste ju ha dom när min resevän/goda vän Karin och jag skall åka till Mora.

Vi ska åka och hälsa på en familj som vi träffade i Turkiet i sommras.



Måste få visa att Frans har idag ätit gröt för första gången.

KLICKBILDER

Han blev ju fyra månader i söndags.


Ska oxå visa hur det vart i sovrummet när jag fick sängkappan på.

   

Nu får vi vänta ett tag tills vi får tapetserat o målat och nytt golv.

Men jag väntar så gärna för det kommer att bli kanon.


Nu önskar jag alla en fortsatt fin tisdagskväll  

Av Cina - 16 januari 2012 13:15

Tänkte visa er lite fina foton på  Sanna.

Lite blanda så där....

KLICKBILDER

                                

Och jag tror att alla bilder talar för sig själva.  


Önskar er alla en fortsatt fin måndag   

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards