~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 19 februari 2012

Sol, regn och snö om vart annat.....

Av Cina - 19 februari 2012 17:26

Usch idag har det vart ett riktigt skitväder i min smak.

Det har regnat, snöat o så sken solen ibland.

Halt som bara den ut många som säkert har rasat idag

och brutit sig någonstans.

För så halt var det.

Var över till min vän Karin en stund o då gick jag

som bambi på hal is.


Läste just i en blogg att det hade blåst 5 meter höga vågor

på Ålandshav igår så Cinderella ankrade fast i isen utan för Justerö.

Och där har dom legat tills idag kl 13:00.

(personen som äger bloggen jobbar på Cinderella)

Hoppas förtusan att det inte är sjögång när vi ska ut

på havet den 28/2 men det är ju ett tag kvar.


O imorse gick min One piece sönder i dragkedjan.

Ohhh jag tänkte men hur ska jag nu klara mig i vinter

när jag inte har den.

Men Håkan lyckade laga den så nu är den användbar igen.

Kanske inte alla som vet vad en One Piece är men det är en sådan här.


 

Jag köpte ju min i Turkiet den är enbart lila.

Nu får jag bunkra upp med några flera i augusti.

Eller hur KARIN (min resvän).

Näää då denna gången blir det inte 7 st utan

några mindre ;)


Nähä detta vart långt.

Önskar er alla en fortsatt fin söndagskväll  

 
 
ansepanse

ansepanse

19 februari 2012 18:28

vi har haft ett soligt och vackert väder här idag, vilka vågor, visste inte att det kunde bli så höga vågor här i farvattnen
vad bra att Håkan kunde laga dragkedjan
kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
annemon

annemon

19 februari 2012 18:41

Vad bra att Håkan kunde kaga dragkedjan.Vilken tur att man inte var på den båten, hoppas det blir lugnt när du ska iväg. Recept på matbröd liggger på bloggen.
Kramen

http://annemon.bloggagratis.se

 
Malin

Malin

19 februari 2012 18:46

Oj hoppas det lugnat sig till du/ni ska ut på havet!
Härligt att Håkan kunde laga din mysdress igen :)
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

19 februari 2012 18:55

här har det varit plussgrader både i natt och i dag så is ute har det inte varit, men nu är det -1* så nu fryser det på och blir nog halt vill jag tro. här är snön nästintill borta, men vallar efter snöröjningen finns fortfarande.
Jag köpte också en sådan "One Piece" overall förra hösten men gillade den inte så den gavs bort, tyckte den var så lös och hängig, näää inget för mig.
Cinderella guppar nog normalt när du skall ut på det blå, det som kommer att gunga är nog dansgolvet.
Kramen vännen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

19 februari 2012 21:08

Vilken tur att inte du var ute på resa på havet nu när det blev sånt dåligt väder.Här har vi väl haft ungefär likadant väder som ni har haft däruppe där du bor,men regnat har det nog inte gjort här förstås.
Snart är det läggdags för min del så jag säjer
GOD NATT OCH SOV SÅ GOTT!

Kram

http://violett,bloggplatsen.se

 
Bettan

Bettan

19 februari 2012 21:30

Hej Cina!

Ja fy sjutton vilket svängandes väder vi har. Håller tummarna att er båtresa ska vara trubbelfri.

Ha ha ha jag kännde så väl igen mig när du skriver att man går som bambi på hal is =) Orolig för att ramla... Usch, ja det skulle vara smärtsamt då det är så knöligt på sina ställen.

Kram Bettan (Grafik Bettan)

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Karin

19 februari 2012 23:25

Skulle behövt skridskor på fötterna när jag gick till jobbet imorse.Inte kul!Man spänner sig så man inte ska ramla så man blir alldeles trött i kroppen.Längtar till VÅREN!
Vilken tur att du har en händig gubbe...långt till Turkiet(just nu).
Ha en bra vecka så höres vi/kram

 
Maria

Maria

20 februari 2012 00:39

Här snöa de som attan på middagen men på eftermiddagen sken solen.
Den ser väldigt skön ut att ha när man går å skrotar inne.
Skön måndag till dig/kramen

http://torparmor.blogspot.com

 
lillis

lillis

20 februari 2012 06:43

Vilken tur att Håkan fixade till detta.
Fy vad att vara ute på havet när det blåser så mycket ingen höjdare precis, får hoppas att det lugnar ner sig tills ni ska åka
Ha det bäst vännen
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Anita Lundwall

Anita Lundwall

20 februari 2012 10:17

Snygg One Pice Barnbarnen har med hängande byxbak.Skulle gärna ha en men kostar för mycket tycker jag,
Hade mycket byxdressa Overaller på 70 talet då var de på mode.
Hoppas verkligen att det lugnar ner sig tills du skall åka
Vågar inte ut på havet sedan Estonia katastrofen.
Konstigt flyga törs jag men inte åka på kryssning. snacka om velig.
Hoppas din dag blir fin '
Kramen Anita Lundwall

http://tisalaya.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards