~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 26 april 2012

Poliser med kofot och slägga......

Av Cina - 26 april 2012 18:23

Straxt före 17 tiden idag så kom det 4 poliser springade

här utanför mitt fönster o det jag då ser är att den ena har en kofot 

och en annan en slägga och det  var klart jag visste vart de skulle.

Ena polisen sätter nyckeln i låset o vrider om o de kom

in utan att behöva använda kofot och slägga.

Är väl tydligen en ny husrannsakan hos mina grannar mitt emot.

Knarkhunden har oxå vart där o just nu så finns de flera poliser i lgh:n.

Var ju bara synd att killen som var där precis innan polisen kom

hann springa iväg.

Och så kom den en o han backade 50 meter när det var poliser

som öppnade och han vart kropps visiterad på ute på gården.

Här behöver man inte titta på tv för att ha underhållning.

Man behöver bara titta ut.

Snart måste de väl ändå ta bort detta pack härifrån.

Man är ju otrygg i sin egna bostad.

Knark är ett jävla elände o så säljer man det oxå

kan bara säga FYFAN.


*******************************************

Idag fick pappa åka hem till sitt boende i Köping igen.

De kan inte göra så mycket mer med han här på ortopeden.

Och jag kan tycka det är skönt att han får komma hem 

till dom han känner och som känner honom.

Inte många som idag jobbar på ortopeden m.m som kan

ta hand om en alzeimers sjuka personer.

Det är bara de som jobbar på demens boende som

vet och kan ta hand om en alzeimer/dement person.

Det vet jag av egen erfarenhet.



Regn och rusk idag men det har inte vart kallt.

Det grönskar som tusan nu.

Skönt är det tycker jag så hoppas vi på sol och värme till helgen.


Önskar er alla en fortsatt trevlig torsdagskväll  


 
 
Ruth

Ruth

26 april 2012 21:03

Inte trevligt att ha sådana grannar inpå sig, men dom måste nog hitta bevis för att haffa dom, hoppas dom gör det denna gången. Klart att man känner sig otrygg på ett sådant ställe.
Hoppas nu att det går bra för din pappa och att han slipper ha ont.
Regn och riktiga åskskurar i dag, vi har inte hört mullret, men det har tydligen gått åskoväder i utkanterna här, men som vanligt så får vi bara regnet som tur är.
Kram vännen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
gerty

gerty

26 april 2012 22:42

Det är inte roligt med sådana grannar, hoppas att din pappa kryar på sig, skit väder i dag också

http://bloggplatsen, se

 
Ingen bild

Karin

26 april 2012 23:11

Va bra att L.har fått komma hem till sitt.Måste kännas tryggare för honom o.för er såklart.Undrar hur deras tankar far...i söndags var jag på "min" avd. o jobbade.Den som kände igen mej efter 5 v. sen jag slutade var den jag minst anande.Sätt en kniv o gaffel i händerna vet han inte vad dom ska vara till osv.han tittade länge på mejså jag sa:känner du igen mej. Ja sa han,det var du som läste för mejJag läste en bok för honom "en naken karl i Paris".Hjärnans aktivitet är helt oförutsägbar...
Äntligen kanske det blir lugnt på er gård.Polisen kommer ju inte utan anledning!
Bara fredag kvar att jobba,sen ledig två dar.Hoppas att ni kryat på er/kram

 
Maria

Maria

26 april 2012 23:25

Tack å lov har jag inte haft sådana grannar på länge men visst känns det otrevligt. Kanske dom kommer bort från er gata och in där dom hör hemma.
Skönt för din pappa att få komma hem till sitt och dom vanliga rutinerna.
Ha en fin helg/kramen

http://torparmor.blogspot.com

 
Malin

Malin

27 april 2012 06:00

Usch lite läskigt det där, att dom får bo kvar! Nej usch!
Men gött med underhållning utöver tv´n ;)
Skönt för din pappa, hoppas han inte ramlar mer nu!
Ha en bra fredag!
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

27 april 2012 06:04

Rena rama Vilda västern där du bor, hoppas nu att dessa människor
får flytta så ni får lugnt på gården.
Vad skönt för di pappa och få komma hem till sitt boende
Ha en bra dag
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards