~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 28 maj 2012

+10,9 grader blåser och regnar

Av Cina - 28 maj 2012 14:06

Usch idag var det inget vidare skönt väder ute.

I skrivande stund så är det +10,9 grader blåst och regn.

Inte alls så kul jag fryser som tusan.

Man är ju van nu att det vart varmt och skönt ett tag.

Tänk så bortskämd man blir.
Jag hann klippa gräsmattan innan regnet. 


Igår kom Patrik, Sari, Sanna och Lilla Frans.

Fick denna underbart fina blomma av Patrik.

KLICKBILDER

Så stor och fin.  

TUSEN TACK.


Jag hade köpt en "tuffa viktor" keps till Frans

Han ser för cool ut.


Så här mysigt kan det vara ute i gräset.

Sari som tagit bilden.  


Sanna vill inte vara med på foton.

Så då blir det bara så här tillgjort ;)

Hennes lilla Majken dog igår (hamstern)

Hon var lite ledsen sen sa hon så här

"Nu är Majken i hamsterhimlen  och leker

med det andra hamstrarna"

Klokt sagt tycker jag.



Angående min knölros så  går det inte att göra något åt det.

Man kan äta cortison men näääää tack det vill jag inte

göra igen är glad om jag slipper cortisonet.

Jag har legat på infektion för detta för massa år sedan

men det gjorde inget då heller.

Bara konstatera att det var knölros.

Så det får läka ut av sig självt.


Idag blir det köttfärslimpa med krossad ananas i.

Potatis, gräddsås, lingon och gurka naturligtvis.


Skall baka cupcakes i vecka få se hur det går då.

Bra hoppas jag, har aldrig testat men någon gång ska bli den första.

Naturligtvis ska det vara massa frosting på dom ;)


Nu önskar jag alla en fortsatt bra måndag  

 
 
Bettan

Bettan

28 maj 2012 16:50

Underbara bilder på dina fina barnbarn. Å mycket klokt om att lilla hamstern nu är i hamster himlen. Ledsamt när de misster sina djur, men skönt att hon ialla fall tog det såpass bra som hon gjorde.

Håller mina tummar hårt för att du ska slippa få allt för ont & att det backar av sig självt utan medikamenter.
Tack snälla för dina rara ord inne hos mig. Ja du vet ju hur jobbigt det är när man inte har sin mamma. Min mamma lämnade oss alla sommaren 2008, 10 dagar innan hennes 75-årsdag.
kram till dig goa vännen <3<3<3

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

28 maj 2012 17:02

Här har regnat massor på eftermiddan.
Vad tråkigt för Sanna att hennes lilla hamster dött.
Vilka fina foton på Frans och även på blomman
Ha det bäst min vän.
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
annemon

annemon

28 maj 2012 17:25

Tråkigt att du skulle få problem nu hoppas det inte tar alltför lång tid att läka ut.Jätte fina bilder på barnen och en fin morsdagsblomma har du fått.Ja det blev visst några mil för att shoppa en del grejor men kanske det var trevligt fast resan blev lång. Ha de så gott/Kram

http://annemon.bloggagratis.se

 
ansepanse

ansepanse

28 maj 2012 19:11

vilken fin blomma du fick, Frans är så söt och spjuveraktig :)
inte roligt för Sanna att hennes hamster dog, ska hon få en ny nu?
kramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

 
Ingen bild

Karin

28 maj 2012 21:26

Fina bilder på barnen.Har oxå två som gör sig till när kameran kommer fram:)Men de är söta ändå busfröna.Tråkigt med hamstern men Sanna tog det med jämnmod.Minns när A-K:s första kanin dog...mycke tårar blev det.
Hur kan vädret ändras såå snabbt?Jag VILL ha det varmt o soligt nu!!!
Hoppas rosen försvinner snabbt!Ha en bra vecka/kram

 
Ruth

Ruth

29 maj 2012 13:27

Ingen värme här i dag och små regnstänk kommer det nu. Så fin blomma du har fått av Patrik, den är så skir och vacker.
Så tuff Frans är med sin keps, farmor vet att tuffa till sina barnbarn så dom följer trenderna.
Så synd att Sanna har förlorat sitt lilla gosedjur, det kommer snart en ersättare vad det lider vill jag tro.
Skall bli intressant att se hur du lyckas med cupcakes, men som allt annat du pysslar med i köket så vet jag att dom blir både fina och goda.
Nu skall jag till affären och köpa lite förnödenheter.
Kramelikram vännen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

29 maj 2012 14:22

Va mysigt han har det i gröngräset lille Frans. Ja det går säkert jätte bra att baka cupcakes för dig, det finns hur mycke recept som helst på nätet. Ha en go dag och hoppas du inte fryser idag.
Kramizar

http://torparmor.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards