~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 8 oktober 2012

Kokat björnbärsgele/marmelad

Av Cina - 8 oktober 2012 15:27

Idag på förmiddagen satt jag och tänkte

att jag måste ju göra något av mina björnbär.

Så jag sökte på google på björnbärsgele/marmelad.

Och jag hittade ett mycket enkelt recept så jag

satte igång kokeriet.

Det var dessa halva burkar.

 

Ville inte hälla allt i en burk.

Så nu hoppas jag det tjocknar till, har aldrig kokat gele/marmelad.

Men här kommer receptet

5 dl björnbär

1,5 dl strösocker

2,5 dl syltsocker

2 msk vaniljsocker

Blanda och låt puttra i 20 min.

(Jag visapde sönder bären.)

Dra kastrullen åt sidan och ha i 2 gelatnin blad som först legat i vatten.

Ta bladen o rör i gelen/marmeladen.

Häll sedan upp den på väl rengjorda burkar.

Jag vänder dom upp o ner medan de är heta för då blir det vakum i burken.


Nu återstår det att se om detta stelnar.

Tror att detta är gott att ha på rostad macka o lite ost.

Men det är ju bara jag som tror ;)


Önskar er alla en fortsatt fin måndag  



 
 
ansepanse

ansepanse

8 oktober 2012 18:30

hoppas att den stelnar och blir supergod
kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
lillis

lillis

8 oktober 2012 18:39

Låter gott och smarrigt
Ha en bra kväll min vän
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Corina

Corina

8 oktober 2012 19:39

Blir säkert hur bra som helst ! Om jag bara hade björnbär ;) Kram !

http://corina.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Karin

8 oktober 2012 22:12

Björnbärsmarmeladen blir säkert god till rostat bröd o ost.
Hoppas de soliga höstdagarna håller i sig hela veckan.Har inte fixat fönstren ännu.Men jag är ledig på fredag så nu står det "städa"i min almanacka!
Ha de bra/kram

 
Maria

Maria

8 oktober 2012 23:19

Håller tummarna för att den blir bra. Jag gjorde gele en gång som blev så hård gick inte å använda.
Ha en fin dag/kram

http://torparmor.blogspot.com

 
Malin

Malin

9 oktober 2012 02:05

Åh det lät och såg riktigt smarrigt ut :)
Kram

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
Anita Lundwall

Anita Lundwall

9 oktober 2012 09:36

Låter super gott. Måste tacka dig för receptet på Gurkan den går åt som smör i solsken kanon god.
Ja fin du blir med dina tatueringar
Brorsans barnbarn Jenny har hela kroppen från fötter till hals armar Stockhoms Tatoo
Ha en fin dag kram Anita L

http://tisalaya.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

9 oktober 2012 10:32

Skall bli intressant att få höra hur denna gelé blev, den är nog suveränt god även till kött, testa. Tar buskens bär aldrig slut ?
Ha en fin dag/
Kramen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

9 oktober 2012 13:04

Sv: "vassego´" :)
önskar dig en fin tisdag
kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Ingen bild

Lena S

9 oktober 2012 14:41

Sv: Det är en Mårbacka-pelargon som jag är rädd om. Så den övervintrar jag varje år. Jag gillar att pyssla med sånt.
Kramis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards