~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2012

Folk är som tokiga........

Av Cina - 25 oktober 2012 16:58

Fysjutton tror folk är galna när de får lön.

Håkan var på fotvård imorse kl 9:00 och så efter

det skulle han åka till mekanikern och sätta på

sina nya vinterdäck och han kom inte hem förrän halv ett

och vi hade bestämt att vi skulle åka ut och handla

idag istället för imorgon då det är fredag och andra löningsdagen.

För det är lön för en del idag och en del får imorgon.

Oh herre gud säger jag vilka yra höns det finns i affären

de kör fullfart med dessa vagnar o det skiter i om det står folk ivägen de bara ska fram.

Annars ställer dom sig i mitten på gången o pratar med någon bekant.

Fan kan man inte gå åt sidan lite då.

Sedan öppnade det någon sport affär här ute idag o

bums så ska alla dit den dagen det var bilköer och folk kör som idioter.

Läst just om att det var folk som sovit utanför affären för

att komma in först kl 7:00 i morse för att köpa en cykel för 8:-

Folk måste vara tokiga.

Ja jag har INTE vart där.

Iallafall så fick vi handlat o vi kom ut fast med lite

sår på hälarna o.s.v

Svettig som tusan o irriterad var jag men 

nu skall jag inte handla på ett tag.

Tänkte göra så här ;)

 

Visst är väl "surgumman" söt
 


  


Imorse var det -4 grader och frost på backen.

Var skitkallt tyckte jag.

Solen kom fram på förmiddagen och det var riktigt fint.

Men vad har vi att vänta, ska ju komma snö i helgen säger dom kloka.


Önskar er alla en fortsatt fin torsdagkväll  



 
 
gerty

gerty

25 oktober 2012 17:38

Löne dax då är det fart på folket, om det då är något med bra pris då får man akta sig, här kom några snökorn förut det har varit kallt idag så nu smyger väl vintern sig på

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

25 oktober 2012 18:41

Ja du ibland är folk som yra höns i affärerna och då är det riktigt jobbigt när man är ute och handlar.
Vilken mysig bild på den söta gumman.
Ha en bra kväll
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

25 oktober 2012 19:15

usch vad kallt, fast nu på kvällen verkar temperaturen falla under nollan även hos oss :( ja, folk är ju inte kloka i vissa lägen, tror att de äger affären själva liksom
ha en fin kväll nu - kramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

 
Ingen bild

Karin

25 oktober 2012 20:39

Det är tomt i många skafferier vid den här tiden på månaden...Inte så kul att handla när ALLA ska handla samtidigt.Svettigt blir det;)
Nu börjar det verkligen närma sig vinter:(men vi har u något att se fram emot;);)
Ha en bra weekend/kram

 
cupi

cupi

25 oktober 2012 22:16

Grym blogg! :)<3 Läser den typ varje dag, haha :P
Checkaa min också www.cupi.blogg.se :D

http://www.cupi.blogg.se

 
Ruth

Ruth

25 oktober 2012 23:03

Jag hatar också köer i gångarna på affärerna, man tycker ju att mitt på dagen så jobbar ju dem flesta och rusningen blir först skall bli på em. Man kanske skall storhandla dagen innan lönedax för att slippa rusningen. Vilken härlig gumma med sitt långfinger haha.
Kram vännen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

26 oktober 2012 12:12

Ibland är folk hänsynslösa med att försöka komma först, det är väl så att man är sig själv närmast och då gäller de att va ute i god tid.
Sent på kvällarna på dessa varuhus, som har öppet till 21.00, då tycker jag att det oftast är riktigt trevligt att handla.
Ha en finfin helg/kramen

http://torparmor.blogspot.com

 
Gittan

Gittan

26 oktober 2012 16:52

Ja du ibland tror man att det är deras sista dag att handla..
Då är det skönare att kunna åka när andra jobbar :)

Gumman var jätte skön..

Önskar er en härlig Fredag och helg..

Kramizzzar

http://gittansnyaliv.bloggplatsen.se

 
Malin

Malin

27 oktober 2012 16:50

Usch vilken idioti att sova utanför bara för att få en cykel för billig slant!
skönt att er handling är över men tråkigt med skavsåren den orsakade!
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards