~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg under oktober 2012

Av Cina - 15 oktober 2012 17:51

Usch vilken tråkig dag det vart idag fytusan.

Regnade i morse och på fm uppehåll på em men 

nu spöregnar det här igen.

Men vi har inget annat att vänta denna hemska årstid

som vi skall gå till mötes.

På em målade jag denna.

KLICKBILD

 

Är så här jag känner mig i själen just nu.

Ni får göra er egen tolkning.


Fy sjutton vad jag längtar till torsdag så jag

får bort mössan jag har på huvet :)

och sedan hoppas jag på cirkel på kvällen.

Känns som torsdag blir en bra dag.


Ikväll blire lite tv-tittande.

Har inte kollat så mycket på Ensam mamma i år.

Tycker att det spårat ur, men nu börjar det väl

närma sig slutet så ikväll ska jag väl offra mig o kolla.


Nu önskar jag er en fortsatt fin måndagskväll  

Av Cina - 14 oktober 2012 15:30

Vi var ut en sväng till ICA-MAXI idag då vi såg att det fattas

lite i kyle och i matskåpet.

Och jag blev helt paff de har börjat plocka upp

advent och jul saker redan nu.

KLICKBILDER

 

Och det tycker jag är lite väl tidigt det

är ju över 2 månader kvar till jul.

Man hinner tröttna 100 gånger om på detta.

Visst jag gillar tomtar men allt annat kraffs då.

Men detta är ju försäljnings trix för att folk ska köpa.

Jaja nog om detta.


Såg detta fina armband på facebook igår och

jag vart såååå kär i det.

Visst tusan är det fint.

Bilden är lånad från facebook.


Ja imorgon börjar en ny vecka få se vad den har att ge då.

På torsdag vet jag iallafall att jag skall klippa mig kl 11:00 och göra slingor

på Studio Monore och bästa Joumana.

Skall bli så skönt att få av lite hår känns som om jag skulle ha mössa på huvet.

Har ju inte klippt mig sedan den 20 augusti så ni förstår ju att jag ser ut som

en hängbjörk i håret.

Jag skulle aldrig kunna spara till långt hår.

Tusan vad jag önskar att det var torsdag imorgon.

Men jag får ge mig till tåls tills på torsdag.


En regnig dag med massa regn men just nu skiner solen här.

Konstigt väder nu för tiden.


Önskar er alla en fin kommande vecka o en fortsatt fin söndag  

Av Cina - 13 oktober 2012 17:30

Det är tur att vi har så GOA VÄNNER som kan hjälpa

oss när våra kroppar sagt ifrån vissa saker.

Kjell var snäll och hjälpte Håkan att plasta in altanen idag

och det vart så himla bra så nu kan snön få komma 

vi är inbäddade ;)

Jag bjöd på mat i gengäld och jag bjöd på

kött i ugn med kokt potatis.

Var riktigt gott om jag får säga det själv och det får man ju.

Monica och jag satt i köket o prata om allt o inget.

Så får Monica ett sms från sin dotter som vill att

Monica ska ringa upp omgående.

Och det gör hon och då visar det sig att det stora barnbarnet (snart 19 år) har kört

över foten på det mindre barnbarnet (17 år) med bilen.

Hur detta gått till vet jag inte.

Men det vart en vända till akuten för dottern och barnbarnet.

Tur i oturen var det inget fel på foten så det var

bara att åka hem och vila foten.

VILKEN TUR säger jag bara.


Sanna fick ju komma åter till akuten imorse då hon inte

ville stanna kvar över natten så ville man titta på henne igen idag.

Och idag konstaterade dom att det var FÖRSTOPPNING.

Så nu får dom allt se till så hon går på toa.

Hon är ju ett barn men mycket energi och "hon tar sig inte tid att gå på toa"

ni vet " ska bara göra detta först" sedan är det glömt.

Men det är ju inte sköt att vara förstoppad så nu kanske hon går

direkt när hon känner sig nödig.


Näää nu vart det massa skitsnack ;)


Så nu önskar jag er en fortsatt fin lördagskväll  





Av Cina - 12 oktober 2012 17:46

Lilla skruttan Sanna är på sjukhuset hon

har har haft ont i magen sedan igår och

tydligen på eftermiddagen fick hon jätteont

och har feber.

Symtomen liknar ju att det kan vara blindtarmen som

spökar på henne.

Dom är just nu på stora akuten och väntar

så vi får väl se vad DR säger om detta.

Hoppas bara det är bajsstopp så hon

slipper bli opererad.

Är ju inte roligt när man är så liten, ja inte som vuxen heller.

Men då kan man ta det på ett annat vis.


Imorse hade vi - 4 grader o det var helt vitt ute på gräset.

På em kom det lite regn men inget att tala om.


Imorgon får vi matgäster och en hjälpande hand

att plasta in våran altan för vintern.

Ska bli skönt att det blir igen satt.


Önskar er alla en fortsatt fin fredagskväll  

UPPDATERING: Var inte blindtarmen utan bajsstopp förmodligen.


Av Cina - 11 oktober 2012 14:52

Idag får det bli lite foton på Sanna och Frans

KLICKBILDER ( klicka på bilden så blir den större)

           

Så nu har ni lite nytagna foton att titta på

Inte jag som tagit dom utan det är endera Sari eller Patrik.


Önskar er alla en fortsatt fin torsdag  

Av Cina - 10 oktober 2012 17:44

Fyfasiken säger jag bara, nu är det dags för 

hösthumöret eller vad man säger.

Jag OGILLAR detta att löven faller o det ska bli vinter.

Jag vill inte må skit varje höst.

Mörkt, kallt och all grönska är så gott som slut.

Sommaren vart tog den vägen inte tusan har den vart i Västerås.

Näää usch hoppa över oktober och november månad så slipper 

många må dåligt.

För jag tror inte jag är den enda.

Ja ja idag har vi vart ut o handlat lite.

Vart sugen på lever o det äter ju inte Håkan

men jag köpte en liten bit till mig ohhh det var så gott.

Han fick fiskbullar o potatis för det gillar han..

Sedan köpte jag äpplen så imorgon skall jag koka äppelmos.

De hade billiga äpplen 8:90 kilo det tycket jag var billigt.


Torsdag imorgon redan och det skulle va cirkel.

Men cirkelledarens mormor har brutit lårbenshalsen

så imorgon är det inställt.

Hoppas bara på att det går bra för hennes mormor nu

efter operationen o allt.

Inte roligt när gamla bryter sig usch vet ju hur det var när pappa ramlade.


Ikväll blir det att kolla på bönderna o se om de får till det.


Önskar er alla en fortsatt fin onsdag  



Av Cina - 9 oktober 2012 18:29

Usch vilken kall och ruggig dag det vart idag.

Fryser gör jag fast jag är inne, blåste såååå kallt ute.

Idag har jag inte så mycket att skriva om så det får bli ett kort inlägg.

Kokat köttsoppa idag så det fick det bli till mat.

Imorgon måste jag säkert handla lite hoppas solen skiner då.

In "donna" har börjat flagar nu och den läker så fint.

 

Bara att fortsätta smörja o smörja och smörja igen ;)

Är så supernöjd med den.

Björnbärs marmeladen/gelén den stelna o jag smakade den imorse på rostad macka

smakade inte helt fel men jag vet inte om jag gillade det så där värst mycket.

En konstig smak tyckte jag men kanske jag som har fel på smaklökarna.

Nu önskar jag er alla en fortsatt fin tisdagskväll  

Av Cina - 8 oktober 2012 15:27

Idag på förmiddagen satt jag och tänkte

att jag måste ju göra något av mina björnbär.

Så jag sökte på google på björnbärsgele/marmelad.

Och jag hittade ett mycket enkelt recept så jag

satte igång kokeriet.

Det var dessa halva burkar.

 

Ville inte hälla allt i en burk.

Så nu hoppas jag det tjocknar till, har aldrig kokat gele/marmelad.

Men här kommer receptet

5 dl björnbär

1,5 dl strösocker

2,5 dl syltsocker

2 msk vaniljsocker

Blanda och låt puttra i 20 min.

(Jag visapde sönder bären.)

Dra kastrullen åt sidan och ha i 2 gelatnin blad som först legat i vatten.

Ta bladen o rör i gelen/marmeladen.

Häll sedan upp den på väl rengjorda burkar.

Jag vänder dom upp o ner medan de är heta för då blir det vakum i burken.


Nu återstår det att se om detta stelnar.

Tror att detta är gott att ha på rostad macka o lite ost.

Men det är ju bara jag som tror ;)


Önskar er alla en fortsatt fin måndag  



Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards