~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 18 november 2012

Hacke hackspett.....

Av Cina - 18 november 2012 12:14

I flera veckor har vi nu haft en hackspett i våran trädgård

och han hackar sönder vårat trollhassel träd den rackarn.

KLICKBILD

  

 Han håller ju även till ute på allmäningen.

Trodde att dessa fåglar bodde o höll till i skogen.

Tycker inte dom hör hemma i ett bostadsområde.

Visst han är jätte fin men jag vill tusan inte ha han

i trädgården.

Katterna blir som galna när de hör hans skrik och hans knackande.

Elvis hör han direkt o springer ut nu kan han ju inte få

tag på den för vi har ju nätat in altanen, men ändå.

Kommer min trollhassel att dö om den hackar sönder den det

är ju min undran.

Ska sätta ut lite CD-skivor så kanske den håller sig borta.


Idag en igenmulen grå, trist och regnig dag.

Lyset tänt sedan tidig morgon.

Känns som om det vore kväller redan.

Men men bara att gilla läget o hänga med.


Imorgon står det storhandling på agendan 

om vi nu känner oss något så när friska.

Idag blir en slapp dag, har i och för sig startat tvättmaskinen

men den reder sig ju själv tills den är klar.


Igår kollade jag på Så mycket bättre och jag tyckte MISS LI

var bäst i gårkväll, många tyckte Darin men näää tycker hans låtar

låter likadant vad han än sjunger men en mycket duktig kille är det.

Ja skall bli kul att se fortsättningen på detta.

Är ju första gången som jag följer detta program och är lite

överraskad att det var så bra.

Så nu har jag ett nytt favorit program.


Önskar er nu alla en fortsatt fin söndag  



 
 
lillis

lillis

18 november 2012 15:32

Kan förstå att dina katter blir somtokiga när dom hör hacke, förstår att du inte vill att han hackar sönder ditt träd
Tyckte oxå att Miss Li och Darin var bäst i går
Hoppas att ni känner er bättre i morgon
Ha en fortsatt bra dag och kväll
Kram vännen

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Malin

Malin

18 november 2012 17:41

Åh vilken fin bild du lyckats ta :) Fin fågel men förstår att du/ni inte vill ha den där , och måste vara jobbigt för katterna också som inte får "lugn och ro" ... hoppas han beger sig till skogs och håller sig där , synd om ditt träd också ju :/
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Karin

18 november 2012 19:26

Gläds åt en fridlyst,sällsynt gäst...fast inte kul om trollhasseln blir förstörd:(
Prova med CDskivor el.nåt annat blankt.
Jaha nu är sista föreställning avklarad.Det har gått så bra o publiken har varit nöjd;)Nu har vi plockat ihop allt så imorgonem.går flyttlasset tillbaka till lokalen.Lite julledigt och sen...börjar vi om igen.Ett kalashärligt gäng;)
Hoppas att ni känner er piggare/kram

 
Tinezza

Tinezza

18 november 2012 22:11

Vad många kort jag skulle ha tagit ;)

http://tinezza.blogg.se

 
Ruth

Ruth

18 november 2012 23:47

Den lilla skönheten som hälsade på oss i går bär namnet ”Lexie”, du skall veta att jag blev sugen på en berner igen, men det får allt vara.
Hoppas du kan få bort hacke från ditt träd, dessa vackra fåglar förstör allt som det går att hamra på, inte får dem hjärnskakning heller. Vi hade en sådan som hackade sönder ett stort hål i väggen på våran stuga. Hoppas ni känner er friskare i morgon, så jobbigt att må så kass.
Kram och god natt vännen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

19 november 2012 17:15

jag vet faktiskt inte om en hackspett kan förstöra en hasselbuske, de kan annars hacka sönder ganska mycket
kramar

http://kinaguld.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards