~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 24 november 2012

Mjöl överallt....:(

Av Cina - 24 november 2012 16:51

Började dagen med ett varmt o skönt skumbad.

Sedan skulle jag baka en mjuk brunpepparkaka.

KLICKBILD

 

Och vad händer då jo mjölburken spricker

och det blir massa glas i burken och på golvet 

och mjöl över halva golvet.

Ja det var bara att ta fram dammsugaren och suga upp allt.

Mattorna åkte in i tvättmaskinen.

Ohhh så förbaskad jag vart.

Men som ni ser vart kakan bra och denna gång hade jag lingon i

få se hur det smakar.


En grå och regnig dag har vi haft.

Solen tittade fram men försvann lika fort som den kom.


Ikväll ska jag kolla på Så mycket bättre.

Spännande och höra hur de tolkar Sylvia Vrethammars låtar.

Hoppas det inte blir jazz bara.


Önskar er alla en fortsatt fin lördagskväll  

 
 
Ingen bild

cattha

24 november 2012 17:10

säger bara mums den ser jättegod ut,tänkte baka jag med en dag,oj vad arg man blir när man tappar nått,mmen tur att du ej skar dig .ps du behöver inte köpa pärlsocker.ja fy vad ungen skriker o att de hamrar ,o just att de börjar sent med det,kan väl göra det på dagarna tycker man.de är ju ändå hemma.ja visst kan ungar låta men jobbigt när det är på kvällen sent då ska de sova tycker man ju.jag tittar också på så mycket bättre ,bra program tycker jag.så nu blir de slöa sen tv ha de bra

 
lillis

lillis

24 november 2012 17:53

Så fin din bruna pepparkaka ser ut.Fy så förbaskad jag blivit om jag tappat burken, men tur att du inte skar dig
Ska bli spännande att se på Så mycket bättre i kväll
Ha en bra och skön kväll
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

24 november 2012 19:02

jag skulle ha svurit ve och förbannelse över burken och glasbitarna, det kanske du också gjorde
den blev jättefin din mjuka pepparkaka
önskar dig en fin lördagskväll
bamsekramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Maria

Maria

24 november 2012 19:12

Vilket öde och mycke extra arbete när de händer något sådant. Lille Frans hade nog uppskattat att få leka med mjölet. Dom ser så goda ut dina bullar nästan så man känner lukten av nybakat.
Ja tiden går så in i den fort hinner inte riktigt me.
Ha en fin söndag/kram

http://torparmor.blogspot.com

 
caritha

caritha

24 november 2012 21:52

Oj vilken otur ja här blev mattorna nytvättade oxå idag.O gud så god kakan ser ut ja det är dax att baka snart är det första advent.Ha nu en trevlig kväll kram/caritha.

http://trollmor59.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

24 november 2012 22:27

Snart har du julbaket klart om du stoppar det i frysen och spar, men det tror jag inte du gör.
Vilken otur med mjölet, fy attans, det flyger ju iväg också så lätt som det är, det var ett aber, men sådant sker, vad gjorde man utan dammsugare i sådana lägen ? Så hög och fin din kaka blev, du måste berätta hur den blev med lingon i.
Önskar er en fin söndag med vackert väder.
Kramelikram.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Karn

24 november 2012 22:30

Kakan ser jättegod ut.Inte så kul med mjölburken...har man inte jobb tar man sig jobb...tur ingen blev skadad iaf.
Tack för långpannereceptet,tar med det till jobbet.Idag har vi bakat pepparkakor.Jag köpte deg ist för att göra...4 degar bakade vi...åh va roligt det var...dom är ju barn i sinnet i vuxna kroppar.
Ikväll blev det glögg o pepparkakor,det smakade mums!!!
Ha en bra söndag/kram

 
Malin

Malin

25 november 2012 00:19

Men vilken otur med mjölet, men kakan såg super smarrig ut!
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards