~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 21 december 2012

Liten blev stor.....

Av Cina - 21 december 2012 16:34

Igårkväll ringde Patrik och frågade om vi kunde vara barnvakt

idag till barnen så dom fick åka ut o handla.

Patrik åkte till Umeå kl 13:00, Rönnby Tigers (innebandy damlaget)

har match imorgon mot IKSU.


Och därför ville dom handla och göra klart för han kommer

ju inte hem förrän på söndag någon gång.

Efter som jag inte hade något speciellt för mig idag

så kom Sari o hämtade mig kl 9:20.

Håkan fick stanna hemma utifall kyl/fry skulle komma idag.

Men nääää det har inte kommit något ännu o nu är det för sent.

Ja iallafall åkte dom iväg så Sanna och Frasse var hemma.

Och efter 45 minuters lek så kom Frasse och ville

upp i mitt knä o där lutade han huvet mot mitt bröst o där somnade han.

Kan inte fatta att han bara sover när jag/vi sitter banrnvakt.

KLICKBILDER

 

När han somnat så la jag honom i soffan för

jag orkar inte sitta med han i famnen.

Han sov i 1,5 tim sedan vaknade han och då 

fick han spagetti och köttbullar o han åt upp allt.

Och så här glad är man efter tuppluren, mat och ren blöja.

 

En riktig spjuvet är han den lilla rackarn.

Han skulle sitta i mitt knä hela tiden o vi skulle 

kolla i små böcker som han har.

Igår hade mamma Sari vart till frisören med han.

 

Nyklipp och han vart så STOR när han fick bort bäbishåret.

Tänk vad hår och frisyr gör mycket även på dom små.

Så LITEN har blivit STOR.

Sanna hon satt med Patriks Iphod och spela spel o sa

inte så mycket hon var så koncentrerad på det hon gjorde.


Nu är det kväller och nu är jag trött för

jag var uppe 05:15 imorse kunde inte somna om

efter toabesöket.

Snöat av o till hela dagen idag och just nu -3,6 ute.


Önskar er alla en fin fredagskväll  


 
 
Ingen bild

Karin

21 december 2012 18:24

Han är ju för lilla Frasse!
Ja nu känner man sig lite trött i ögonen...har fixat det mesta med allt i julväg(klappar o mat).Nu är det bara att börja slå in:)Imorgon ska jag leverera två julklappar,fixa golvev o tvätta.SEN på kvällen ska jag bara göra INGENTING,titta på TV o bara vara.
På söndag får jag fikafrämmande;)Då bjussar jag på julmacka o.kaffe el must.Beror på vad gästerna vill ha.../kram

 
lillis

lillis

21 december 2012 18:43

Det går fort med dom små liven,han är så fin lilla Frasse.
Vad trist att ni inte fått kyl och frys än
Ha en skön kväll
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

21 december 2012 22:36

Så söt liten pluttis, det är nog lugnade att ha er i närheten, jag vet ju själv hur det var att krypa upp i farmors knä när jag var liten, helt underbart skönt. Det syns långväga att Frasse är en liten spjuver, sötunge är han.
Kramen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Malin

Malin

21 december 2012 23:07

Va mysigt att få vara lite barnvakt :) Han är så fin "lillkillen! :)
Tråkigt att ni ej fått er kyl o frys :/
kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
Monika

Monika

22 december 2012 09:40

Jättefin blogg du har :)

God Jul!

http://monckan.blogg.se

 
ansepanse

ansepanse

22 december 2012 11:09

visst blev han plötsligt store killen med ny frisyr :) han måtte tycka om att sitta i ditt knä och somna, trygghet och närhet
här snöar det nu
kramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

 
ansepanse

ansepanse

22 december 2012 17:46

Sv: självklart är det inte roligt om man inte får julkort själv när man skickar till så många, jodå, han kom hem till sist men det tog sin tid ändå, det slutade snöa mot eftermiddagen här hos mig
Tack, det är en juvelblomma :)
kramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards