~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 1 februari 2013

Många funderingar.....

Av Cina - 1 februari 2013 16:11

 

Så här skulle jag vilja sitta och fundera lite på livet.

Vad är livet, hur ska vi leva för att vara tillags för alla.

Ja funderingarna är många.

Är vi snälla mot varandra, tycker vi om varandra, ställer vi upp tillräckligt 

för o på varandra, kan vi ge och ta........

På facebook idag såg jag en bild där 4 killar skurit halsen av en katt.

Gör man så är det livet för dom man kan ju undra, mår dom bra av att göra så.

Finns dom som gör parodi på extremt storvuxna människor.

Varför???? de kanske har en sjukdom, kanske inte alltid de ätit sig stora.

Människor är ganska så elaka mot varandra.

Vill man hjälpa någon på bättre tankar så ska man inte lägga sig i 

utan de klarar det själva eller vill ingen hjälp ha alls.

Har man hjälpt någon så får man skit i slutändan ändå.

Näää livet måste bestå av något mer än detta.

Jag ska leva mitt liv som jag har kvar att inte hjälpa

och inte stötta någon som inte ber om det.

Ja vill få ut som mycket mer av livet för det är för kort

för att slösas bort på människor som är missnöjda med sitt egna liv.


Tråkigt inlägg idag.......ja jag vet men istället för att göra

ett lösenords skyddat inlägg väljer jag att skriva detta.


LEV LIVET mina vänner och gör något bra av det.


Ha en fin fredag em/kväll  



 
 
ansepanse

ansepanse

1 februari 2013 18:50

stora funderingar men du har rätt, det finns så mycket som inte är som det ska och jo, livet är inte långt, det gäller att ta tillvara, även om det kan vara lite svårt ibland
bamsekramar till dig vännen <3

http://kinaguld.blogg.se

 
lillis

lillis

1 februari 2013 18:58

Börjar med att skriva vilken fin bild.
Vi kan inte vara alla tillags,och det finns många som inte kan ge och ta av allt. Du är en mycket fin person och jag förstår den smärta du känner just nu för du vill ju alla så väl och njut av ditt liv.
Styrkekramar min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

annemon

1 februari 2013 19:22

Vilken fin bild och många funderingar, livet är inte alltid så lätt klart man vill finnas tillhands för många men det är inte alltid så lätt åren går så fort så det gäller att ta till vara på det så gott man kan.
annemon

 
Ruth

Ruth

1 februari 2013 19:29

En så fin och rogivande bild. Det är nog många som borde sätta sig ner så, blicka över vattnet och rannsaka sitt innersta. Inte alltid bra att vara för snäll för då kan man också bli utnyttjad, sådant sårar en så djupt.
Det är nog svårt att vara till lags för alla, alla är vi så olika, men trotts det så skalla alla bli respekterade för den man är.
Tror många gånger att man skall tänka lite mera på sig själv en på andra, för ofta ger vi mera en vad vi får tillbaka.
Ett mycket tänkvärt inlägg, bra att du inte lösenordskyddade det, många läsare behöver sig nog en tankeställare.
Kram vännen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Karin

1 februari 2013 21:38

Vilken rogivande bild.
Du har så rätt...riktiga vänner ställer upp för varandra i med o motgång.De som inte "bjuder"tillbaka ska man avstå ifrån.Livet är trots allt tidsbegränsat så det gäller att leva det så man själv mår bra.Ha en trevlig helg/kram

 
ansepanse

ansepanse

2 februari 2013 11:24

Sv: då har ni kallare där än vad vi har här, nu är det - 3 grader och solen skiner så vackert därute
bamse- och styrkekramar till dig vännen <3

http://kinaguld.blogg.se

 
Ruth

Ruth

2 februari 2013 14:42

Bakgrunden passar förträffligt på din blogg, GRATTIS !
Kramen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Malin

Malin

4 februari 2013 14:33

Så underbart vacker bild!
Och visst är funderingarna kring livet många ibland!
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards