~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg under februari 2013

Av Cina - 4 februari 2013 15:12

Usch just nu vräker det ner snö här hos mig.

Ja vore ju tacksam om det inte kom något mer av den varan.

Men men vi är bara i februari ännu så det lär komma mera.


På förmiddagen  idag så tog jag mig ett varmt och skönt skumbad.

Kände att kroppens leder behövde det.

Var mycket skönt.

Efter det så började jag förbereda kvällen mat.

Det blir en gryta sjömansbiff idag.


Imorgon har jag tänkt och baka matbröd

 

Sådana här tänkte jag, har inte gjort de tidigare

så det kanske går åt skogen vi får se.

Alltid bökigt att göra något nytt, men kul att prova på.


Sedan skall jag baka denna sockerkaka.

 

Var oxå något nytt som jag hittade.

Cocos, yoghurt med vaniljsmak och citron m.m

Ska bli spännande och smaka för, sockerkaka gillar jag.

Ja så imorgon blir en bakdag.


Ikväll blire att kolla Farmen och Familjen Annorlunda och där

saknar jag verkligen Mirka, Peter och barnen.

Tur att Fam Wahllqvist är med dom livar upp hela programmet.


Nu önskar jag er en fortsatt fin måndags em/kväll  



Av Cina - 3 februari 2013 18:29

Ja idag har vi åter vart hos våra vänner Kjell o Monica 

på mat, vi tycker söndagarna är så tråkiga.

Idag fick vi  underbart god potatisgratäng, sallad och bräckta 

kassler skivor det var super gott.

TACK FÖR GOD MAT!!!

Vi kom hem för en timma sedan så nu har jag

satt igång en tvättmaskin som straxt är klar.

-10 grader imorse men strålande sol idag på dagen.


*************************************

Tänkte visa lite mer pyssel som man kan göra.

KLICKBILDER

   

Detta med ägget var lite roligt.

Tänk vad man kan göra av en vanlig konservburk.

Riktigt fint tycker jag.

En Påsk present kanske!!!???

******************************************


Har fortfarande funderingar kring LIVET men

jag kommer att återkomma i det ämnet vad det lider.

Har så mycket jag vill skriva men vi får se hur jag

ska lägga upp det på för sätt.


Nu önskar jag er alla en fin kommande vecka  



Av Cina - 2 februari 2013 17:40

 


Ja då funderar ni väl på vad.

Jag fick två väggtexter i julklapp och jag har

inte fått upp dom förr än idag.

Har vart där och fingrat på dom men så har jag nog inte fattat

riktigt hur man skulle göra.

Men nu idag så tänkte det var väl fasen oxå om jag inte ska få upp dessa.

Hade även beställt en som jag var och hämtade för någon vecka sedan hos Sari.

Ja när jag väl började så kunde jag ju inte sluta men fasiken

vilket göra det var det ville sig inte direkt.

Men nu sitter de på plats o sedan om det är lite snett det skiner jag blanka tusan i.

Det vart såååå fint.

KLICKBILDER

 

Taget lite snett ser jag men den ska sitta något sånär rakt

sitter i sovrummet.


 

Sitter oxå i sovrummet fast på en annan vägg.


 

Denna sitter i vardagsrummet.

Det står följande, ser att det blänker.


Tre små ÄNGLAR

Ska följa dig på livet väg

Den ena är

TRO

Den andra är 

HOPP

Den tredje är

KÄRLEKEN


Tycker det är MYCKET TÄNKVÄRDA ORD.


Ja detta har jag pysslat med idag och jag vart så nöjd.

Nu skulle jag så gärna ha ett till men det ska jag nog fixa.

Får väl tala med M så kanske det fixar sig.


Annars har dagen rullat på i sin gilla gång.


Och som ni ser så har jag tapetserat om här  inne idag.

Min älskade rara VÄN RUTH har jag anlitat idag.

Och vipps så kom det ett mail.

Hon är en PÄRLA RUTH snäll och en mycket godhjärtad människa.

Jag tror att det var 2005 som jag lärde känna RUTH för det var

då jag började göra mina hemsidor m.m

Det är många år som vi har blött o stött ihop RUTH!!!!

Och jag är så glad att du är min VÄN!

Tack för att du finns.


Ja idag har vi haft en lite kallare dag med

-10 grader när jag gick upp i morse.

Solen tittade fram men försvann för att sedan

titta fram ett tag på eftermiddagen.


Nu önskar jag er en fortsatt fin Lördagskväll  

Av Cina - 1 februari 2013 16:11

 

Så här skulle jag vilja sitta och fundera lite på livet.

Vad är livet, hur ska vi leva för att vara tillags för alla.

Ja funderingarna är många.

Är vi snälla mot varandra, tycker vi om varandra, ställer vi upp tillräckligt 

för o på varandra, kan vi ge och ta........

På facebook idag såg jag en bild där 4 killar skurit halsen av en katt.

Gör man så är det livet för dom man kan ju undra, mår dom bra av att göra så.

Finns dom som gör parodi på extremt storvuxna människor.

Varför???? de kanske har en sjukdom, kanske inte alltid de ätit sig stora.

Människor är ganska så elaka mot varandra.

Vill man hjälpa någon på bättre tankar så ska man inte lägga sig i 

utan de klarar det själva eller vill ingen hjälp ha alls.

Har man hjälpt någon så får man skit i slutändan ändå.

Näää livet måste bestå av något mer än detta.

Jag ska leva mitt liv som jag har kvar att inte hjälpa

och inte stötta någon som inte ber om det.

Ja vill få ut som mycket mer av livet för det är för kort

för att slösas bort på människor som är missnöjda med sitt egna liv.


Tråkigt inlägg idag.......ja jag vet men istället för att göra

ett lösenords skyddat inlägg väljer jag att skriva detta.


LEV LIVET mina vänner och gör något bra av det.


Ha en fin fredag em/kväll  



Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards