~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg under april 2013

Av Cina - 14 april 2013 17:17

  

Idag får ni hålla tillgodo med denna färgglada bild.


Ja så kom dagen som jag kände på mig skulle komma.

Alltså kan jag inte gå ut utanför dörren idag.

Måste vara i närheten av en toa annars kan det gå riktigt illa.

Har vart på toa 10 ggr nu, svider i ändan kan jag säga.

Svårt att sitta är det oxå.

Imorgon är det förhoppningsvis över annars kör vi en dag till.

Jaja nog med skitprat.


Idag kom solen fram men försvann lika för som den kom.

Har vart en grå och kulen dag tycker jag.

Men nu hoppas vi att värmen ska komma.

Fast jag litar inte riktigt på dessa vädergubbar/tanter.


Ja ha snart är det ny vecka och nya utmaningar.

Hoppas verkligen att min Iphone5  kommer denna vecka.

Men den som lever får se.

Imorgon är det ju bara en vecka kvar till STOR SEANSEN med PEHR TROLLSVEDEN.

Skall bli otroligt spännande.

Så på söndag den 21 skall vi ut o handla det vi ska ha.

Plus att jag ska baka något oxå, men det hinner jag i veckan.


Ja önskar er alla en fin kommande vecka.  


Av Cina - 13 april 2013 16:21

 

Ja idag får ni denna SEGER BILD på RÖNNBY TIGERS SEGER mot IKSU

Kan ni tänka att det gick vägen även i FINALEN för TIGRARNA.

Ingen som trodde att de skulle slå STOR FAVORITERNA IKSU

men tji fick dom.

Lite dåligt tycker jag att kommentatorerna har ett favorit lag i det fallet

tycker jag att de ska vara neutrala och har man ett favorit lag så

kan man behålla det för sig själv tycker jag.

Men detta är ju vad jag tycker.

Ett mycket besviket IKSU kan jag säga men tyvärr så var

det TIGRARNAS TUR denna gång.

Nu blir det bankett och sedan sova för att imorgon sätta

sig i bussen och komma hem till Västerås.

GRATTIS RÖNNBY TIGERS ni är bäst när det gäller!!!!!


Nu till något helt annat, idag har det snöat o regnat

om vart annat grått och trist.

Men nu hoppas jag att Våren är i närheten.

Mina två älskade duvor har kommit så då måste det vara vår.

De sitter på staketet och pussas o kuttrar som bara sjutton.

Och jag bara älskar deras mysiga läte.


Ja och så åkte Robinson Robban ut ur Let´s Dance.

Om det var rättvist det vet jag inte men det hade lika

gärna kunnat vara Sofia.

Mycket tårar vart det här under kvällen mycket känslor.

Ja det skall iallafall bli kul att se fortsättningen.


Önskar er alla en fortsatt fin lördagskväll  


    

Av Cina - 12 april 2013 17:08

 

Detta kort har jag tagit idag, så jag har VÅR i min rabatt.


Efter frukost idag så åkte vi ut en liten sväng.

Var till Hemköp i Kolbäck och köpte korv ja ni tror väl

man är knäpp som åker dit o köper korv.

Men nu har inte ICA den påläggskorven.

Ja köpte en bit sist ja var in där o handlade och

jag har inte hittat den någon annanstans.

Den heter Ängsö korv och charkmästarn gör den.

Lokal producerad oxå.

Hittar ni den så köp den super god.

KLICKBILD

 

Tycket det var riktigt blåsigt o kallt idag

och just i skrivande stund så regnar det hos mig.


Imorgon kl 11.45 så börjar SM-FINALEN i innebandy

den sänds på tv, Rönnby Tigers Västerås mot IKSU Umeå

Så Patrik är just nu i Malmö där matchen spelas.

Han jobbar ju med Tigrarna så nu får ni vara med o hålla

tummarna att de kommer hem med GULD i bagaget.

Vet inte om jag vågar titta på tv imorgon men glutta det ska jag.

Sari och barnen får fira MAMMA SARIS 40-ÅRSDAG SJÄLVA IMORGON.

Men hon ska ju inte fira imorgon utan det blir i slutet av denna månad.

Var nog lite uträknat så om nu Tigrarna skulle gå till final.


Ikväll kollar vi på LET`S DANCE.....


Önskar er alla en fortsatt fin fredgaskväll  

Av Cina - 11 april 2013 16:40

 

Idag får ni hålla tillgodo med dessa fina penseér (violer) som ser ut som glada ansikten   


På förmiddagen så cyklade jag ner till affären och handla.

Fick för mig att baka kavring.

KLICKBILD

     


Ja så här vart dom, god är dom oxå.

Var några på facebook som tyckte att det ser ut som om

jag brett bredbar leverpastej uppe på.

Och det kan jag ju inte fatta förståss men 

har man dålig syn så kanske det ser ut som så.


Har börjat lite smått igen ute på altanen men

väntar fortfarande på lite värme.

Har börjat att tvätta dynorna till stolarna få se om det funkar.

Annars får vi köpa nya, men hoppas inte.

Jaja det återstår att se.

Mattorna är klara så nu återstår att tvätta möblerna

och dammsuga och skura trägolvet.

Så kan man snart sitta ute förhoppningsvis.


Ikväll kollar jag på Halv åtta hos mig och Sofias Änglar.


Jag höll på Jenny från första början i Sveriges mästerkock och tänk att

hon vann med en ynka poäng det var snöppligt för Carl.

Men en poäng är en poäng.


Önskar er alla en fin torsdagskväll.  


Av Cina - 10 april 2013 16:57

 

Idag får ni titta på detta kärlekspar   


Ja idag var dom tre harar här och det ogillas av mig.

Hur fasiken ska jag få bort dom tro de är inte rädda heller.

Dom käkar upp så mycket som finns.

Hoppas dom försvinner när det blir sommar iallafall.


På förmiddagen idag så la jag min i ett varmt härligt skumbad.

Det var ljuvligt skönt, efteråt gjorde jag fotvård o sparade

550:- som det kostar o gå på fotvård idag.

Hutlöst dyrt kan jag tycka men man ska vara rädd om sina fötter

för man har bara ett par o finns inga reserver att köpa på biltema   


Jag går i väntans tider......ja jag väntar på min IPHONE 5

som inte kommit ännu då dom var slut.

Men har kanske tur att den kommer i slutet av veckan eller i nästa vecka.

Fast jag har ju min Iphone 4S så jag klarar mig väl ändå.

Jag tycker ju att det är kul med nya teknikprylar, fast ibland förstår

jag mig inte på dom men jag brukar lösa problemen själv.

Annars frågar jag min bror eller min son.


Jaha ikväll får vi titta på finalen i Sveriges mästerkockar.

Har ni någon favorit???

Jag har en och hoppas på att HON vinner.

Men det återstår att se.


Önskar er alla en fortsatt fin onsdagskväll  



Av Cina - 9 april 2013 16:36

 

Idag får ni denna härliga bild.......


Ja idag var ju då Håkan iväg till sjukhuset.

Och inte tusan vart vi mycket mer klokare av det.

Utan vi vet lika lite nu som innan.

Det vi vet är att han ska ta mera prover

och en scannring på njurarna.

Och när det blir vet vi inte ännu.

Det kommer väl en kallelse så småning om.


När han kom hem så åkte jag ner till affären 

och handlade lite så idag vart det spagetti och köttfärssås.

Tycket att det var riktigt kallt ute för det blåser.

När man sitter inne o tittar ut ser det skönt ut.

Nu säger dom ju att värmen ska komma så då hoppas vi på det.


Ikväll ska jag kolla på andra avsnittet av Biggest Loser.


Önskar er alla en fortsatt fin tisdagskväll  

Av Cina - 8 april 2013 17:36

Idag får ni hålla tillgodo med denna underbara bild......

bara att drömma sig bort till sol och värme.



Ja jag lovade att visa tatueringen jag ska göra

om nu någon är intresserad.

KLICKBAR 

 

Det som är till vänster ska inte vara med utan

det blir bara ansiktet o rosorna + lite annat som jag inte tänker

gå närmare in på.

Vet att rektionerna är många men jag betalar och det är min kropp.

Vill jag smycka den med detta så WHY NOT.

Ja dricker inte sprit o vin och och springer ute på krogen.

Det kostar oxå pengar :)

Strunt de samma vad folk tycker jag kommer fortsätta

tills jag känner mig klar.


Idag stog helt plötsligt min bror utanför dörren.

Han bara dök upp som gubben i lådan.

Nja han var så snäll så han kom med en salva som jag

tidigare fått av honom men som jag hade slut på.

En riktigt bra salva för själsprickor m.m

Mina fingertoppar har självsprickor o den enda salvan som hjälper

är just den jag fick av honom.

Så TACK snälla BROR för du kom hit med den..


Inget skönt väder idag fytusan blåsigt o kallt till tusen.

Men hoppas det blir lite varmare under veckan.

Imorgon ska Håkan till endokrinologen hoppas verkligen att

han får den hjälp han så väl behöver.


Nu önskar jag er alla en fortsatt fin måndagskväll  



Av Cina - 7 april 2013 16:13

 

Idag får ni hålla tillgodo med denna underbara bild.........

Ja ni undrar säkert vad jag ska göra men ni som känner mig

vet ju det redan eller hur......

Ja jag tänkte väl det....att ni visste.

För er andra kan jag säga att det är en tatuering på gång igen.

Ja jag är inte klar med det ännu och kommer nog aldrig bli klar heller.

Rita kommer upp den 29 april och stannar till den 7 maj.

Men denna blir den sista innan sommaren sedan fortsätter

vi i höst igen, knäpp tycker säkert många men så är det.

Skall höra om jag får visa er den nya som jag ska ha.

Då kommer den i morgondagens inlägg.

Idag var jag ner tidigt till affären o köpte lätta 

när vi skulle äta frukost så var det slut.

Men på cykeln o iväg, tyckte det var skönt ute då.

Solen gick i moln vid lunch o det har sedan snöat

av o till här och det blåser riktigt kallt.

Hade även besök idag, dom äter så det knakar.

KAN NI SE DOM

KLICKBILDER

     

Inga roliga djur att ha så nära inpå för dom äter upp allt som finns.

Tyvärr var jag ute o skrämde dom efter någon timma.

Vill inte att de ska in på tomten o äta mina blomsterlökar.

Sedan vet man ju inte om de gnager sönder träden jag har.

Ja så elak var jag idag.

Önskar er alla en fortsatt fin söndag  

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards