~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg under juni 2013

Av Cina - 21 juni 2013 10:06

 

  ÖNSKAR ER ALLA EN FIN OCH TREVLIG MIDSOMMARAFTON   

Av Cina - 20 juni 2013 16:53

 

Idag får ni denna underbart vackra ros att titta på.


Ja som jag skrev i går så var våran Ålands kryssning helt perfekt.

Bättre kunde den nog inte bli.

KLICKBILDER

 

Här sitter en förväntansfull Sanna och väntar på

att bussen ska komma och köra oss till Stockholm.


 

Så nu har vi kommit på bussen och färdkosten är framtagen.


   

Ja då var vi i hytten som vi fick på tionde våningen Nr 10223.

Fin utsikt hade vi.


 

Sanna, Johnny och Jenna.


   

Ville Viking var ju oxå med och är ju en lite favorit för Sanna.


 

Lunchbuffé igår på hemresan.

Här skalas det räkor.


 

En mycket trött men nöjd Sanna i bussen påväg hem igår eftermiddag.


Det var ju disco med Ville Viking så ett litet smakprov kommer här.


Solen låg på så det var svårt att filma.

Hoppas ni kan se ändå.


Ja snipp snabb så var sagan slut ;)


Idag har vi vart o storhandlat fytusan såååå mycket folk det va.

Folk  är hysteriska och springer fram o tillbaks som skållade råttor.

Näääää det blir midsommar ändå utan hysteri.


Önskar er en fin torsdagskväll   
 



Av Cina - 19 juni 2013 21:10

 

Idag får ni denna fina bild att titta på.


Nu är vi hemma igen från våran lilla tripp med Cinderella

Kryssningsvärden Per och Ville Viking.

Det har vart en otroligt mysig kryssning.

TACK Karin.A, Jenna, Johnny och AnnaKarin

för att vi Sanna och jag fick hänga på er.

Foton kommer imorgondagens blogg.

Är trött och har väldigt ont i en häl undrar om det kan vara en hälsporre.

Barnen fick även gå in i bageriet och kolla där Karins väninna

och min bloggvän Tina jobbar.

Var en otroligt trevlig kvinna som jobbade i cafeet som hette Maarit.

Hon hörde att vi pratade om bageriet och att det var där Tina jobbade.

Då sa hon att när jag ingen kö har så kan ni komma till mig så ska

jag visa er bageriet.

Sååå Tina om du läser detta hälsa då till denna Maarit

och tacka henne för ett mycket trevlig bemötande.


Nu säger jag natti natti.  

Av Cina - 18 juni 2013 10:15

 

Ja idag blir det kryssning med Sanna på Cinderella.

Skall bli så mysigt tycker jag.

Karin A och hennes dotter och barnbarn möter vi 

på terminalen i Stockholm.

Är helt övertygad att vi kommer få en fin kryssning

med god mat och mycket bus (från barnens sida)

Var ner till affären och köpte lite färskost för

det måste man ju ha när man reser med barn.

KLICKBILD

 

Festis oxå naturligtvis men den står på kylning.

Så nu mina vänner skall vi festa och ha mysigt men barnbarnen våra.

Sanna kommer säkert att bjuda upp Per (kryssningsvärden) i kväll

när det blir dans i caféet.

Ja vi får se om det blir några foton att visa imorgonkväll

när vi kommer hem igen.


Önskar er alla en fortsatt fin tisdag  


Av Cina - 17 juni 2013 16:43

 

Idag får ni titta på detta fenomen........



Har virkat lite idag men nu har jag ont i mina fingrar.

Tur jag får vila från virkningen i 2 hela dagar.

Har kommit en bit påväg.

KLICKBILD

 

Vad det ska bli vet jag inte ännu utan virkar på så

få vi se om det blir ett linne eller tunika.


En salig blandning på vädret har vi oxå.

Ömsom sol o varmt och ömsom regn o muller.

Har inte hänt något av värde att skriva om idag.


Imorgon är det dags för Sanna och mig att åka 

till Åland med Cinderella.

Karin och hennes dotter och barnbarn åker från Köping.

Så vi ses på terminalen i Stockholm.

Sari kommer och hämtar mig halv ett för Håkan

ska på fotvård klockan 12.

Hoppas solen skiner och att det blir en fin resa.


Önskar er alla en fortsatt fin måndagskväll  

Av Cina - 16 juni 2013 19:30

 

Här ska ni få se hur man odlar TOMATER, snacka om tomat träd.


Ja som sagt mitt hemvirkade linne är nu klart.

Det gick ju fort som tusan.

Men det blir nog hängande på en galje förmodligen

men roligt att ha något att sysselsätta sig med när man sitter ute.

KLICKBILDER

 

Fram ser ut så här.


 

Bak ser ut så här.


Kom nu ihåg att jag ej haft något mönster att gå efter

utan detta är bara från mitt huvud.

Har börjat med det turkosa nu och fråga mig inte vad

det ska bli för det vet jag inte ännu.

Men det blir detta virkmönster på detta projekt.

 

Måste gå och köpa mig en virkkrok till med tjockt skaft.

Bäst att köpa både 2 och 2,5 på engång.

Den andra var ju nr 3 så den blir för tjock för detta garn.


Ja då fick ni se hur det såg ut klart.


Önskar er alla en fortsatt fin söndagskväll  

Av Cina - 15 juni 2013 18:33

 

Idag blir det en blå/rosa ros som är underbart vacker.


Imorse var jag uppe tidigt och satte igång att baka en 

smulpaj med förra årets björnbär i.

KLICKBILDER

 

Den var jättegod det tycket visst alla.

Bra att ha bär i frysen o bara länga ner i en form.

Sedan dammsög jag och var ner till ICA en sväng.

För vid halv 3 kom Sari, Patrik, Sanna och Frasse

och fikade det var trevligt att få lite fikagäster.

Frasse gillar ju choklad så han fick en bit som jag hade köpt när jag

var till Åland sist.

 

Mumms tyckte han.

Ja Sanna fick ju oxå naturligtvis.

Sedan när dom åkt så tog jag fram virkningen o satte mig ute.

Så nu har jag snart axelbanden klara.

Sedan får vi se vad det blir av det.

Hoppas på fint väder imorgon så man kan sitta ute o

virka klart detta projekt.

Så man kanske kan börja på något annat.

Får väl se vad man hittar på, men alltid hittar jag på något.


Nu önskar jag er en fortsatt fin lördag   

Av Cina - 14 juni 2013 17:15

 

Idag får ni titta på lite vilda sommarblommor.......


Ja idag har barnen äntligen fått sommarlov här.

Sanna hade skolavslutning idag och i höst börjar hon ettan ;)

KLICKBILDER

         

Så här söt och fin var hon idag när hon gick till avslutningen på förskolan.


Lite regn idag men inte så mycket har setat ute och virkat idag.

Så nu är jag snart klar.

 

Fattas ett band och så virkning runt halsen och ärmhålet.

Och sedan fästa alla trådar och banden.

Vart ingen v-ringning det vart inget bra så jag repade upp en bra bit idag.

Men detta blir bra sedan om jag kommer använda den det vet jag inte.

Meeeeeeeeeeen jag har virkat den utan mönster.

Ja nu har ni fått sett linnet och det var ju det ni ville eller hur   


Igår kväll kom det ett riktigt oväder här hos oss.

En lite filmsnutt tog jag.


  Så ni kan se vilket skyfall vi fick.


Nu änskar jag er alla en fortsatt fin fredagskväll  

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards