~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 8 september 2013

Lite om semestern......

Av Cina - 8 september 2013 17:54

Ska försöka få ihop ett inlägg om våran semester.

Började med att vi vart försenade på vägen ner till Turkiet.

1 timma senare än vad som stog o sånt kan hända.

Vi satt inte i sjön precis.

Ja vi kom iväg halv 7 på kvällen.

Han flög in ganska så mycket tid.

Väl nere på backen igen så tog vi oss in i hallen

och fick gå igenom passkontrollen.

Fick våra väskor och tog oss ut mot bussarna

och värmen slog emot oss var som att gå in i en bastu men så skönt.

Buss nummer 1 tror jag det var som skulle ta oss ut till Side.

Det tar en timma att åka sedan ska de ju stanna på olika hotell o släppa

av folk så jag tror vi var på vårat hotell kl halv 2 på natten.

Trötta o hungriga var vi.

Vi fick en lägenhet med en dubbelsäng o det tyckte vi var konstigt.

Det brukar alltid vara 2 sängar o nattduksbord emellan.

Men vi sa det kanske har bytt sängar sedan förra året.

Jaja vi gick ner till restaurangen o det var ju sent så köket hade stängt men killarna

fixade iallfall en varm macka till oss.

Vi tackade o gick tillbaks upp till hotellet.

Vi skulle ju packa upp o då händer det som inte ska hända.

Karins väska har gått i baklås o vi får INTE upp den.

Vad gör vi jo går till killen i receptionen o ber om hjälp.

Och han får klippa o slå upp låset med en tåg o skruvmejsel.

Så det var den resväskan kaputt.

Men vi skulle ju gå på marknaden på morgonen.

Fast vi hoppade över den marknaden och tog en taxi in till Manavgat

och gick på den på måndagens förmiddag istället o den är ju 10 gånger större.

Lite bilder på massor av frukt som de säljer bland annat.

KLICKBILDER

      

       

Bilderna får tala för sig själva.


Nu avslutar jag här fortsätter berätta o visar mer bilder imorgon.


Ha en fortsatt fin söndag  


    


 
 
Ingen bild

Karin

8 september 2013 21:18

Ja tänk vad det händer saker....;)/kram

 
Ingen bild

Laila

8 september 2013 22:56

Det började lite struligt för er men hjälp fanns ju. Så roligt att läsa och se bilder. Jag vet ingenting om Side och snart är det min tur. Ska komma ihåg stora marknaden.

 
lillis

lillis

9 september 2013 07:07

Vilken otur med Karins väska, men tur att hjälp fans.
Oj så många härliga frukter att vila ögonen på
Fina bilder
Hoppas att du mår bättre nu
Ha en bra dag vännen
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

9 september 2013 11:31

välkommen hem igen
vad tråkigt med Karins väska, nu var hon ju tvungen att köpa sig en ny
åh vad mycket frukt, otroligt
kramar vännen <3

http://kinaguld.blogg.se

 
Maria

Maria

10 september 2013 00:28

Det var ju tur att det löste sig med väskan...oj vilken marknad med frukt och grönsaker, härligt smaskigt ser det ut.
Kramizar

http://torparmor.blogspot.com

 
Ruth

Ruth

10 september 2013 12:57

Åter hemma på Svensk mark, en fin resa att minnas när höstlöven och snön faller.
Man måste nog uppleva en sådan resa om man skall förstå hur underbart ni har det. Vilken tur att ni fick en nattmacka så ni slapp lägga er hungriga. Trist med Karins resväska, även där fick ni hjälp, trevlig och mötesgående personal på hotellet, men ni är ju kändisar där. Fina frukter på marknaden, så mycket gott.
Kramen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Malin

Malin

11 september 2013 11:35

Vilken otur med Karins väska!
Härlig resa ni haft, väl unnat er två :)
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< September 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards