~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg under september 2013

Av Cina - 19 september 2013 17:09

 

Idag får ni ta del av denna enormt vackra bilden.......


Imorse när jag gick upp så tog jag lite kaffe och

sedan bakade jag bregottkakor dubbel sats ;)

Nu har jag bullar o Silviakaka kvar sedan kan det bli kalas.


Efter att jag bakat så åkte vi ut till Erikslunds Köpcenter.

Det är ju festligheter där i 4 dagar nu o mycket rabatter o så.

Och även mycket bra artister bland annat Sonja Alden imorgon.

Ja i vilket fall som helst så var jag i behov av ett par nya jeans.

Och det hittade jag men fick gå ner två storlekar o det var ju roligt.

Tyvärr blev det mörka jeans gillar igentligen inte det men det fanns inga ljusa.

KLICKBILDER

 

Så här ser dom ut iallafall.


Sedan vart det 2 par stövlar/stövletter till.

Kan ju inte börja med fodrade nu det är för tidigt.

Då svettas mina fötter ihjäl så det fick bli dessa som höst/vår sko.

 

Mjuka o sköna kallas tydligen för MOCKASIN.


Sedan vart det ett par knall CERISA UGG stövlar.

 

Urhäftiga tycker jag gillar ju färg varför ska allt vara SVART.

Nääää man måste pigga upp sig med färg tycker jag.

Ja så var jag in på ZIZZI och där köpte jag en t-shirt med halv lång ärm.

Den har jag inte något foto på ännu.


Ja det var min dag idag.

Grått o trist på fm men sedan sken det upp men tusan så kallt.


Önskar er en fortsatt fin torsdagskväll  

Av Cina - 18 september 2013 20:34

 

Idag får ni ta del av denna magiska bild med FULLMÅNE :(


Imorse har jag nog kunnat ge bort Elvis för fysjutton vilken natt vi haft.

Han har ylat sedan tre i natt o när jag  gick upp kl 6:00 så gick kattf*n

och la sig o sov, fytusan så arg jag var.

Han känner av fullmånen så nu blir det roligt några nätter framöver.

PUH blir trött bara jag tänker på dig.

Han springer från fönster till fönster och bara ylar som en varg.


Imorse vid kvart i 8 kom Sanna hit för att vara här då

skolan o fritids var stängt och mamma Sari hade jobbat natt.

Vi har haft en mysig dag först fick hon frukost och hon

önskade mannagrynsgröt med äppelmos på och det fick hon.

Sedan åt hon en macka med salamikorv på.

KLICKBILDER

 

Sitter vid tv:en och äter ;)

Efter det så åkte vi ut till ICA MAXI för att handla lite.

Först var jag in och bytte mitt garn som jag köpte igår.

Efter att vi handlade så åkte vi till Erikslund så jag fick

hoppa in o prova stövlarna.

OH kan ni tänka er mina kalle anka fötter kom i dom 

så nu är dom mina.

 

Riktigt snygga var dom o framför allt sköna.

Sedan hade vi planer på att åka ut till Strömsholm 

och kolla på hästarna o ta en fika.

Men Sanna ville åka hem hit och det var ju hon som fick välja.

Vi plockade upp varorna o så satt vi ute på altanen för solen sken så vart.

Efter ett tag så var hon hungrig igen.

Då ville hon ha nudlar med biffsmak o tur som sjutton hade hon för

det hade jag hemma.

Och hon åt upp nästan nästan upp ett helt paket var nog bara en matsked kvar.

Hon var riktigt duktig att äta idag.

Och dagen har vart hur mysig som helst.

Mamma Sari kom och hämtade henne vid 14:00 och det

vart tomt o tyst i huset.

Man saknar dom när de åker hem igen.

Ja så har ju denna dag gått.


Nu är jag trött men lite tidigt att gå i säng så 

jag får väl försöka hålla ögonen öppna ett tag till.

Ha en fortsatt fin onsdagskväll  


Av Cina - 17 september 2013 18:18

 

Idag får ni denna underbara bild att titta på.


På förmiddagen idag så kokade jag äppelmarmelad.

Hade fått äpplen av en granne.

Och mendan jag ändå höll på så vart det en äppelkaka

KLICKBILDER

 

Den tog jag en bit av till kaffet på eftermiddagen.

Sedan tog jag cykeln och cyklade ner till våran garnaffär

och köpte detta garn som jag ska byta imorgon.

Ska ta det som är mörkare istället.

 

Och detta ska bli en halsvärmare med flätor.

Mössan är jag snart klar med så efter det blir det halsvärmaren.


Mössans mönster är riktigt knepigt men har nog klurat ut det.


Måste bara köpa mig en lampa så jag kan sitta o

sticka när det är mörkt ute annars ser jag inget.

Inte roligt att sitta i köket på en pinnstol när man stickar.


Imorgon kommer Sanna kl 7:45 så får vi se vad den dagen

har i sitt sköte.

Tror att vi ska åka ut och handla lite o då får hon hänga på oss.

Sedan vet jag inte hoppas det inte regnar bara.


Skall oxå åka ut till Erikslund en dag och prova dessa stövlar

 

Men med mina KALLE ANKA fötter så är dom nog för smala.

Men hoppas kan man ju.

Tyckte att det var riktigt tuffa o snygga.

Så snälla håll tummarna att jag kan ha dom.


Önskar er en fortsatt fin tisdagskväll  

Av Cina - 16 september 2013 16:15

 

Idag får ni ta en titt på denna bild.......


Idag har jag bakat kolasnitt kakor.

Har åtagit mig ett bak projekt till en vän.

Så nu har jag lite att fixa med på dagarna.

Har ju som sagt lite aktiviteter fram över som ska bli skoj o spännande.

HÖSTEN står ju nu o bankar på och vill in.

Och jag vill inte alls på några villkor släppa in den.

Nääää fytusan så hemskt med dessa regniga dagarna o mörka kvällarna.

Men det är bara att gilla läget o tänka framåt.

Det kommer en VÅR o en SOMMAR så småningom.


Nu väntar vi på att Rita ska höra av sig så vi får

köra igång med tatueringarna igen.

Ska bli skojigt att fortsätta nu.


En regnig o blåsig dag idag.


Önskar er alla en fortsatt fin måndagskväll  


PS: Har en ny omröstning!!!!

Av Cina - 15 september 2013 16:15

 

Idag har vi vart och firat Farmor o Farfars busfrö Frasse som fyller 2 år idag.

Tänk va fort det har gått.

Han fick en radiostyrd bil o den kunde han minsann köra "fullfart" med andra ord.

Igår var vi barnvakt då pappa Patrik var på loppiset och mamma Sari sov

då hon hade jobbat natt.

Jag dammsög och torkade alla golv så hon inte behövde börja med det när

hon vaknade för kalaset var igentligen igår.

Men vi valde att fira Frasse idag kändes bäst så av olika anledningar.

På onsdag ska vi ha Sanna hela dagen då hennes fritids är stängt.

Hoppas på fint väder så man kan hitta på något då.


Inget vidare fint väder idag morgonen började med regn.

Sedan kom solen ett tag sedan mulet hela dagen.

Kallt som tusan är det oxå.


Önskar er en fortsatt fin söndags em/kväll  

Av Cina - 13 september 2013 18:57

  

Idag får ni ta del av denna underbara bild........


Nu har jag saknat ett handarbete ett par dagar.

Och vart på jakt efter regnbågsgarn och idag råkade jag

hitta det, dyrt garn men 150 gr är det.

Plus att det är behandlat alovera och jojoba olja.

KLICKBILDER

     

Ja som ni ser så har jag redan börjat.

VAD SKA DET DÅ BLI!!!!????

Jo det ska bli en mössa till mig.

  

Som ser ut så här kanske inte den snyggaste men den duger till mig.

Och som ni ser så blir det stickat denna gång.

Man måste ju variera sig lite   


Solsken på eftermiddagen varmt o skönt men

nu är det skitkallt så det går inte att sitta ute längre.

Usch vilken jädrans årstider vi har framför oss.

Ogillar det till tusen men men bara gilla läget.


Nu önskar jag er alla en fortsatt fin fredagskväll   




Av Cina - 12 september 2013 17:03

 

Idag får ni ta del av denna underbara bild.


Ja som sagt i dag är det min födelsedag.

Så Sari och barnen har vart här idag på fika.

Patrik var inte med idag då han jobbade.

Tårtan vart god tycker vi men vart ju mycket över.

Och jag är så himla glad över det jag fått av dom.

KLICKBILDER

   

TACK MIN ÄLSKADE SON, SONHUSTRU OCH MINA ÄLSKADE BARNBARN.

Nu skall jag äntligen få se Magnus Uggla LIVE häääääärligt.


Tack till alla som GRATTAT mig på facebook.


Fick denna av min vän Ruth.

    

Tusen tack såååå fint.


Nu önskar jag er alla en fortsatt fin torsdagskväll  


Av Cina - 11 september 2013 18:36

 

Idag får ni ta del av denna underbara bild.........


Igår bakade jag amerikanska gifflar med nötkräm i.

Vet ej hur de smakar ännu då dom ligger i frysen.

KLICKBILDER

 

De skall penslas med smält smör o vändas i socker

när man ska äta dom.


Idag har jag bakat 2 tårtbottnar.

 

Det skall kokas citronkräm som ska vara emellan

och så grädde och bär ovanpå.

Få se om den blir så god som den ser ut i receptet.


Tvättat mattor hela dagen idag.

Så nu är det bara dammsugningen o golvtork imorgonbitti kvar.


Önskar er alla en fortsatt fin onsdagskväll  


Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< September 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards