~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg under april 2014

Av Cina - 13 april 2014 21:18

 

Idag får ni denna bild........


Ja idag har jag städat fast det är söndag.

Men det spelar ju ingen roll viken dag det är för mig iallafall.

Sytt i knapparna i topen som jag virkat.

Hoppas den ska passa nu.

Sedan har jag kollat in mitt framtida projekt.........kanske ;)

KLICKBILD

 

Blev så kär i denna, fast mönstret finns bara på engelska.

Men jag ska nog skicka efter det iallafall.

Finns ju diagram och jag är ju inte nybörjare på att virka.

Så jag hoppas att jag ska kunna virka denna.

Vill ha den i detta garn o det har jag oxå hittat.

Passar väl en HÄXA som jag ;) eller vad tycker ni!!!!!?????


Önskar er en fortsatt fin söndagskväll  


Av Cina - 12 april 2014 18:52

 

Idag får ni titta på denna fina bild........


Idag på förmiddagen åkte vi och tog en fika hos

barnbarnen, solen sken men tusan va det blåste kallt.

Var oxå och köpte knappar till topen som jag virkat klart.

Efter det så var vi ut till Willys och handlade lite.

Hem och lagade lite mat, men nääää fy det går inte att äta.

Jag får kväljningar av mat inte bra jag vet.


Kollade på Lets Dance igår och man blir ju ret ut sagt förbannad.

Är det inte så att man ska rösta på den som dansar bäst och inte

personen som dansar. 

Svenska folket har nog fått detta om bakfoten.

Patrik kan inte ens röra sig i takt till musiken.

Han är som en stör hela han.

Näää detta börjar ju bli löjligt, ska fundera på om

jag ska fortsätta titta.

Och så säger han att han är mer folkär än vad Lotta Engberg är.

Och det måste jag då fan. skratt åt.


Jaja nog om detta.


Nu önskar jag er en fortsatt fin lördagskväll  

Av Cina - 10 april 2014 18:01

 

Idag får ni kolla in denna bild.


Har igentligen inte så mycket att skriva om idag.

Men jag kan ju säga som så att nu har jag virkat

klart kofta/top nummer 3 imorgon ska den sys ihop.

Måste iväg till garnaffären och köpa knappar oxå.

Nu vill jag nog inte vikra någon mer sådan här kofta/top.

Kan nog sova och virka den hahahaaaa.


Gjorde pizza idag men nääää det var inte gott

tyckte jag.

Åt bara en liten liten bit.

KLICKBILD

 




Önskar er alla en fortsatt fin torsdagskväll  

Av Cina - 9 april 2014 17:32

 

Idag får ni titta på denna vackra bild.


Usch vilket hemsk väder vi hade på förmiddagen.

Regn, snö, regn, snö och kallt som bara sjutton.

Blåste som attan oxå.

Jag tog cykeln ner till centrum idag för att lämna in min

svarta kjol som jag köpte i januari.

Var ju tvungen att sy in den för den rasade ju av mig.

Och det var för mycket för att jag skulle kunna göra det själv.

Så nu får skräddaren göra det till mig.

Och så fick jag prova den där och då sa han oj detta 

går ej att nåla jag måste hämta måttbandet.

Och det var 20 cm förstor i midjan.

Så han sa att det blir 10 cm på varje sida.

Oj tänkte jag hur ska den kjolen se ut efter detta.

Kanske tappar formen totalt men han är ju skräddare

så han vet väl hur man ska göra och jag tror det blir

toppen för han har vart skräddare här så länge jag minns.

KLICKBILDER

   

Bild nummer 1 är fram på kjolen

Bild nummer 2 är bakdelen.

Snygg helt vanlig svart kjol.

Är ju synd om den bara ska hänga där till ingen nytta.


Jaja nog om denna kjol.


Önskar er alla en fortsatt fin onsdagskväll  



Av Cina - 8 april 2014 17:06

 

Idag får ni titta på denna bild.


Igår var vi till begravningsbyrån och fixade det som 

ska fixas inför en begravning.

Idag fick vi begravningsdatumet 22/4 blir det.

Annonsen i tidningen kommer på fredag.

När mamma dog för 5 år sedan så köpte vi ju en jätte fint urna

som en gammal slöjdlärare hade gjort och han gjorde dom

bara i en liten upplaga o det fanns två.

Så vi köpte den andra oxå så pappa skulle få lika.

KLICKBILD

 

Vi tyckte dom var så fina.

Och både mamma och pappa älskade ju att luffsa i skog o mark.


Usch vilket väder vi har regn igår och regn idag och iskallt.

Nästan så regent kommer ner som snö.

Och det är väl ingen höjdare precis.

Hoppas adet kommer sol och värme efter detta.

Skönt med ett handarbete när det är så här ruggit väder ute.

Har virkat klart bakstycket nu, bara att fortsätta med framstyckena.

Karin fick sin top igår när jag var till Köping.

Och den passade perfekt till henne.

Hon vart så glad och hon gillade den.

Kul att den passade då jag inte alls har mätt henne.


Näää nu ska jag återgå till min virkning en stund till innan

det blir tv-dags.


Önskar er alla en fortsatt fin tisdagskväll  




Av Cina - 6 april 2014 17:35

 

Idag får ni titta på denna underbara bild.......


Tusen tack alla som skrev i gårdagens inlägg.

Tack för fiina blommor och tack för era sms och samtal.

Dessa fina blommor fick jag av våra grannar.

KLICKBILDER

 

Jätte vackra är dom och de luktar faktiskt gott.

Ja jag sov inget natten emellan fredag och lördag

så igår kväll var jag helt slut gick och la mig halv 9

och vaknade halv 8 imorse och så länge brukar jag inte sova.

Jag var vaken hela dagen igår virkade klart min väns present.

Imorgon ska jag ringa begravningsbyrån och få en tid så vi får komma dit.


Här kommer en bild på Karins lilla vita kortärmade kofta.

   

Bak och fram, den vart  bra tycker jag.

Men jag vet ej om hon kan ha den ännu.

Skall ta den med när vi åker till Köping.


Måste även visa er en blomma jag köpte på IKEA i

torsdags när Karin och jag var dit.

 

En KALLA är det man kan till och med sätta ut den.

Den klarar -5 grader men jag ska inte sätta ut den.

Det fanns så många fina färger det var svårt att välja.


Nu har jag börjat med kofta nummer 3 min syster ville ha en oxå och

eftersom jag så gärna vill ha ett handarbete så fick det bli en till henne oxå.

Har virkat halva bakstycker idag.

Har nog fått virkning på hjärnan ;)

Men det är roligt att skapa tycker jag.


Sist men inte minst

GRATTIS MIN ÄLSKADE BROR  

han fyller nämnligen ÅR idag.


Sol och vackert väder idag så skönt.


Önskar er alla en fortsatt fin söndag  

Av Cina - 5 april 2014 05:31





 

 


  SOV I RO ÄLSKADE LILLA PAPPA   

Av Cina - 4 april 2014 18:20
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards