~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg under maj 2014

Av Cina - 22 maj 2014 16:33

 

Så vart hon ensam kvar vårna lilla Cromiz.


Ja jag känner att jag vill berätta detta nu då jag fått många mail 

om varför jag/vi mår så dåligt.

Hade inte tänkt att skriva om detta men det kanske

känns lättare efter att jag nu gjort det.

I tisdags fick Elvis och Gizmo komma till katthimlen.

Och det var nog det värsta jag gjort hittills.

Elvis hade blivit dement och Gizmo började bita

av sig pälsen och båda mådde inte så bra.

Så vi valde att de fick lämna jordelivet.

Man får inte vara egoist, klart man vill ha dom kvar

men man får tänka på katternas bästa.

Vill inte ge dom en massa mediciner heller.

Så nu hoppas jag att ni förstår att vi inte alls mår bra.

Nu letar ju Cromiz efter "grabbarna" fast det blir bättre dag

för dag hon lockar på dom med sitt lilla späda jamande.


Önskar er alla en fortsatt fin torsdagskväll  


Av Cina - 21 maj 2014 21:09

 

Idag få ni titta på denna bild, lite söta vita duvor.


Just nu är det lite jobbigt men det går över så småning om.

Vi tar en dag i taget.


Igår virkade jag klart min döskalle tröja

och idag började jag dagen med att sy ihop den.

Och jag vart supernöjd med den.

KLICKBILDER

   

Lite dåliga bilder då det är taget ute i solen.

För solen och värmen är nu här sååååå skönt.

När jag hade sytt ihop tröjan så nystade jag garn

och det är inte så roligt.

Började på ett nytt projekt men får nog repa imorgon för

får inte mönstret att stämma i slut ändan.

Men men jag ska nog klura ut vad felet är.


Hämtade ut min nya medicin igår och det är ju så

man kan få hjärnblödning för mindre.

De nya sockerpillren kostade 1500:- det är ju inte klokt.

Men jag fick en prov förpackning till att börja med.

Killen på apoteket tyckte det var bättre och den kostade

459:- för 28 tabletter.

Visst det går på högkostnads kortet men ändå

tycker jag det är att stjäla pengar av folk.

Ja ja jag vet att det finns dom som har dyrare medicin.


Nu har jag klagat klart.

Önskar er en fin kväll   


Av Cina - 19 maj 2014 17:58

 

Idag får ni titta och njuta av denna fina bild.........


Ja imorse vart jag till bästa frissan i stan.

Valencia på Salong Valencia hon är bara bäst.

Är supernöjd med håret.

Efter det så lullade jag runt lite på stan

men herregud det finns ju snart inga affärer kvar på stan.

Köpte mig ett par byxor och en överdel iallafall.


Tack o lov för Erikslund.


Kl 13:00 hade jag tid hos min DR.

Och jag var sjukt nervös över vad h*n skulle

hitta på idag.

Var ju och tog prover förra måndagen och

det var de jag skulle få reda på om idag.

Herregud vad ska jag börja med.

Jo först sa h*n hej hur mår du mitt svar var jag mår bara bra.

Så satte h*n sig vid datorn och började kolla

provsvaren.

Långtidssockret var 43 och har man diabetes så är det 

över 45 som gäller och jippi tänkte jag min diabetes är borta.

Meeeeen säg den lycka som varar, nääää då jag har diabetes

enligt Dr men inte enligt provsvaren.

Jag äter 3 GRAM metformin om dagen o det gör

att jag får springa på toa hela dagarna mer eller mindre.

Och det sa jag till henne o det skulle jag ju inte sagt

för då säger h*n att då kanske vi måste kolla tarmen.

Men herregud sa jag det finns ju inget fel där.

Ja det slutade med att hon satte ut en tablett metformin

men satte in en annan *BLÄÄÄÄÄ*

Kolestrolet var för LÅGT 2,4 hade jag o det ska vara 2,6

ut med den medicinen och in med en annan.

Blodtrycket 120/75 OHHH DET VAR JU BRA.

Sedan kom h*n till min viktminskning som var -24,4 kg

och då frågade hon vad jag gjort för det ska inte vara

lätt att banta.

Jag svarade är det inte bra att jag gått ner nu då???

Jo visst men det ska inte vara lätt att banta sa h*n igen.

Fast jag är stolt över dig, men som sagt det ska inte vara lätt att banta.

Fortsätter du så måste vi nog kolla upp tarmen sa h*n igen.

Då reste jag mig upp och tog på mig jackan och tackade och gick.

H*n letar fel på mig verkar som h*n vill ha mig sjuk.

Jag är frisk och mår hur bra som helst.

Detta visste jag redan när jag gick dit, för så här har det alltid vart.

Vågade inte säga att jag hade hälsporre för då har jag väl

fått åka och gipsa foten TYP.

Nu ska jag hämta ut dessa piller så får vi se om

det blir något bättre.

Men h*n ska väl veta får jag hoppas.


Usch vilken dag, morgondagen blir ännu jävligare.


Slut på mitt klagande nu.


Önskar er alla en fortsatt fin måndagskväll  

Av Cina - 18 maj 2014 18:04

 

Idag får ni titta och njuta av denna vackra bild.


Jaha då var denna helg till enda.

Imorgon är det måndag igen och då är det frissan kl 10:00.

Ska verkligen bli skönt att bli klippt av Bästa Valencia

Sedan till Dr kl 13:00 så det blir en halv dag på stan.


Helgen var ju vart fin med sol och värme men

nu regnar det här hos mig, inte mycket men dock vått på backen.

Har virkat en del i helgen men inte klar med framstycket ännu.

Känns tungt med detta nu, bara galler virkning inte så kul.

Men det är inte såååå himla många varv kvar.


Nu önskar jag er en fin kommande vecka  

Av Cina - 16 maj 2014 19:25

 

Idag får ni titta på denna förtjusande bild.


Ohhh vilket underbart väder vi har ÄÄÄÄÄÄntligen lite sol o värme.

Våra vindruvor och björnbär växer så det knakar.

KLICKBILDER

 

Vindruvan kommer bli fin i år, förra året var det ju så skralt.


   

Björnbären kommer i år de oxå.

Gav ju inte så mycket förra året men året före det massor.

Vildvuxen är den kan man ju säga men men nu får den växa fritt.

Och så hoppas vi på bär i år.


Nu önskar jag er en fortsatt fin fredagskväll  

Av Cina - 15 maj 2014 18:36

 

Idag får ni ta del av denna enormt vackra bild.......


Ja idag har jag dammsugit och tvättat mattor.

Och naturligvis har jag virkat, måste ju ha den klar snart.

KLICKBILDER

 

Båda ärmarna klara och bakstycket oxå.

Ser ni vad olika färger det blir på virkningen 

i olika ljus.

Har börjat på framstyckat *puh* men det ska gå

det oxå går ju fort bara man kommer över "resåren"

nu är det ju inte resår men jag kallar det för det.

 

Här kan ni se vilken färgskillnad det är.

Nu kan man se den rätta färgen.

Lime eller äppelgrön vilket man nu vill.


Igår kom den där hemska sparvhöken igen och tog en duva.

Usch tycker det är obehagligt att den flyger in här i våra trädgårdar.

Den är ju inte så liten utan ganska så stor.

Jag har sett den 5-6 ggr nu på ett kort tag.

Har funderat på hur man ska få bort den härifrån,

men kan inet komma på något bra sätt.

Ja ja nog om detta.


Önskar er en fortsatt fin torsdagskväll  

Av Cina - 13 maj 2014 19:20

  

Idag får ni titta på denna underbart vackra bild.


Usch jag känner mig illa till mods på något vis.

Men det går väl över får jag hoppas.

Vädret är ju ingen höjdare heller.

Men nu på eftermiddagen vart det sol och fint väder.


Igår var jag till VC och tog prover och det gick ju bra.

Hade gått ner 4 kg till sedan jag var till diabetssköterskan sist.

Känns ju mycket bra, så jag hoppas att jag snart ska slippa

detta sockerpiller.

När jag kom hem så tog jag bort lappen de satt på efter provtagningen

och vad ser jag då........jo detta 

KLICKBILDER

Hoppas ni kan se det jag ser ;)

  

Detta måste väl ändå betyda något!!!!???


Nu har jag virkat bakstycket klart.....ja det vet ni.

Men även en ärm är klar.

  

Och den andra är på G

  

Tycker det är svårt att virka när man inget mönster har att följa.

Så man får virka på känn, även svårt att mäta på sig själv.

Fast det blir nog bra får vi hoppas.

Sedan har jag framstycket kvar men det blir ju bara galler

det oxå o det brukar gå fort fast det är tråkigt.

Har skickat efter mera garn fast i andra färger.

För jag måste ju ha något att göra efter detta.


Usch så tråkigt med denna hemska sporten på tv.

Men jag ska se Biggest Loser så när det börjar

så är tv:n min ;) ;) ;)


Önskar er alla en fortsatt fin tisdagskväll  

Av Cina - 11 maj 2014 18:46

 

Idag får ni titta på denna vackra bild, önskar jag kunde sitta under det.



Ja nu är det fasta som gäller från kl 20:00 skall 

till VC imorgon och ta prover (långtids socker)

Hoppas att jag nu kommer att slippa dessa skitpiller.

Man måste fasta i 12 timmar innan man ska ta detta prov.

Sedan måndag den 19 skall jag träffa min DR.

Hoppas h*n inte hittar något fel på mig, h*n brukar

ju leta fel på mig men denna gång ska det inte lyckas.

Ska blir rolig att höra vad hon säger om min viktnedgång.

Är säkert fel det oxå  


Imorse rullade jag köttbullar.

KLICKBILD

 

Rullade stor för det är så enormt tråkigt att rulla köttbullar.

Men dom gick att äta, åt iallafall 3 st.

Regnar idag oxå, men imorse såg det ut som om solen

skulle titta fram men nääääää regnet kom.

Trött på detta regnväder nu.


Önskar er en fortsatt fin söndagskväll  


Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7
8
9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards