~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg under juni 2014

Av Cina - 9 juni 2014 22:28

 

Igår ringde Sari och frågade om jag kunde virka en bolero till Sanna som hon

skulle ha på fredag på skolavslutningen.

Oh jösses tänkte jag hur ska jag hinna med det.

För det är klart att farmor ställer upp och virkar.

Garn hade jag hemma men inget mönster.

Fanns  inget mönster att tillgå letade runt lite.

Men fasen tänkte jag, ja gör en på frihand och så vart det.

Resultatet ser nu på bilden där uppe.

Den vart klar ikväll så nu slipper jag oroa mig att jag inte ska hinna.

Är inte nöjd med den men den duger för en dag.

TUSEN TACK SANNA FÖR DOM FINA ROSORNA  

KLICKBILDER

   

Bild 1 är tagen här på altanen.

Bild 2 tagen hemma på deras balkong ihop med 

den vita examensklänningen.

Och jag tror att det är en mycket trött Sanna vi ser på bild 2

ögonen går i kors liksom lilla gumman.


Idag har jag även gjort en tatuering men den får

ni inte se idag iallafall.


Nu skall jag snart krypa ner i min säng och läsa lite.


Önskar er en fortsatt fin kväller   

Av Cina - 7 juni 2014 20:29

 

Idag har vi vart ut till Mellansundet och hälsat på Sari,Patrik och barnen.

De har husvagnen sår där ute.

Så vi har fikat och sedan grillat.

TACK FÖR GOD MAT.


Innan vi åkte så bakade jag en sockerkaka och tog med ut.

Frasse somnade en stund på en madrass i förtältet.

Det ser skönt ut vill jag lova.

KLICKBILDER

 

Och virka har jag oxå gjort.

Bara 10 varv kvar på bakstycket.

Tog en  bild här om dagen.

Då såg det ut så här.

 

Vet inte om ni nu kan se vad det ska bli.


Nu sitter jag och äter biggaråer som jag bara älskar.

 

Kan ju säga att dom är farligt goda......

Dom är nog snart slut tyvärr, tur det finns mer att köpa.


Regn, åska sol om vart annat idag, inget höjdar väder precis.


Nu önskar jag er en fin Pingstaftons kväll  


Av Cina - 5 juni 2014 21:28

  STORT GRATTIS EMELIE PÅ DIN DAG  

 

Ja idag har våran granntjej tagit studenten jag har följt denna fina tjej i 10 år.

Så roligt att få vara med på din Student Dag.

Tack för GOD MAT och TÅRTA.


 

En glad men mycket trött Emelie med sin pojvän  


Ja detta får bli dagens inlägg.


Önskar er alla en fortsatt fin torsdagskväll   

Av Cina - 4 juni 2014 17:08

 

Idag får ni titta på denna underbart vackra bild.......


Ruggit väder idag oxå mycket tråkigt usch o fy.

Imorgon ska jag gå på studentfest och jag hoppas verkligen

av hela mitt hjärta att det inte regnar imorgon.

Det skulle ju vara förjäkla synd.


Idag virkar jag oxå och det börjar ta sig nu.

KLICKBILD

 

Nu kan ni ju få börja gissa vad motivet ska bli.

Ingen blomma, ingen fjäril, inga änglavingar, ingen ängel........

Kommer ni inte på det så får ni vänta tills jag blir klar.

Lite spännande ska det allt vara.


3 personer vet vad det ska bli så ni som vet vad det är

skriv det inte i kommentarerna tack!!!!


Önskar er en fortsatt fin onsdagskväll   

Av Cina - 3 juni 2014 18:43

 

Idag får ni titta på denna fina bild.......


Gick inte att komma in på bloggplatsen igår.......*grrrrr*


Ja idag har "RUT" vart här och gjort fint på våran baksida.

När h*n var klar kom regnet så det var väl tur det.

Igår började jag nysta upp en härva av det cerisa garnet

och kunde ju inte låta bli att börja på något nytt.

Så nu virkar jag bakstycket på den.

Ska INTE bli döskalle utan något helt annat.

Och ni får vara nyfikna ett tag till så ska jag

ha en gissningstävling lite senare vad ni tror att

det ska bli för motiv.

KLICKBILD

 


På eftermiddagen kom Rita och hennes mamma

och fikade en sväng, roligt att se dom det var

ett tag sedan.

Men dom kommer nog snart igen eller hur!!!??


Usch vad det regnar det slår på fönstren.

Ogillar detta väder som tydligen är varannandags väder.


Ikväll får vi se vem som vinner Biggest Loser 2014.

Och jag hoppas av hela mitt hjärta att det blir SARA.

Min favorit igår var EMMA men tyvärr kom hon god 2:a.


Önskar er alla en fortsatt fin tisdagskväll  

Av Cina - 1 juni 2014 15:14

 

Idag får ni ta del av denna vackra bild........


Vart ute och fotat lite idag, det växer så det knakar.

Vindruvorna har vuxit och det finna massor av det som ska bli klasar.

KLICKBILDER

 

Detta är bara halva stocken den är uppe vid grannens balkong.


Björnbären blir det massor av i år.

 

Även där bild på halva busken.

Förra året vart det ju inga då vi klippte ner den till marken.

Men i år blir det så där enormt mycke igen.


 

Massor med tomater blir det oxå.

Lite roligt att odla själv.


 

Min stamros blommar sååååå fint.

Den ska komma ner i rabatten på tisdag för då kommer "RUT"

hit och fixar en del saker.


 

Än lever min hortensia, den kräver enormt mycket vatten har jag märkt.


Sist men inte minst.

 

Framstycket och en ärm är klart.

Känner mig nöjd, fast vore roligare om den snart var klar ;)


Sol och ett underbart väder har vi idag.

Skönt ute på altanen.


Önskar er en fortsatt fin söndag  



Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards