~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg under juli 2010

Av Cina - 31 juli 2010 20:52

Idag så åkte vi och köpte en gobulle och så åkte vi hem till Patrik o Sari o fikade.

De kom ju hem från Öland i torsdagskväll.

Vi tog med oss Sanna ut på en liten utflykt till Strömsholm

och kollade på hästarna.

Hon var lite rädd för dom hon tycket dom var stora.

Efter att vi vart där så åkte vi mot Västerås igen.

Och då vart hon sugen på mcdonalds så hon fick ett happy meal.

Sedan åkte vi hem med henne och hon åt iallafall lite av hamburgaren

och all pommes.


*****************************


När vi kom hem så fixade jag mat det vart röding i ugn och potatis.

Men näääää smakade inte gott.

Smakade fiskmat av fisken.

Jaja nu vet jag att man inte ska köpa hela färska fiskar.

Bättre att köpa filéer.

Imorgon blir det snitzel med potatiskroketter .

Hoppas det smakar bättre.


Önskar alla en fortsatt fin lördagskväll


Av Cina - 30 juli 2010 21:23

Usch idag har jag haft en skit dag.

Mår sååååååå illa och vill spy men det kommer inget.

Jobbigt att må illa.

Och gick o vila idag på dagen o jag brukar INTE göra det.

Somnade inte utan låg bara och hoppades att illamåendet

skulle gå över men inte fasen gjorde det de.

Åt frukost imorse sedan inte ätit något mer.

Vet att jag borde göra det men jag kan inte.

Hela kroppen värker alla mina muskler är

skit spända men det är väl av att jag har

spekulerat över min jävla SYSTRAR.

Så jag kanske har mycket att tacka dom för att 

jag mår dåligt idag......vem vet.


**********************************

Varmt i Turkiet idag 47-49 grader i solen 

men det blåste så man kände inte att det var så varmt.

Usch inte skönt när det är så varmt men man har ju hela havet att bada i.

Oh så hoppas man ju på att det kanske blivit lite svalare.

Men jag kommer ihåg 2008 när jag var där.

Ska iallafall bli skönt att komma iväg o få bada o bara vara.


*************************************

Idag har det var sol och regn om vart annat.

Hoppas det är bättre imorgon så man kan åka ut till Björnön.


Önskar alla en fin helg!

Av Cina - 29 juli 2010 21:03

Idag fick jag ett spydigt sms från min ena syrra.

Jag blir bara så förbannad att hon/dom ska bestämma

vad jag ska göra och inte göra.

Tycker nog att jag är vuxen o kan ta egna beslut.

Men fortsätter detta så ska jag ta hjälp.

För så här ska de då fan inte behöva vara.

Orkar inte eller vill inte gå närmare in på vad det handlar om.

Men ni som känner mig vet precis vad det är.


***************************

Regn och rusk hela dagen idag.

Hela himlen öppnade sig.

Känns som höst precis nu.

Men det hoppas man väl att den inte ska komma än.

Vart ut o handla idag och det vart 4 kg gurka till =))


****************************

Så kom Karins och min biljett idag.

  

Det är precis på dagen 4 veckor kvar.

Tänk va fort det har gått.

Ja jag kan inte fatta att det snart e dags.


Hoppas alla haft en bra dag idag.



Av Cina - 28 juli 2010 21:03

Ja det har vart sol även idag hela dagen.

Det skulle ju bli regn sa dom på radion o det skulle komma mycket.

Men här hos mig har det inte kommit en droppe.


Idag har min älskade bror och hans familj åkt till Side i Turkiet.

Dom åkte vid 17:30.

Hoppas dom får en fin vecka.


Har inte så mycket mer att skriva om.


Önskar alla en fin torsdag!

Av Cina - 27 juli 2010 21:27

När jag hade ätit frukost så började jag tvätta alla mattor.

Vart ju ett perfekt tork väder.

Drog fram dammsugaren och dammsög och torka alla golv.

Sedan bakade jag en ny kaka kladdkaka med cocacola i och sedan

en glasyr med lite cola i.

Vart faktiskt god.

Sedan gjorde jag kålpudding.

Och när jag skall till o blanda till köttfärsen så tyckte jag det

luktade surt om den o jag lukta o lukta.

Usch fy så det lukta.

OHHH den var sur så fick åka till affären o köpa ny köttfärs.

Så vi har ätit kålpudding, potatis och lingon.

Var jätte gott.


Solen kom fram på fm och det vart riktigt varmt idag.


Ja har nu setat o kolla på friidrotten.

Och allsång på skansen......upplevde lite nostalgi

när IDOLERN gjorde sitt medly......härligt

Ja såg inte hela för ja sappa emellan friidroten o allsången.


Hoppas ni får en fin onsdag.




Av Cina - 26 juli 2010 19:15

Usch nu är det en till granne som avlidit.

Det är den femte på denna gård.

Denna person dog inatt av lunginflamation

och en hjärnblödning......usch tragiskt.

Hade ju inte fått pension ännu.


***********************

Idag har vi vart till Västlanda sjön till Håkans

systers sommarhus.

Vi var dit med gurka som jag lagt in till Larsa.

Fika lite o sedan så åkte vi hem igen.

Det var så ruggigt o regnigt där borta.

Verkar inte som det har regnat något här iallafall.


Imorgon skall jag göra kålpudding. det kan man äta

nu när det inte är varmt.

Skall bli jätte gott.


Ha en fortsatt fin måndagskväll.

Av Cina - 25 juli 2010 20:39

Tänk att man kan vara bra att ha ibland.

Man kanske inte saknar kon förrän båset

är tomt.

Min kompis om man nu kan säga kompis.

Jaja iallafall så ringde min ålandskompis K

hit för ett tag sedan.

Och berättade att hon var på sjukhuset på akuten.

Ambulansen hade hämtat henne igen.

Spyr blod och kaffesump.

Och hon dricker öl o vin och jag har sagt att jag ville hjälpa

henne men hon ville inte ha min hjälp.

Så jag har lagt henne på hyllan.

Nu var hon orolig för sin man som inte

svarade i telefon så hon ville att jag

skulle gå och kolla så inget hade hänt honom.

Han hade fått en hjärtinfarkt för 3 veckor sedan.

Så han hade vart i Uppsala och gjort en sprängning.

Och han är ju även bypas opererad tidigare.

Men han var hemma o väldigt onykter.

Och han hade vart upp till centrum o fått lite mat.

Så inget hade hänt.


Nu sa jag till K på skarpen att nu får det väl vara nog.

Men det skiter väl hon i.

Ja tycker ju att detta är väldigt tragiskt

men jag kan inte hjälpa henne mer.


*****************************

Idag har det regnat och blåst som attan.

Vart upp till centrum och köpte 4,5 kg gurka till idag.

Så nu ligger de o drar så imorgon blir det att lägga på burkar igen.


Önskar alla mina bloggvänner o läsare en fin kommande vecka.


**************************


 

Jag kan vara snäll,men även elak....

Jag kan älska dig,men även hata dej...

Jag kan stödja dej,men samtidigt lura dej...

Jag kan bry mig mkt om dig,men kan även strunta i dej fullständigt....

Jag kan vara din bästa vän,men också vara din värsta fiende....

ALLT beror på hur DU behandlar mig!!



Av Cina - 24 juli 2010 14:57

Ja äntligen har Västerås Gurkan kommit.

Som jag har vänta på den.

Trodde ett tag att de inte skulle bli några.

Men idag när vi var till Maxi så hade dom.

Så det vart 8 kg inhandlat idag.

 Här ligger dom i diskhon för att tvättas rena.

Det värsta är ju när de ska skivas men det gick bra.


Klart nu skall detta stå tills imorgon.

Då e det dags att lägga i brukar.


Skall iväg o köpa minst 8 kg till.

Vi har precis ätit upp den från förra året.

Sedan ska jag väl göra några kilo av en annan 

slags inläggning som mamma gjord.

Och så delar jag med mig till min älskade bror

och till Patrik och Johan.

Ja tycker ju det är roligt att hålla på med sånt här.

Fast visst e det ett paltande med det.

Men det är gott att ha i vinter.

OH ja jag är GURKOMAN men det vet ni ju redan.

Önskar ibland att jag bodde på

landet och hade en stor jordkällare.



Mulet o lite vindar idag men

såååååå skönt för man svettas inte.


Ha en fin lördag alla mina bloggvänner o läsare.

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards