~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg under oktober 2012

Av Cina - 31 oktober 2012 17:11

På förmiddagen fick jag för mig att baka mandelkubb.

Jag gillar mandelkubbar de vart inte som jag hade

tänkt mig men de smakade inte illa för jag har tagit en.

Men det vart ju så stora o så flöt dom liksom ut.

KLICKBILDER

   

Men det spelar väl ingen roll hur dom ser ut igentligen 

bara de smakar som de ska.

Dagen idag har vart lite knepig vädermässigt

grått och trist på morgonen sedan kom solen o det vart så

fint sedan så vart det regn och disigt och mörkt igen.

Fick tända lyset vi halv 4 för att se något.

Ja har bakat pizza till kvällsmat idag det duger en onsdag som denna.


Önskar er alla en fortsatt fin onsdag men bönderna på tv  

Av Cina - 30 oktober 2012 15:09

Mobbning av alla de slag tar jag verkligen avstånd ifrån.

Och vuxna människor mobbar det trodde jag inte.

Fast nu har det hänt på detta facebook.

Hur man kan sitta och kasta skit på en människa som inte ens finns på facebook

det kan jag fan inte fatta.

Men det var väl det enda stället de kände sig säkra på.

Den personen det handlar om kan ju inte ens försvara sig.

H vet inte ens om att H:s vänner kastar skit på H (vi kan kalla personen för H)

H är en mycket hjälpsam person och vill INGEN något illa.

Det var flera stycken av H:s bloggvänner som hakade på och höll

med den som skrev skiten. 

Falska människor är vad dom är, man pratar inte skit bakomryggen

på folk utan då tar man det öga mot öga om det är något problem.

Alla dessa som var inblandade i detta har jag tagit bort från

mina vänner på både facebook och bloggen.

Vill absolut inte ha med dessa att göra.

Och MOBBNING det är inte tillåtet varken av vuxna eller barn.

Hoppas jag slipper se något mer sådant.


*************************************

Nu till något helt annat.

Fick för mig att baka idag hade sett ett recept i en tidning igår.

Och då måste jag ju testa.

Det var saffransknyten

KLICKBILD

 

Visst de gick isär inne i ugnen och kletet rann ut lite

men vad gör väl det.

Håkan säger att dom var goda för jag har inte smakat

då det bland annat är mandelmassa i .

Mandelmassa har jag aldrig gillat ej heller marsipan.

Därför äter jag heller aldrig semlor.

Men till advent blir det vanliga saffrans bröd.


Ikväll börjar det en ny dokusåpa på tv3 kl 21:00 "Småstadsdrottningar"

Jag vill godkänna alla kommentarer idag då det kanske blir påhopp.

Bara så ni vet varför ni inte kan se kommentarerna på engång.


Ha en fortsatt fin tisdagskväll  

Av Cina - 29 oktober 2012 16:41

   

Nu tänker jag ställen fråga till er mina bloggvänner.

Jag har 3 st katter av rasen Helig Birma 1 hona och 2 hanar.

Och min stora hankatt Elvis känner av FULLMÅNEN.

Han är helt galen 3-4 dagar före innan det blir fullmåne

och sedan under tiden månen är full.

Han springer runt o ylar och han springer från fönster till fönster o bara sitter

och skriker hela nätterna.

Han är kastrat och jag har persienner så han ser heller inte ut.

Så säger man till honom att nu får du vara tyst så är han tyst i 10 min så börjar han igen.

Har aldrig vart med om en katt som känner av fullmånen.

Och jag är helt övertygad att han känner det.

För annars är han tyst och sover på nätterna.

Vi förstår och behöver inte titta om det sak bli fullmåne för

det vet vi när han sätter igen då är det dags.

HAR NI VART MED OM DETTA ni som har katt.

Våran nattsömn blir ju oxå störd av hans skrik.


Ja detta får bli mitt inlägg i dag, imorgon kommer det om något helt annat.


Önskar er alla en fortsatt fin måndagskväll  


Av Cina - 28 oktober 2012 13:16

Idag var det -10 grader när jag gick upp och det är

fortfarande kallt fast solen skiner.

Tänkte visa er lite höstfoton som BELLA MALMKVIST

tagit igår och nu har jag lånat dom. 

KLICKBILDER

   

Sanna i hövhögen och sedan uppfygen i ett träd ;)


   

Frasse myser i löven och Wilma och Frasse gosar (kusiner)

Ja dom är ju för härliga dessa ungar.


Idag blir det potatisgratäng och ytterfilé här hos oss.

Hoppas det ska smaka bra.


Har väl inte så mycket mer att skriva om.

Så jag önskar er alla en fin kommande vecka   



Av Cina - 27 oktober 2012 19:11

Idag var vi ut en sväng, var bjudna till våra vänner i Kolbäck på mat.

Men först var vi ut och en köpte födelsedagspresent och sedan 

hoppade jag in på blomgaraget hade tänkt att köpa en blomma 

till mig själ för presentkort jag fick på posten av en gammal kompis

när jag fyllde år i september.

Har fått lite blodad tand på orkideér men frågan är ju

hur jag skall kunna hålla liv i dom.

Har ju två sedan tidigare o dom blommar ju och lever ju fortfarande.

Så jag köpte mig en brudorkidé två stora långa stänglar och massor med knopp.

KLICKBILDER

     

Ibakgrunden ser ni dom andra.

Ser ni vad knopp det är.

Hoppas och tror att jag får den att överleva.

Tog ett med blixt oxå men det är ej rätt färg på fotot.

 

Den är alltså mörkt mörkt lila.

Skall ta ett bättre foto imorgon när det är ljust.


Sedan var vi då till Kolbäck på mat fick god kall fisk med 

kokt potatis supergott.

Tack Kjell och Monica.

Håkan vart klippt oxå så nu ser han oxå snygg ut ;)


Önskar er alla en fortsatt fin lördagskväll  


Av Cina - 26 oktober 2012 18:27

Imorse var det - 4 grader och snö

KLICKBILDER

   

Började att blåsa storm igår kväll det ven i fönsterrutorna

och så kollar man ut och vad ser man JOOOO det SNÖAR

Och imorse när man kliver upp så ligger det kvar.

Men nu har det försvunnit.

Fast det blåser svinkallt ute.

Tur att man slipper går ut.

Man får gilla läget liksom, men det är inte kul.

Har inte så mycket att skriva om idag.

Vi har nästan nyss ätit det vart kålpudding till mat idag.

Imorgon är vi bort bjudna på mat.

Skall bli trevligt att umgås lite.


Önskar er alla en fortsatt fin fredagskväll  


Av Cina - 25 oktober 2012 16:58

Fysjutton tror folk är galna när de får lön.

Håkan var på fotvård imorse kl 9:00 och så efter

det skulle han åka till mekanikern och sätta på

sina nya vinterdäck och han kom inte hem förrän halv ett

och vi hade bestämt att vi skulle åka ut och handla

idag istället för imorgon då det är fredag och andra löningsdagen.

För det är lön för en del idag och en del får imorgon.

Oh herre gud säger jag vilka yra höns det finns i affären

de kör fullfart med dessa vagnar o det skiter i om det står folk ivägen de bara ska fram.

Annars ställer dom sig i mitten på gången o pratar med någon bekant.

Fan kan man inte gå åt sidan lite då.

Sedan öppnade det någon sport affär här ute idag o

bums så ska alla dit den dagen det var bilköer och folk kör som idioter.

Läst just om att det var folk som sovit utanför affären för

att komma in först kl 7:00 i morse för att köpa en cykel för 8:-

Folk måste vara tokiga.

Ja jag har INTE vart där.

Iallafall så fick vi handlat o vi kom ut fast med lite

sår på hälarna o.s.v

Svettig som tusan o irriterad var jag men 

nu skall jag inte handla på ett tag.

Tänkte göra så här ;)

 

Visst är väl "surgumman" söt
 


  


Imorse var det -4 grader och frost på backen.

Var skitkallt tyckte jag.

Solen kom fram på förmiddagen och det var riktigt fint.

Men vad har vi att vänta, ska ju komma snö i helgen säger dom kloka.


Önskar er alla en fortsatt fin torsdagkväll  



Av Cina - 24 oktober 2012 16:49

Ja idag har vi vart till Köping.

Föst åkte vi och köpte ett gravsmycknings hjärta

för jag skulle ju gå till mammas grav.

Men först var vi min bästa vän Karin och grattade henne

då hon fyllde 55 år igår.

Jag köpte med mig en orkideé och sedan hade jag ju

tidigare köpt ett hals smycke och en VÄN ÄNGEL.

Vi vart bjudna på så god lunch var jätte god potatisgratäng

fläskfilé i en mycket god sås och sallad och sedan kaffe.

TUSEN TACK KARIN FÖR GOD MAT.

*********************************************


Efter det så smsade jag min käre bror och vi möttes upp på kyrkogården.

Vi satte dit det fina hjärtat vi hade köpt.

Och bror satte upp lyktan och så hade jag ett ljus med som vi tände.

Vart så fint fast det blir ju finare när det blir lite mörkt.

KLICKBILDER

   

  MAMMA DU ÄR SAKNAD, DU FATTAS OSS  



Detta får bli mitt inlägg idag!


Önskar er alla en fin onsdagskväll  

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards