~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg under oktober 2013

Av Cina - 31 oktober 2013 22:14

 

Idag får ni beskåda denna fina bild.


Ja nu har jag vart på Ljusportalen och gjort ett litet jobb.

Mycket trevligt var det.

Igår kväll skulle ni alla vart med på den magiska aftonen.

Den var magisk kan jag säga.


Blir inte så många rader idag då jag känner mig ganska så tom just nu.

Men lite sömn så är man på banan igen.


Jag har fått något RIKTIGT fint ikväll.

Som jag kommer att visa er imorgon.

Denna sak är helt ovärderlig för mig.

Ni får vara nyfikna tills imorgon så jag kan fota i dagsljus.

TUSEN TUSEN TACK CAMILLA   


Nu önskar jag er alla en GOD NATT.   

Av Cina - 30 oktober 2013 15:04

 

Idag får ni titta o njuta av denna fina bild........


Ja ikväll är det då dags för Ljusportalen att ha sitt event Magisk Afton.

Jag ska snart ge mig iväg, Sari kommer och hämtar mig o ska köra mig

till Ljusportalen.

Jag har idag gjort 48 mackor o plastat in till kvällen.

KLICKBILDER

   

24 med sallad, skinka o paprika och 24 med sallad, ost och paprika.

Sedan blir det kanelbullar, silviaruta och kolakakor (hembakt)

Allt till försäljning i pausen....ja och naturligt vis kaffe/te.

Det ska bli kul och spännande ikväll.


Håkan är hos Rita och tatuerar sig även det ska bli spännande

och se när jag kommer hem sent ikväll.

Sedan får vi se om jag får en tid, förstår att hon är fullbokad.

Men men kanske kan klämma in mig någonstans ;)


Nu skall jag fixa till mig o sedan ge mig iväg!


Önskar er alla en fortsatt fin onsdags em/kväll  


Av Cina - 29 oktober 2013 17:38

 

Idag får ni titta på denna  vackra räv.....ingen skabbräv i alla fall   



Ja som sagt vi klarade oss från stormen igår/inatt.

Men fytusan vilket väder det var nere i Skåne.

Inte roligt att bo så långt ner i landet när dessa stormar kommer in.

Rita vart ju strandsatt då inga tåg gick igår men nu sitter

hon på ett tåg upp från Skåne hit till Västerås.

Men är en timma försenad.

Håkan ska åka ner o hämta henne på stationen o köra henne hem till hennes syster.


Imorgon är det en massa mackor som ska göras till den

Magiska aftonen som ska vara på Ljusportalen.

Och bakat har jag redan gjort.

På torsdag har Peter och jag ett besök på Ljusportalen.

Ja veckorna går fort nu.


Senare ikväll kommer det väl en fikagäst 

och vi ska fixa o dona lite.


Igår att jag och titta de på cancergalan som var på tv.

Och inte ett öga var torrt på varken Håkan eller mig.

FUCK CANCER verkligen en JÄVLA SJUKDOM.


Önskar er en fortsatt fin tisdagskväll   

Av Cina - 28 oktober 2013 16:16

 

Idag får ni titta och njuta av denna bild........


Idag har jag hört om denna storm - orkan SIMONE som ska drabba oss.

Och visst har det drabbat södra Sverige som det låter.

Alla tåg från södra Sverige är inställda.

Folk hamstrar batterier, ficklampor, ljus och mat.

En värsta panik har brytit ut alla pratar om detta.

Media skrämmer upp folk så de får panik.

Visst det är en KLASS 3 varning utfärdat men vem

säger att den kommer över oss här uppe.

Kanske värre ner åt landet.

Ja nu får man ju se om denna SIMONE kommer hit.


Iallafall så kommer inte Rita hit upp idag som

hon hade beräknat efter som tågen är inställda.

Så ingen tatuering imorgon men men det gör inget

för den som väntar på något, väntar aldrig för länge.


Nu hoppas jag att ni som blir drabbade av stormen 

inte blir strandsatta på något vis.


Önskar er alla en fortsatt fin måndagskväll  


Av Cina - 27 oktober 2013 19:54

 

Idag får ni titta på denna färgsprakande bilden...........


Så där nu har vi haft en underbar em/kväll men våra älskade barnbarn.
Vi har haft så roligt busat och skojat som sjutton.
Och så hände något spännande.
Håkan gick ut och rökte och Sanna var oxå ute.
Så Frasse och jag var kvar inne, jag låste ytterdörren för han når ju upp till handtaget.
Då gick jag ut på balkongen för att synda jag oxå och då var Frasse snabb som sjutton o drog ner handtaget på balkongdörren o så vinkade han så glatt till mig där inifrån.

Och jag tänkte 1000 tankar vart ska vi få tag i ett nyckel så Håkan kan komma in o så öppna balkongdörren.
Ja där stog jag o Frasse han vinka glatt till mig där inifrån.
Och jag sa till han öppna nu o pekade på handtaget o han försökte men han drog handtaget åt fel håll.

Sedan sa jag upp upp o vet ni pojken tog o drog uppåt och in kom jag och där står man och bara skrattar......JÄKLA BUSKOTTE       

 

Sedan stickade jag klart min mössa och den som skulle

prova den det var ju buskotten själv.

KLICKBILDER

   

Ja han var ju fin i den med dock alldeles för stor.

 

Ja det var lite om våran dag.

 

Önskar er alla en fortsatt fin söndagskväll  

Av Cina - 26 oktober 2013 16:44

 

Idag får ni titta o tänka vart denna gång tar Er...........


Ja just nu känner jag mig så upprymd och påfylld av en massa energier

och av en massa beröm.

Jag vet att jag KAN bara det gör mig till en så himla bra person.

Mitt självförtroende kan just nu ingen rubba.

Vilken härlig känsla jag har inom mig.

Känns som mitt NYA LIV har börjat.

Äntligen får man göra det man brinner för.

Jag är inte "dum i huvet"

Jag tackar mina änglar och mina guider för detta.

Ett stort TACK även till CAMILLA och PETER 

***********************************************


Nu till något helt annat.

Köpte ju melerat garn igår och funderade om jag bara skulle

sticka en slät stickad mössa driekt från huvet.

Och det började jag med idag, alltså inget mönster att följa.

KLICKBILD

 

Jag har stickat upp nystanet som ligger där oxå.

Men nu måste jag lägga det till sidan för

imorgon skall vi vara barnvakt o då måste jag ha något att göra.

Om jag fortsätter nu så lär den bli klar ikväll.

Idag har vi haft en grå dag solen tittade fram på förmiddagen

men försvann lika fort som den kom.


Ikväll ska man väl se SÅ MYCKET BÄTTRE och hoppas på

att det är bra artister annars gör det mig detsamma.


Önskar er alla en fortsatt fin lördag  


     

Av Cina - 25 oktober 2013 16:31

 

Idag får ni titta o njuta av dessa fina blommor.......


Ett otroligt bra slut på denna vecka har det vart.

Igår tillbringade jag kvällen på Ljusportalen med Peter, Camilla

och några till och det vart en mycket bra kväll.

Idag på fm gjorde jag ett besök hos en person.

Och även det var ett bra möte.


Var igår och köpte ett nystan garn till.

Så nu har jag stickat klart mössan.

Skall bara göra det tråkigaste.....fästa trådarna ;)

ja vad ska man göra nu när man inte har någon

stickning.....ja ni tror väl inte att jag är utan garn

näää näää köpte några andra nystan igår oxå.

Ja nästa vecka blir det väl inte som mycket stickat

kan jag tro är upptagen mån, tis, ons och torsdag.

Men det är bara roliga saker jag ska göra så veckan kommer gå fort.

Vad jag ska göra dessa dagar det får ni läsa om här i bloggen kanske.


Soligt och +13 grader idag det var riktigt skönt ute för idag

höll sig vinden borta.


Önskar er alla en fortsatt fin fredagskväll  

Av Cina - 23 oktober 2013 16:35

 

Idag får ni titta på denna vackra bild........


Ja imorse var det +14 grader här hos mig och dom sa 

på radion att det var risk för åska inatt.

Undrar just om det kan vara så.

Ja vi får väl både se och höra det isåfall.


Idag har jag bakat kolakakor

KLICKBILDER

 

Så nu ska de frysas in tills eventet blir.


Fick beställning på en rosa mössa igår.

Så jag cyklade ner till garnaffären idag och

köpte lite garn.

 

Har kommit en bit men nu ska jag inte sticka något mer idag.

Tar fram det imorgon istället.

Går ju ganska så fort när det är lite tjockare garn.


Väldigt lite kommentarer här må jag säga.

Men jag håller tillgodo med de som skrivs.

Man får inte klaga ;) utan vara nöjd med allt som det är.


Ikväll är det väl bönderna o det ska jag titta på.

Jag har inte tittat på HOLLYWOODFRUAR men igår satt jag

och zappade runt o hamnade på tv3 och jag undrar bara om

den där Gunilla Persson är frisk eller sjuk på någotvis.

För fytusan vilken hemsk person hon är.

Hon är helt enkelt vidrig i mina ögon.

Ja ja jag ska inte se det något mer iallafall.


Nu ska jag sluta klaga.


Önskar er alla en fortsatt fin onsdagskväll  



Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards