~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg under juni 2013

Av Cina - 30 juni 2013 17:46

 

Idag får ni dessa svanar underbara i mitt tycke........


Imorse regnade det och var inte alls så rart.

Men vid lunch så kom solen o den är kvar ännu.

Usch inatt har jag sovit mycket illa somnade vid halv 5.

Det var så varmt o klibbigt inne tyckte jag.


På förmiddagen åkte vi till P&B Loppis och lämnade

en stor kasse med barn kläder som jag hade fått.

Som dom gladerligen tog emot.

Vi tog en fika o babbla lite "skit".


När vi kom hem så satte jag mig ute o virka förståss.

Men nu skall jag vila armarna tills imorgon.

Ska väl bli regn imorgon tror jag då ska jag passa på

och tvätta alla mattor och dammsuga och torka golven.

Har massa "änglatofflor" här hemma   


Denna bild hittade jag idag o detta tyckte jag var en mycket smart idé

KLICKBILD

 

Visst var det smart!!!!???


Slutar med denna bild åhhhhh som jag längtar nu.

 

Om precis 2 månader idag sitter vi just nu på planet.

Planet lyfter 17:30 TÄNK SÅÅÅÅ HÄRLIGT!


Önskar er alla en fortsatt fin söndagskväll  


Av Cina - 29 juni 2013 17:25
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Cina - 28 juni 2013 17:55

 

Idag får ni denna uggla med sin unge......vacker tycker jag.


Vi fick en fin dag idag med sol och värme.

Klart jag har setat ute och virkat idag.

Fixade o donade på förmiddagen sedan har jag nog

setat i  min stol där ute.

KLICKBILD

 

Har ju kommit en bit idag men det tar tid.

Men det är ju 2 månader tills jag ska åka till Turkiet

så jag hinner nog klart eller vad tror ni.


Vi har festival i stan från igår men jaghar inte vart ner

och kommer heller inte att åka ner.

Darin var här i går o Sounders (tror jag dom hette)

Maja som var med i så mycket bättre är ju sångerska där.

Ikväll vet jag inte vilka det var men jag vet att Petter o 

Pugh Rågerfeldt med flera ska vara med under festivalen.


Önskar er alla en fortsatt fin fredagskväll  



Av Cina - 27 juni 2013 18:51

 

Idag får ni denna underbara bild......


Hmmm  undrar vad jag ska skriva  om idag då.

På förmiddagen cyklade jag ner till Lidl en sväng.

Och när jag cyklade hem kom regnet men det var inte så farligt.

Sedan har det vart uppehåll hela dagen o nu ikväll titta solen fram.

Händer inte allt för mycket här hos oss just nu.

Men jag har iallafall ett stycke klart på min virkning.

Så jag har börjat med det andra nu ikväll.

KLICKBILD

 

Ja det ser blått ut jag vet men det är

samma färg som på det andra alltså turkost.

Ja fytusan innan jag blir klar med detta så är det säkert vinter.

Det tar ju tid när man drar storlek större.

Håkan fick hjäpa mig att nysta garn idag han höll härvan o jag nysta.

Imorgon är det fredag igen och då måste jag ta fram dammsugaren.

Så det får jag starta dagen med imorgon.


Önskar er alla en fortsatt fin torsdagskväll  

Av Cina - 26 juni 2013 17:31

 

Idag får ni en ros till att titta på........


Imorse när jag vaknade vi halv 8 så vräkte regnet ner o det var +14

grader det var inte skönt.

Men regnet försvann men en mycket grå o trist dag.

Bara 4 varv på virkningen idag, jag vill ju sitta ute

och virka men det gick inte idag.

Hoppas verkligen solen och värmen kommer tillbaks snart.

Känner mig lite låg idag, solen fattas mig.


Ikväll skall jag titta på Grillmästarna på tv o se vad de ska

grilla för gott.


Önskar er alla en fortsatt fin onsdagskväll  

Av Cina - 25 juni 2013 18:22

 

Idag får ni alla denna fina ros.


Oj vilken underbart väder vi haft i två dagar nu.

Varmt och skönt fast igår kväll kom det en riktig regnskur.

Jag som ni förstår har jag fått fart på virkkroken.

Har inte visat er stycket på ett ar dagar men nu skall

ni få se hur långt jag kommit.

KLICKBILDER

 

Tänk nu att stycket ligger dubbelt så varven är långa.

Men jag tycker det tar sig riktigt bra.

Det blir ett varv då o ett då.

Ja snart klart med bakstycket har en bit kvar.

Sedan ska det vara ett till likadant stycke hur skall jag orka det då.

Jodå det ska gå bra hoppas jag.

Men vet ännu inte hur linnet ska se ut upptill men det kommer

jag nog på under tiden jag virkar framstycket.


Ikväll ska vi äta lite smulpaj som jag gjort idag på

rabarber och de sista björnbären.

Hoppas det passar ihop men bär som bär tycker jag.

Sedan blir det lite vaniljvisp till detta.

Låter väl inte helt fel eller hur.

 

Vart den stora pajformen idag men då får vi

äta i flera dagar fast jag tycker ju den är godast idag.

Jaja sånn är jag.


Näää nu skall jag sätta mig ute o virka några varv.


Önskar er alla en fortsatt fin tisdagskväll.  


Av Cina - 24 juni 2013 15:32

 

Idag får ni denna bild tolka den hur ni vill.....men i mitt huvud ser det nog ut så idag.


Igår var det invigning av Ljusportalen.

Vad är det tänker ni......det är Camilla och Peter ett par

som går med mig på den mediala cirkeln.

De har skaffat sig en lokal och där kommer man kunna få healing,

massage, tarotläggning, andekontakt, m.m m.m

Massor med olika arrangemang så småning om.

Ja igår var det då invigning.

Och AnnaHelga (vår cirkelledare) hade seans

och vi elever var med och jobbade.

Det kom 40 personer.

Så idag är man urladdad känns som om man är bakis.

Man kunde även få känna på healing som Peter är

så duktig på.

Tarotläggning av 2 duktiga tjejer.

En tjej vägledde genom målning.

Jag och en annan tjej hade andekontakt.

Det var typ en prova på kväll.

TACK CAMILLA & PETER 



Som ni förstår så vart det en helt fantastisk kväll.

Alla var nöjda och glada när vi var klara och det vart en sen kväll.


Vill ni se vad ANNAHELGA finns så hittar ni henne HÄR


Lite fick ni reda på men svårt att återge i ord

måste upplevas.

Och det var första gången för mig att stå offentligt

inför publik och det var pirrigt men det gav mer smak kan jag säga.


Önskar er alla en fortsatt bra måndag  

Av Cina - 22 juni 2013 16:18

 

Idag får ni hålla tillgodo med denna underbara bild........


Ja då kan vi lägga denna midsommarafton bakom oss.

Här var det lugna puckar lite sill o potatis och smulpaj gjord på björnbär.

Det fick bli våran midsommar mat.

Och inte har man ont under håret heller.

Finns nog många som vaknade imorse och höll i huvet

och sa "ALDRIG MERA" hahahaaaaaa.


Jag satt och virkade igår och kom en bit men tycker inte att det tar sig något.

KLICKBILDER
       

Men varje mönsterbård består av 5 varv så det tar ju lite tid att virka.

Och det är ju stora stycken.

Men men det tar den tid det tar.

Som ni då förstår har jag virkat idag oxå och nu ser det ut så här.

 

Såååå lite längre har det ju blivit sedan igår eller hur!!!???

Ser ut som olika färger men det är det ju inte utan

den nedersta bilden är nog mer den rätta färgen.


Imorgon skall jag göra något spännande men det

berättar jag om imorgondagen blogg eller på måndag.

Kul skall det bli och framför allt MYCKET SPÄNNANDE.


Ingen sol här idag utan molnigt hela dagen.

Men dock inget regn ännu är bäst att tillägga.


Önskar er alla en fortsatt fin MIDSOMMARDAG  



Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards