~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg under september 2009

Av Cina - 30 september 2009 21:29

Oj så fort denna månad har gått då.

Usch nu närmar vi oss vintern fytusan så hemskt.

Fast jag vet att många tycker det är mysigt men INTE jag.

Man får blicka framåt och tänka att det kommer en sommar till om man får leva och har hälsan.

Har inte hänt så mycket här idag.

Vart på ett besök hos en kompis och fikat idag.

 Sedan fram o åter till affären.

Tvättat klart för denna gång.

Börjat så smått o kolla på resa till nästa år.

Karin och jag har bestämmt att vi skall åka nästa år igen.

Men inte till Bulgarien utan någon annanstans.

Förmodligen blir det Turiket.

Eller hur Karin!!!????


Nu är mina ögon trötta så jag skall stänga ner datorn nu.


Önskar alla mina bloggvänner och läsare en fortsatt fin onsdagskväll.

Av Cina - 29 september 2009 18:46

På fredagen hade vi bestämmt oss för att ta oss till Nessebar som ligger ja kanske en mil från Sunny Beach.

Vi hade bestämt att ta lilla tåget dit.

Så sagt och gjort så klev vi på detta lilla tåg som tog oss genom Sunny Beach till den nya delen av Nessebar.

Men vi skulle ju till den gammla delen så vi promenerade en bra bit för att kliva på nästa lille tåg som skulle ta oss in till den älsta delen av Nessebar.

Och vi kom fram och där var det väldigt vackert.

 Men oxå väldigt backigt.

Vi trodde ett tag att vi var i tyrolen för husen såg ut som där.

 Runt själva kärnan så var det en ringmur och den har funnits där sedan Jingis Khans tid.

Vi gick denna ön runt och kollade.

Vi var borta i 3,5 timma. Och mina ben gjorde värkligen ont.

Jag har ju något som heter knölros och naturligtvis så blommade de upp så mitt ena ben var inte så fint och gjorde jävligt ont.

Så här såg det ut.....

Men nu håller det på att gå över.

  


Visar även några bilder  till.

  

Klockorna jag köpte. Lite läckra. Håkans till höger.


  

Jonathans kläder.....jätte gulligt tycker jag....


  

2 st av denna sööööta dress vart det. Blir framtida barnbarn.


  

Väskan jag köpte till son hustrun Sari.


  

Och så tatueringen som sitter på utsidan av mitt högra underben.....



Ja det var allt för idag!


Ha en fortsatt bra kväll alla mina bloggvänner och läsare!

Av Cina - 28 september 2009 19:15

Vi var 1 timma försenade ner till Bulgarien. 1:a styrman vart akut sjuk innan vi klev ombord så de fick ringa in en annan från Uppsala. Men vi flög ner på 2 timmar och 45 min. Det blåste storm när vi klev ur planet man trodde huve skulle blåsa av. När vi sedan fått väskorna så gick vi ut mot bussarna och där fick vi veta att vi fått ett annat hotell för där vi skulle bo hade ägaren bestämt sig för att stänga för säsongen. Ja blev lite sur men det visade sig att det hotell vi fått var minst lika bra och det hette Duvan. Vi bodde på våning 8 och utsikt ut över svarta havet. Frukost hade vi ju med så det åt vi varje morgon vid 7:30.

Det var varmt och skönt när vi väl kom in till Sunny Beach och vi lämnade av våra väskor o packade upp. Sedan var det bara att gå ut o kolla stan eller byn vilken man nu vill säga. Vi började med en Irich Coffe på The Horse. Där vart vi sittande ett par timmar och snackade. Sedan gick vi ner mot centrum och blomstergatan som huvudgatan heter.

Där hittade vi ett ställe som vi var in och käkade på. Då vart det snitzel som ni såg på bilden i tidigare inlägg. Snmakade gott men dåligt kryddat och dålig service. Där hade de jämt göra o kolla på FOTBOLL.....Rynkar på näsan så dit gick vi inget mer. Sedan var det bara att trava hem och lägga sig man hade ju vart vaken i 1,5 dygn. Så vi la oss kl 20:00 deras tid. Sedan var man uppe vid 6 o satt på balkongen o kollade på sol uppgången sedan var det frukost. Massor med mat var det till frukost. Sedan var det ut i solen som gällde vi var nog först ute vid poolen varje morgon.


Det sjöng ju på sista versen när det gällde säsongen där nere. Det var många restauranger o affärer som stängde under veckan. Och rea var det över allt. Och billigt billigt.......Kyss

Så visst har man handlat på sig en del saker......2 klockor till mig, 1 till Håkan, 3 väskor, ett armband, en kofta, 3 huvtröjoren till mig en till Håkan och en till Natalie, bälte till Håkan, skjorta till Håkan, en Hello Kitty tröja till Isabell, 3 st olika baby käder en till Jonathan och sedan till 2 andra, en tatuering gjorde jag oxå. Ja jag tror jag fick med allt....


En dag tog vi tåget in till Nessebar men det berättar jag om imorgon.


Önskar er alla en fin kväll

Av Cina - 28 september 2009 07:32

En liten film av fotona jag tog i Bulgarien.

Hoppas ni kan se dom nu.

Jag ser dom hur bra som helst!


Jag skriver lite om Bulgarien i ett senare inlägg.

Då jag nu håller på att tvätta och måste även åka och handla.

Av Cina - 27 september 2009 19:08

Ja då var man tillbaks i Sverige. Skönt att vara hemma.En jäkla förkylning som inte vill släppa taget har jag haft! Men vi har haft en otrolig fin vecka i Bulgarien varmt o skönt.

Cirka 25-30 grader i solen. Igår morse en regäl regnskur men sedan vart det fint igen.

 Vi har tagit dagen som den kommit uppe med tuppen varje morgon.

Tidigt i säng på kvällarna.

Imorse steg vi upp kl 5.00 svenk tid.

Bussen hämtade oss 7:05 svensk tid.

Och innan bussen kom så åt vi frukost.

Planet lyfte kl 10:00 svensk tid och vi landande kl.12:50

Mycket billigt att handla och äta. Mycket inhandlat vart det oxå....Glad

Orkar inte skriva så mycket idag men jag skall sätta ut lite foton imorgon så får ni se.

Tack Karin för en SUPER VECKA!!!

Av Cina - 25 september 2009 20:50

Vill bara säga till Er alla som läser min blogg att allt är bara finfint. Jag återkommer när vi har kommit hem.


Må så gott alla bloggvänner


 Kramen Cina

Av Cina - 19 september 2009 17:48

Ja nu är det inte många timmar innan vi åker till Arlanda.

Min väninna Karin kommer vid 01:00 inatt.

Håkan skall köra upp oss och Karins son hämtar oss.

Planet går 06:00 som skall ta oss till Bulgarien och Sunny Beach.

Beräknar landa 9:00 svensk tid och deras tid 10:00.

Tar alltså bara 3 timmar och det är lagom flygresa tycker jag.

Är lite orolig hur det ska bli att flyga med denna hemska förkylning.

Men det reder sig säkert.

Har laddat upp med alvedon och nässpray.

Resväskan är ej packad ännu men snart så är jag nog klar.

Lite beslutsångest vad man ska ta med o inte ta med.


Ja kommer att uppdatera blogg endera från mobilen eller

från internetcafé så ni vet att vi har det bra.


Önskar alla mina bloggvänner och läsare en trevlig vecka

och vi ses här igen den 27/9 mot kvällningen.

Vi landar kl 13:00 om det inte är försenat.


Var rädd om er!!!!!!!

  



Av Cina - 18 september 2009 19:53

Ja nu är jag förkyld mitt uppe semestern som snart ska inträda. Är väl sååååå himla typiskt!

Tur att det finns alvedon som man kan ta.

Idag har jag vart o hämta pengarna de var riktigt fina. Tjocka var dom oxå.

Bättre än turkiska pengar de e sämre än dasspapper.

  

Många pengar vart det......


En solig dag idag men ack sååååååå kallt tycker jag!


Nu skall jag kolla Idol och sedan Djungelkändisar.


Önskar alla mina bloggvänner o läsare en fortsatt fin fredagskväll!

  

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards