~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg under mars 2009

Av Cina - 31 mars 2009 13:17

Ja just nu undrar jag vart orken tagit vägen. Känner mig bara så urvattnad som en disktrasa.... Igår var jag med pappa till tandläkaren och det gick bra de röntgade o såg en halv tand så han fick bedövning och så drog dom ut tanden och pappa var så duktig och det var snart gjort för den dela oxå. Så när vi gick därifrån så tog jag pappa i rullstol och så gick vi värs över gatan o gick upp på lasarettet och hälsade på mamma. OJ så glad hon vart o pappa med så klart vi var väl där i 30-40 min sedan åkte vi tillbaks till Rosendal och pappa fick kaffe och sin medicin. Pappa tyckte som han sa

"det känns konstigt i käften" o det var ju för han var bedövad o han hade väldigt svårt att få in sitt snus....=)) men det gick till slut.


..................................................
................................................

Mamma var på gynundersökning igår och de hittade väl inget speciellt där heller. De tog iallafall en liten bit o skulle skicka iväg. Mamma är ledsen och gråter mycket. För gynläkaren hade sagt att de hade ju hittat något i huvet på 2 cm och att det kunde vara metastaser och att de nu letade efter var mordern sitter. Fast jag kan ju tycka att det var väldigt klumpigt gjort av gynläkaren för det är ju inte han som skall framföra det om det nu skulle vara så. Men jag har nu bett SSK på mammas avdelning där hon ligger att mammas  DR ska ringa mig och han ringer imorgon.Jag har lite frågor som jag vill ha svar på.  Mamma har forfarande lite svårt med sin läspning. Så man får ju hålla tummar o tår att det inte är något allvarligt.


..................................................
..........................................


Idag har jag städa och dammsugit hela lägenheten och bakat en tårtbotten har jag oxå gjort. Har även tvättat mattor då mina kissemissar spyr upp sina hårbollar just nu. Det är ju fällning för dom nu tyvärr och det syns om jag säger så....=)) men har man djur så har man och håren det får man på köpet.


Är ju så att Håkan fyller ju år imorgon o om det är så att det kommer någon så finns det ju iallafall tårta.


Jag har sådan nackspärr och ont i ryggen idag. Fattar inte att man inte kan få vara pigg en enda dag. Solen kommer och går. Hoppas våren är i anntågan nu för jag vill städa ute på altanen men kanske man kan börja till helgen.


Vet oxå att MONICA fyller år imorgon så vi måste komma ihåg att GRATTA henne....=))



Önskar alla mina bloggvänner och läsare en fortsatt fin tisdag!

Av Cina - 30 mars 2009 22:40

Orkar inte skriva så mycket idag utan jag väntar tills imorgon med det!

Känner mig helt slut både i tankar och ord tyvärr!!!!



Av Cina - 29 mars 2009 14:55

Idag så ringde min syster och sa att de hade ringt från Rosendal igen och att pappa hade tandvärk. Han har tydligen bitit av en tand i nederkäken och så har det blivit någon flisa kvar o nu var det rött o irriterat. Och han hade haft så ont igårkväll. Så nu får jag ringa återbud till KBT imorgon för jag måste ringa till tandläkaren och få en akuttid åt pappa och sedan bege mig till Köping för att följa med honom. Nu skulle mina syrror gå till pappa vid 15 tiden idag så får jag väl höra senare hur det var idag.

..................................................
.............................................


Mamma är ju som jag skrev tidigare på perm tills imorgon bitti. Så min syster Christina skulle smita från jobbet och köra upp henne till 8:00 imorgon. Mamma ska ju på en gyn-undersökning imorgon kl 9:30. När jag har vart med pappa till tandläkaren så får jag väl springa upp till henne o berätta vad dom sa. Annars blir hon orolig.

..................................................
.............................................


Idag skulle jag ha gått på sista kvartsfinalen som Rönnby tigers spelar hemma mot Pixbo, men min mage vill inte att jag ska gå. Springer hela tiden på toa med andra ord har jag diarré. Så jag får följa matchen här på nätet istället. Rönnby Tigers måste vinna idag om de skall gå till semifinal.

Rönnby Tigers är elit damer som spelar innebandy där min son är materialare. Hoppas hoppas hoppas de vinner idag. Jag vill att dom spelar i GLOBEN I APRIL om SM-GULDET. LYCKA TILL IDAG!!!!


Önskar nu alla mina bloggvänner och läsare en fortsatt fin söndag!

Av Cina - 28 mars 2009 17:57

Ja idag är det grått och trist ute all snö som kom igår kväll är nu borta. Hoppas att det inte kommer något mer nu. Men vi vet ju att aprilvädret kommer oxå. Idag har jag vart ut till jysk och inhandlat mig 2 kuddar igen detta med kuddar kan göra en galen. Imorse vaknade jag med nackspärr o det beror på mina kuddar som jag inte alls kommer överens med. Vet inte hur många kuddar jag köpt men ingen passar mig. Hittade en kudde men jag vill inte köpa dun kudde så det fick bli 2 st fiberkuddar. Så nu får vi se om jag kan sova på dom inatt.....


..................................................
................................................

Måste få visa blommorna som jag köpte till mamma igår. Tycket dom var så vackra. Taget med mobil. Min syrra skickade den till mig idag. Jag själv glömde bort det i alla hast igår. Mamma mår iallafall bra men idag hade hon ont i huvet och var lite yr!


..................................................
............................................

Mina syrror Carola och Christina har vart till pappa idag och de tog och gick ut sen sväng med honom i rullstol. Kan ju vara skönt att komma ut i friska luften. Men jag tycker de ser ut att frysa, ingen smilar iallafall....=))

Nästa gång får dom nog ta om linda om pappas ben med en filt!!!


Ja det var allt från mig idag!


Önskar alla mina bloggvänner och läsare en fin lördagskväll!!!

Av Cina - 27 mars 2009 22:47

Resultatet av eran omröstning var så här!


Min favorit vann Let´s Dance....GRATTIS MAGNUS & ANNIKA



Vem tror du vinner Let`s Dance 2009


Morgan & Helena    45.9 %


Niclas & Jeanette    3.5 %


Kitty & Anders    2.4 %


Hasse & Charlotte    0 %


Carl-Jan & Maria    2.4 %


Laila & Tobias    25.9 %


Magnus & Annika    17.6 %


Elisabeth & Tobias    1.2 %


George & Maria    1.2 %


Totalt har 85 personer röstat.
Omröstningen startade 2009-01-31 23:28


Glöm inte den nya omröstningen!!!!!!!!!!

Av Cina - 27 mars 2009 18:27

Ja idag så styrde vi kosan mot Köping igen. Först var jag ner på stan och köpte 20 rosor och en kvist brudslöja till mamma. Jag handlade ju i tältet som jag visade blommor från i måndags. Och vet ni denna bukett kostade ynka 100:- snacka om billigt! Var in o handlade lite smågodis o en dricka och några plommon till mamma och en dosa snus och en sharon till pappa.

Det hade precis fikat när vi kom idag så Håkan surrade lite med pappa medan jag pratade med SSK och på onsdag skulle pappas DR komma på husrond. Då SSK skulle ringa mig på onsdag. Berättade även för pappa att mamma var på sjukhuset men han sa bara jahap jahap ja ja. Ja la i kull pappa lite på sängen innan vi åkte därifrån och pappas rumskompis la sig oxå en stund.


Sedan var det mammas tur att få besök. Hon hade ju vart på magnet röntgen idag så hon vila och läste en tidninga när vi kom. Vi hade nog vart där 20 min när en SSK kom in o sa att hon skulle få permis äver  helgen om hon ville det och det va klart hon ville de. Hon skall nu tillbaks på måndagmorgon och då blir det en gyn-undersökning. Medan vi väntade på att DR skulle komma så packa mamma ihop lite saker som hon ville ha med hem. DR kom och sa att det gick bra för mamma att åka hem och att alla prover var lika fina idag som tidigare och att hon såg lite piggare ut. Och talet är mycket bättre men inte helt riktigt ännu. Rosorna fick hon ta med sig hem för dom vill hon ju inte lämna kvar för som hon sa, då har jag ju ingen glädje av dom. Och det är ju helt rätt.


Önskar alla mina bloggvänner o läsare en fin fredagskväll i snöyran!!!

Av Cina - 27 mars 2009 18:23

Denna fina award fick jag av min vän MONICA idag

Tusen tack säger jag man blir så glad och på bra humör när man får en utmärkelse......


Som vanlig så ger jag den vidare till alla som finns i min länklista

Ni är alla värda den!!!!

Av Cina - 27 mars 2009 09:14

Ja idag skall mamma hit till Västerås och göra en magnetröntgen och på måndag skall hon göra en gyn-undersökning. Hon får åka hem imorgon men bara över dagen. Skulle inte förvåna mig om hon åker hem o bakar o tvättar. Men det ska jag nog sätta stopp för. Nu ska hon vila sig och inte fara fram som en skållad råtta.


Igår ringde dom från Rosendal om pappa han skakar så mycket i kroppen så de undrade om han var utredd för parkingson men det är han ju inte. Så SSK frågade mig om de kunde få ringa pappas husläkare och de fick dom ju naturligtvis göra. För SSK sa att det finns ju medicin och få för dom tyckte ju så synd om pappa att han skakar. Och detta är ju för pappas bästa. Ska ju åka dit idag så vi skulle prata SSK och jag så får jag höra om hon fått tag i husläkare och det hoppas jag så kan de kanske få prova parkingsons medicin.


Önskar alla mina bloggvänner och läsare en fin fredag.


MÅ BÄSTA MAN/KVINNA VINNA LET´S DANCE IKVÄLL

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards