~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg under januari 2016

Av Cina - 30 januari 2016 15:31

Jaha idag har jag bakat och fixat till imorgon.

Små mummsbitar som förhoppningsvis ska smaka.

KLICKBILDER

   

Ser dom inte lite gulliga ut   


Nu skall jag nog ta kväller typ eller först kanske

gubben ska ha något i magen sedan kan jag luta mig

tillbaks och kanske sticka några varv.

Även ladda upp tills imorgon så man är på G.

Detta ska bli himla roligt.


Önskar er alla en fortsatt fin lördags em/kväll  


Av Cina - 29 januari 2016 17:51

Idag har vi fixat och donat inför Öppet Hus på

Pärleporten på söndag.

Lite småfix är kvar.

Lite bilder på vad som väntar Er som kommer på Söndag.

KLICKBILDER

       

Finns lite av varje att köpa allt som finns att köpa är handgjort

endera av oss eller av Indianerna i Mexico.

Vi kommer mingla runt och pratas vid.....vem vet kanske

en och annan tarot blir lagd och även andekontakter.


Imorgn ska jag baka så ni får en mummsbit att tugga på.

Detta kommer bli såååå spännande och sååååååå himla skoj.

Hoppas jag får se dig som just nu läser detta.


Ha en fortsatt fin fredagskväll   


Av Cina - 27 januari 2016 15:17

Idag kom ett paket från Mexico som innehöll

Smudge vippor.

KLICKBILDER

 

Detta är min vippa   


   

Finns utan tuppfot och med tuppfot.

Handgjorda av Indianer i Mexico.

Är gjorda av tuppfjädrar.


Och de kan beställas här (klicka på länken nedan)

https://www.facebook.com/Mexica-Art-546255792189965/

 

Önskar Er alla en fortsatt fin onsdag em/kväll   

Av Cina - 26 januari 2016 20:54

Idag tog jag med grannen på en promenad ner

till vår garnaffär som har fått nya lokaler.

Det var såååå stor och fint.

Ja det var ju klart att man kom hem med garn.

KLICKBILDER

 

Tänkte att jag skulle sticka denna mysiga tröja.

Och inte kunde jag låta bli att börja på den  heller.

 

Bakstycket är klart men inte på denna bilden.

Så imorgon blir det att börja på framstycket.

Har ju inget bråttom med den men svårt att låta bli.


Snart har all snö försvunnit och det tycker ja

är väldigt skönt, men just nu skulle man behöva ha

sjöstövlar på sig, jag var våt om fötterna efter vår promenad.

Jag äger inga gummistövlar men snart kan man använda andra skor/stövlar.

Skönt att få släppa fötterna fria igen, dom har vart instängda länge nu.


Önskar er alla en fortsatt fin tisdagskväll   


Av Cina - 24 januari 2016 14:58

Ja när inget blir som man tänkt sig så

bakade jag hönökakor idag.

KLICKBILD

 

Vart lite tjocka men jag använder ju inte vanligt

vetemjöl utan MANITOBA CREAM då blir bröden

fina och de jäser såååå bra.

Ja sedan är det även rågsikt i dessa.

Smakar riktigt gott.


Idag har vi + grader och det droppar från taken.

Man kan väl inte ha sådan tur så detta vita

kommer smälta redan nu, hoppas kan man ju göra.


Adrian vart så fin i sin tröja och den passade oxå.

Funderar på vad jag ska sätta händern i nu.

Men nästa vecka blir det att fixa och dona inför

"öppethus" som vi ska ha på söndag nästa vecka.

Sedan efter det så ska vi starta upp en cirkel (Mixad medial grupp)

och det ser jag verkligen fram emot.


Och första veckan i feb så är det dags för tatuering.

Vet ej vilken dag men nu ska det bli av.

Så nu känner jag mig på G.


Igårkväll hade jag såååå ont i min mage.

Men idag känns det bra igen.


Önskar er alla en fortsatt fin söndags eftermiddag/kväll  



Av Cina - 22 januari 2016 09:11

Ja nu har jag stickat klart den lilla tröjan till Adrian.

Bara hoppas att han nu kan ha den.

KLICKBILDER

 

Vart ganska så bra i mitt tycke.

Nu ska jag bara fundera ut vad jag ska sticka eller vikra.


Ja som ni  vet så har min tatuerare Rita vart i Mexico i

tre månader och jobbat.

Och i onsdags var hon  här och hälsade på och hon hade så

mycket fina saker med sig hem.

Allt är handgjorda saker från Indianerna.

En snygg typisk Indian poncho till mig.

 

Och en skallra som jag ska ha till min resa jag kommer

göra under våren, inom det andliga.

 

Om ni är intresserade vad som finns att handla på vårna

sida så kan ni gå in HÄR

Allt som sagt vad är handgjort av INDIANERNA i MEXICO

Denna drömfångare är min, otroligt vacker.

 

Här kan ni se ett foto på en cermoni från Queretaro Mexico.

   

 

 Önskar er alla en fortsatt fin fredag   


 

 

 

 

 

 


 

 

Av Cina - 18 januari 2016 21:02

Ja men då har jag satt fart på stickpinnarna igen.

Började i lördags med denna lilla tröja till en liten kille på 4 mån

men han är stor för att bara vara 4 mån.

Så jag hoppas att han nu kan ha denna.

KLICKBILD

 

Har halva ärmarna kvar sedan så är det bara

att sy ihop och sticka halsen.


Usch vad det har vart kallt i flera dagar nu.

Men men skiten måste ju både ner och bort.

Hoppas det iallafall är slut på kylan snart.

Tur att man har så skön värme inne.


Idag har jag vart till frissan och fått ny

färg på håret och supernöjd som vanligt är jag.


Och nu är även Rita i Sverige igen så länge

det nu varar......så nu ska hon snart få sätta igång

sina tatueringsmaskiner för här ska det tatueras.

Nu ska jag bli klar har jag  tänkt   



Önskar er alla en fin måndagskväll   






Av Cina - 12 januari 2016 16:45

Ja nu har vi väl snö så det räcker iallafall.

Ingen höjdare tycker ju jag då som ingen vinter människa är.


Ja nu är lilla tröjan klar

KLICKBILDER

 

Den får duga till lilla tjejen.


sedan fick jag förfrågning om ja kunde virka

torgvantar med skaft och jag gjorde några tappra försök

men nääää inga som vart bra.

Så jag fick göra ett eget mönster o så här ser dom ut.

 

Så nu hoppas jag dom passar.

Inte de snyggaste men dom får duga.



Idag kommer äntligen Rita till Sverige igen.

Landar på Kastrup 17:50 sedan stannar hon

i Skåne tills på måndag då hon tar tåget hit

till Västerås.

Skönt att resan gått bra hem.

17 timmars flygresa det är ganska så mycket

fysjutton inget jag skulle vilja.


Önskar er alla en fin kväll   

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2016 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards