~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg under maj 2016

Av Cina - 28 maj 2016 15:01

 

Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar.

Kroppen värker och mitt huvud säger något annat.

Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull.

Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan

idag men var tvungen att tacka nej imorse då jag kände att detta går inte.

Vill ju vara på allert imorgon då vi har avslutning på våran cirkel.

Och ska ut på roligheter.

Hoppas på att få sova i natt då kanske det känns bra imorgon.

Är ju inte bra med detta skitväder när man är reumatiker har jag

förstått, nääää sol och värme är det enda som kan göra susen nu.

Är ju 93 dagar kvar tills det blir semester med sol och salta bad.

Det går fort får jag hoppas men först hoppas jag på sol och värme här hemma.

Förhoppningsvis kommer det till veckan.

Nääää ska sluta klaga för det hjälper inte att klaga.


Är ju mycket roligheter i helgen o man får nog hålla sig hemma.

Marknad här hos mig (men brukar vara bara skräp), festival i Köping och så

var det visst något i Fagersta oxå.


Nu önskar jag er en fortsatt fin Lördag   

Av Cina - 21 maj 2016 19:40

Ja idag var det invigning av Lyktan.


Tusen tacka alla som kom och för massa fina blommor

och smågodis.

KLICKBILDER

           

Hoppas att ni kan få en uppfattning på hur fint och fridfullt vi har det.


Har även fått träffa en hemside kompis, bloggare, fb:are som

jag aldrig har träffat fast vi bot i samma stad.

Vi har väl känns varandra i 7 år eller något sånt.

TACK AGNETHA ( AGGE ) för att du kom och hälsade

på oss idag.

Trevlig att träffa dig.


Önskar er alla en fortsatt fin Lördagskväll  

Av Cina - 20 maj 2016 16:45

Ja imorgon har vi invigninga av Lyktan mellan 10-17.

Så idag har jag bakat små pitabröd och sedan fyllt dom

med lite godsaker.

KLICKBILDER

 

Hela köksbordet är fullt vart 114 st.


 

Majonnäs, sallad, salami, brie ost och en bit paprika.


 

Majonnäs, sallad, strimlad kalkon och en bit paprika


Svårare än så är det inte att få till lite tilltugg.

Hoppas bara nu att de smakar bra.

Sedan har jag även bakat chokladbollar.


I onsdags var Karin och jag ut på en roadtripp.

Vi hade trevligt hela dagen, mycket skratt och prat o fika m.m

Tänk att vi kan ha såååååå himla roligt på våra träffar.

Men vi är ju lika tokiga båda två hahaaaaa.


Just nu regnar det hos mig men solen har lyst hela dagen.

Hoppas vi kan få sol imorgon oxå.


Önskar er alla en fortsatt fin fredagskväll  



Av Cina - 15 maj 2016 14:09

Ja nu rullar veckorna fort må jag säga.

Idag är det cirkel, onsdag ska jag ut på äventyr med Karin,

torsdag handla, fredag baka kakor och göra snittar, 

lördag invigning av Lyktan och söndag cirkel.

Så denna veckan kommer gå i en rasande fart.

Är ju såååå himla kul att en dröm som jag haft kunde bli sann.


Var in till min granne och stal lite rabarber så nu har jag bakat

en rabarberpaj lite surt o gott.

Tänkte servera vaniljglass o vaniljsås så kan man få välja vad man vill ha till.

Så detta blir cirkelns fika idag.

KLICKBILD

 

Hoppas bara att den inte är alltför sur.


Vad säger man om det dåliga vädret vi fick då.

Ja finns nog inte så mycket att säga tyvärr.

Bara vänta på att värmen kommer åter.

Idag är det 106 dagar kvar innan resan till Lefkas i Grekland blir av.

Men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.

Har även idag beställt Swebuss till Stockholm fram och åter

när vi ska på Pride festivalen den 29-30 juli.

Jag har sååååå himla mycket att se fram emot och

jag är så lycklig för allt som just nu händer.


Önskar Er alla en fortsatt fin Pingsdag    



Av Cina - 13 maj 2016 17:19

Jag är så himla Lycklig över att jag äntligen efter

en himla lång tid äntligen nått mitt mål.

Som många kanske vet så hade vi seans på Lyktan igår kväll

det var Anita Norgren, Anna-Helga och så jag.

( det är vi tre som bedriver Lyktan)

Jag var så himla nervös hela dagen fjärilarna fladdrade i magen

Men det gick himla bra om jag själv får säga det.

Det var ca 30 personer och kvällen var helt magisk.

Att jag skulle stå framför så många människor det hade jag

aldrig trott att jag skulle klara.

Men jag hade god hjälp av mina andliga guider.

Och kände mig ganska så lugn.

När allt var över så fick jag en överraskning 

så jag är otroligt stolt och glad över.

Jag hade klarat eldprovet och fick mitt CERTIFIKAT.

TUSEN TACK ANNA-HELGA för att du trott på mig

under åren mycket värt för mig.      


Kände bara att jag ville dela med mig av min glädje till ER.


Önskar er alla en fin fredagskväll  






Av Cina - 9 maj 2016 10:26

Ja nu var denna helg till ända och den har vart

helt underbar med massa trevliga människor.

Vet att ni r nyfikna vad jag har gjort.

Jag har börjat en kurs som går i Shamanens tecken.

I lördags var vi ute i skogen och lärde oss lite om

växter och hur man gör upp eld utan att ha varken sten eller tändstål 

han använde bara träpinne helt magiskt var det.

På eftermiddagen jobbade vi med energier m.m

I söndags var vi ute i skogen o plockade massa rötter

och kollade på olika träd, gräs.

Och hur man kan överleva utan att ha mat.

Vi kokade granris te, grillade olika rötter som

vi fick gräva upp med händerna eller med en pinne.

Sedan på eftermiddagen övade vi på energier igen typ

att göra sig av med dåliga energier o tanka på ny.

Äsch detta är himla svårt att förklara, ja jag kan faktiskt inte åter

berätta detta äventyr.

Men lite bilder kan ni få från i går.

KLICKBILDER

                 


Önskar er alla en fortsatt fin måndag njut av   

Av Cina - 5 maj 2016 15:06

Ja ha ja nu har Anna, Anita och jag hållt på sedan i fredags

med att få fint på Lyktan.

Mycket som ska fixas o donas med.

Men nu är vi i det närmaste klara ska in lite mer saker.

Det är och blir så himla fint.

Ett litet smakprov kommer här.

KLICKBILD

 

Ska upp med lite tavlor oxå.

Detta är mellanrummet som ni ser på denna bild.

Och det är det enda jag visar då ni som är nyfikna

får komma på invigningen den 21/5 mellan 10:00 - 17:00

Annars får ni komma på seansen som vi ska ha den 12/5  18:00 - 20:30


Imorgon ska jag ladda upp inför helgen lördag/söndag som blir hur spännande som helst.

Ja ska göra något som jag bara drömt om ganska så länge och som nu

blir verklighet och det är sååååå himla spännande.

Ska berätta senare vad detta handlar om.


Söndag kväll är det cirkel igen och den börja lida mot

sitt slut, vi har avslutning den 29/5 men återkommer under hösten.


Tänk att våren/sommaren äntligen har kommit såååå

underbart härligt att solen skiner.

Bara att tanka på massor med energier.

För det kommer att behövas framöver då mycket kommer att hända.


Önskar er alla en fortsatt fin dag     


Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards