~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg under mars 2008

Av Cina - 31 mars 2008 17:17

Ja då har man vart på sista mötet för idag då och jag känner mig helt  slut fick sådan ångest efter mötet imorse på ångestmottagningen. Mådde inte alls bra när jag var hemma hos mamma o pappa på det mötet. Men mötet gick iallafall jätte bra. Två stycken mycket trevliga personer för en gångs skull. Det var biståndshandläggaren som hette Roine och så var det en Ingvor från demensteamet. De kan ju sin sak om jag säger så. Nu skulle Roine fixa så pappa fick färdtjänst o det tycker jag är jätte bra. Sedan så ska mamma o pappa gå o kolla tillsammans på "dagverksamheten" den 14/4 kl 14:30 så jag hoppas pappa kan vara där någon dag i veckan så mamma kan handla o göra det hon vill. Då ska pappa vara där mellan 9:00 och 14:30. Då får dom först frukost sedan lunch och så eftermiddags kaffe för 50:- o det tycker jag var billigt. Vi får se om pappa gillar att vara där, han har ju aldrig vart en människa som tyckt om att ha mycket folk omkring sig. Har kanske inte vart alltför pratsam i sina dagar. Men det kanske går jätte bra. Mamma får nog följa med första gången. Men jag tycker pappa är så pigg nu o han har humor o det har han ju alltid haft. Riktigt roligt att se han så här pigg. Igår hade mamma vart ute i trädgården (liten täppa) och så hade pappa oxå kommit ut o han hade räffsat hel gräsmattan. Sedan är dom ute o går ett par gånger per dag. Och i helgen som var hade dom vart ute o åkt o vart till Rockhammar på lördagen och hit till Västerås på söndagen på Maxi. Tycker han är riktigt duktig........


Av Cina - 31 mars 2008 09:39

Ja nu på morgonen har jag vart på besök på ångestmottagningen. Och fick träffa en mycket otrevlig underläkare. Men jag sa ett o annat till henne så till slutet vart hon trevligare. Hon ska fan inte bestämma hur jag ska äta min medicin eller inte. De sista pillren jag fick vart  jag ju fyllsjuk av o så kan man ju fan inte ha det. Så nu får jag äta mina vanliga igen som jag haft tidigare. Sedan väntar jag nu på att gå i någon slags terapi som jag inget vet om ännu.

Ja så ska jag ju då åka hem till mamma och pappa idag vi ska ju ha möte med biståndshandläggaren och demensteamet. Så jag hoppas att det mötet går bra. Känner mig lite stressad idag, men det går väl över får jag hoppas.......

Av Cina - 30 mars 2008 16:01

Tänkte visa mina skor jag köpte så här ser dom ut. Dåligt foto taget med mobilen. Visst ser dom sköna ut????


Idag har jag setat o virkat mest hela dagen, fast jag har tvättat oxå. Setat ute på altanen o virkat har jag oxå gjort. Solen är varm o skön idag bästa att passa på. Så här ser bakstycket ut.......

Men nu har jag virkat klart den översta fjärilen oxå så nu är det bara att virka på så man kommer uppåt axeln till. Skall bli kul o se hur detta blir när det blir klart. Hade funderingar på ett tag att repa upp framstycket o göra ett lika styckte till som bakstycket men jag får se hur det blir med den saken. Detta mönster har Cattha o jag hittat på själva, för det fanns inget mönster på bakstycket på den andra delen. Men men vi får se som sagt vad det blir.......


Av Cina - 30 mars 2008 10:24

Nu har jag ändrat min omröstning. Hoppas att ni kollar o prickar i.

Hoppas att ni får en fin dag i solen. Solen skiner och det är 15 grader varmt mot husväggen just nu.......


Av Cina - 29 mars 2008 21:49

ATT STÄLLA OM KLOCKAN IKVÄLL, DEN SKA EN TIMMA FRAMÅT.

Av Cina - 29 mars 2008 17:01

Ja då var man hemma igen från E-tuna. Det har vart en mycket trevlig dag. Och så himla mycket affärer tror jag inte jag har sett under samma tak någon gång. Det var väldans mycket att titta på. Och mycket god mat hade dom oxå. Jag åt ju Kina mat som jag skrev tidigare att jag ville ha idag. Håkan åt dagens rätt fläskfilé och potatisgratäng, Patrik åt hamburgetallrik...blääää det gillar INTE jag. Ja vad har vi då handlat funderar ni säkert ja ni det blev ett par DYRA skor till mig. Jag har ju väldiga problem med skor det vet ni som känner mig. Men hittade ett par skor av märket ECCO o det vet ni ju hur dyra dom är. Men jag slog till för som var såååå sköna det var som att gå i tofflor. Sedan så köpte jag nya hörlurar till min MP3 och min mobil för de som jag har gör det ont i öronen av...... ja så vart det ett nytt mobilsmycke oxå. Ja det var vad jag hadlade eller ska väl säga vi. Patrik handlade oxå lite saker bok, glas, smoothie maskin (extrapris) och en ny väckarklocka för den andra har hans fru kastat i golvet.......hahahahahaha tänk så det kan gå.

När vi kom hem till Västerås så var Patrik in på Maxi o handlade och sedan körde vi hem honom till Skultuna och där fikade vi o satt o snacka lite skit.

Så kom Sari hem från jobbet och vi pratade lite om hur dagen har vart.

Men nu kan jag säga att det är skönt att vara hemma o man har så ont i både fötter o ben blir ju mycket att gå så där en halv dag. Men jag vill nog åka dit igen men nu dröjer det ett tag inna vi ställer kosan mot E-tuna igen........

Av Cina - 29 mars 2008 08:56

Ja igår ringde pappas DR o han skulle skirva en remiss så pappa kunde få en rullator, fin fint sa jag och så tack o hej. På fm styrde jag o min sonhustru kosan ner mot stan o inhandlade en sittdyna till pappa. Och så åkte vi till Köping med den. Inhandlade även lite blommor o biskvier till mamma och pappa. Vi fikade hos mamma o pappa o satt o pratade o pappa fick sin sittdyna men jag vet ej om han tyckte så mycket om den för den var nog lite för hög. Så jag ska ta hem den på måndag o byta ut den till en som inte är så hög o så hård. De skulle ju komma från rehab igår till pappa för han skulle ju få en förhöjning till toastolen och så en duschpall. Och det fick han och vet ni.........hon hade även en rullator med sig så nu får han väl två stycken. Fattar fasen inte vad de håller på med för när jag talade med henne så sa hon du måste ha en remiss för att få det. Och det fixade jag ju med DR på morgonen. Ja ja då får man väl lämna tillbaks den dom det skulle vara så att han får en till. Pappa var ute o gick med den idag på em så nu går det riktigt bra.



Idag ska  vi ta o göra en utflykt till Tuna Park i E-tuna. Är en galleria med en massa affärer. Vi har inte vart dit någon gång så idag ska det bli av.

Ska bli trevligt att komma ut på något. Kanske handla något som man gillar. Eller annars blir det bara att titta vi får se hur det blir. Men en sak är säker o det är att vi skall iallafall äta där. Och jag tror nog att jag vill ha lite Kina mat idag......Ja jag får återkomma när jag kommer hem o tala om vad det vart för inköp o om det vart något.


Ha en fin lördag!




Av Cina - 28 mars 2008 07:40

Vänta tills gruppen byter plats…Är det tolv eller tretton???


Detta kommer att driva dig till vansinne!


Var kommer den extra gubben ifrån?

Fråga inte mig, jag har inte räknat ut det ännu

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards