~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg under november 2009

Av Cina - 30 november 2009 16:43

Ja idag har jag vart på stan med Natalie (min son o sonhustrus helgbarn)

Barn och barn hon är ju på sitt sextonde år.

Och för 2 år sedan så lovade jag henne en navelpiercing.

Jag tycker det är fint på unga snygga smala tjejer.

Så har jag frågat henne lite då o då när vi ska gå o göra det.

Men hon har sagt att hon ville göra det under vintern så det är

fint o läkt när det blir sommar.

Så i helgen när hon var här så bestämmde vi att de skulle göras idag.

Hon hade dessutom studiedag från skolan.

Så vi tog en sväng på stan o fixade detta.

Och jag sa till Natalie att jag vill inte se när de gör det.

För jag tycker att det är lite läskigt.

Natalie var nog lite nervös för det var jag.

Men det gick bra det var gjort på ett par minuter.

Och så här vart det!!!

Lite konstig bild har jag tagit...men ni ser ju iallafall att ringen sitter där...  

 

  

Hon är en modig tjej, jag skulle ALDRIG göra det.



**************** 

Grått och regnigt hela dagen idag.


Imorgon skall jag följa med en väninna till sjukhuset.

Sedan på onsdag är det Håkan som ska till sjukhuset.

Och på torsdag e det jag som ska på KBT.

Ja hela veckan är nästan uppbokad.

Men det är tur man har något att göra dessa trista grå dagarna.


Ikväll blir det att spana på Ullared inte mycket att se

men lite att koppla av till iallafall.


Önskar alla mina bloggvänner o läsare en fortsatt fin måndagskväll

Av Cina - 29 november 2009 09:04

9 RÄTTA SVAR KOM IN!!

 

OCH DET ÄR EN MEDICINDOSETT, EN NY VARIANT AV DOM.

  


HÄR ÄR ALLA LOTTER SKRIVNA

  


ALLA LOTTER I BURKEN

   


OCH VINNAREN ÄR SANDRA

    


GRATTIS SÄGER JAG TILL DIG SANDRA.

HÖR AV DIG SÅ JAG VET VAD DU VILL HA

AV PRISERNA.

 

TACK TILL ALLA SOM VART MED I DENNA TÄVLING DET

KANSKE KOMMER NÅGON MER LÄNGRE FRAM.

 

 

ALLA RÄTTA SVAR HITTAR DU HÄR

 

Av Cina - 28 november 2009 16:51

Lovade ju att ni skulle få se min klänning/tunika så här kommer den!

  

Sedan är det svarta leggings till den.

Detta skall jag ha på mig när Våran Pappa fyller 80 år den 11/12.

Därför köpte jag detta.


******************

Idag har vi vart ute en liten sväng.

Handlade lite clementiner och bananer.

Sedan var vi förbi Media Markt vi skulle kolla på en ny

kaffemaskin, men vi hittade ingen som föll oss i smaken.

Istället köpte vi en julklapp till oss själva.

Vi köpte ett hemmabiosystem till våran nya tv.

Vi har ej kopplat in det ännu, men jag ska göra det imorgon.

Ska väl inte vara så svårt kan jag tro.

Annars får jag väl be om hjälp!!!!


*******************

Dagen har annars vart bra, grått o trist som vanligt.

Men det är bara att tända massa ljus!

Bakade en ny mjuk pepparkaka på eftermiddagen.

För den andra gav jag ju min svägerska i går.


Ja detta är väl vad som hänt här hos oss i dag.


Jag på minner er en sista gång om min GISSNINGS TÄVLING!

Sista dagen idag.

9 st tror jag det var som har gissat rätt hittills så mycket kan jag säga.


GLÖM NU INTE ATT GISSA

TÄVLINGEN HITTAR DU HÄR

Och kommentaren lägger du i inlägget där tävlingen finns TACK!


Önskar alla mina bloggvänner o läsare en fortsatt fin lördags kväll!






Av Cina - 27 november 2009 19:16

Idag vart det en shoppar dag.

Vi åkte ut på Hälla köpcentrum.

Och jag handlade en klänning/tunika

Och 2 par leggings så jag var nöjd när jag åkte därifrån.

Bild kommer imorgon.

Sedan efter det så åkte vi och hälsade på sonen på hans jobb.

Och då ringer min mobil.

Det var Håkans syster som undrade om vi skulle vara hemma.

De hade tänkt åka in till Västerås.

Så då var det bara hem o ta fram dammsugaren.

Hade tänkt göra det senare men .......men.

Så dom kom vid 13 tiden och jag fick en sådan fin tomte

av min svåger som tack för gurka och äppelmos som han fått.

   


Sedan fick jag även en amaryllis.

Som kommer att ha två stänglar som det ser ut!

  


*******************


När dom hade åkt så plockade jag undan lite och började lite

smått med maten.

Så åt vi mat och sedan kom Matilda och hämtade

mig så vi åkte ut till IKEA en sväng o gluttade!

Och där hamnade vi i värsta partajet

HERRYS var där och spelade för IKEA firade 25 år.

Ja det var trevligt att lulla på där.

Tack för en trevlig stund MATILDA!


Önskar alla mina bloggvänner o läsare en trevlig fredagskväll.


GLÖM NU INTE ATT GISSA

TÄVLINGEN HITTAR DU HÄR

Och kommentaren lägger du i inlägget där tävlingen finns TACK!





Av Cina - 26 november 2009 18:46

Imorse när jag vaknade så hade jag verkligen ont i halsen.

Och kände mig konstig i hela kroppen.

Men fram på förmiddagen kände jag mig bättre.

Fast ont i halsen har jag fortfarande.

Så jag gjorde en saffrans deg ocxh satte igång o baka.

Här ser ni resultatet!!!

 

Känns ganska skönt och ha det överstökat!

Ja hälften skall Håkans syster ha som vanligt.

Sedan när jag var klar med detta så bakade jag mjuk pepparkaka.

   

Jag tycker det är gott men denna har jag ju bakat själv så

den ska jag inte ta av utan det blir hälften till oss och den andra biten

till Håkans syrra.....

Har sedan fått för mig att göra pepparkakas cheescake men det blir kanske till

lucia vi får se......


Lite sol på förmiddagen sedan grått o trist igen.  

Ikväll blir det att kolla på "Mammas Pojkar".


Önskar alla mina bloggvänner o läsare en fortsatt fin torsdagskväll


GLÖM NU INTE ATT GISSA

TÄVLINGEN HITTAR DU HÄR

Och kommentaren lägger du i inlägget där tävlingen finns TACK!

Av Cina - 25 november 2009 17:57

Ja idag var det sååååååå tråkigt väder så jag bakade skurna pepparkakor idag.

  

Ja jag gjorde ju degen igårkväll.

Det tar ju nästan hela dagen att grädda dessa.

Men vad gjorde de, har ju all tid i världen.

Idag har jag lite ont i halsen och känner mig orkeslös just nu.

Hoppas hoppas jag inte blir sjuk igen.


*************************

Måste få visa mina fina cyklamen och julkaktusarna som blommar just nu.

  

Dom har sååååååååå underbara färger.

Grått o regn hela dagen har vi haft idag.

Hujeda mig så tråkigt det är.


Önskar alla mina bloggvänner o läsare en fortsatt fin onsdagskväll.

Själv ska jag kolla till bönderna på tv 4.


GLÖM NU INTE ATT GISSA

TÄVLINGEN HITTAR DU HÄR

Och kommentaren lägger du i inlägget där tävlingen finns TACK!

Av Cina - 24 november 2009 15:36

Imorse kl 7 var vi på sjukhuset för provtagning.

Det var Håkan som skulle ta lite prover inför besöktet till hjärtläkaren den 3/12. Och efter vi vart dit så åkte vi till Maxi och handlade lite varor.

Sedan hem och fika och plocka upp varorna. För sedan kl 13:00 så hade jag möte med medarbetarcenter och FK och det mötet gick bara bra.

Nytt möte den 20/4 -2010.

Så innan det blir det ingen arbetsträning för mig utan nu lullar det på i de vanliga spåret igen.

Känns skönt att inte ha den pressen på sig nu.


******************************

Mörkt och grått o trist även idag.

Hur länge ska man orka med detta hemska mörker.

Usch o fy sååååååå trist det är.

Näääääää jag vill ha sol nuuuuuuu.

Så man kan få ladda batterierna lite.



GLÖM NU INTE ATT GISSA

TÄVLINGEN HITTAR DU HÄR

Och kommentaren lägger du i inlägget där tävlingen finns TACK!

 

Önskar alla bloggvänner o läsare en fortsatt bra tisdag!

 

RÖKFRI 8 DAGAR NU!!!!!!!!!!!!

Av Cina - 23 november 2009 16:24

Usch vilken lång o tråkig dag det vart idag.

Vet inte varför jag tycker det.

Men det är ju sååååååå mörkt o trist ute.

Och jag har vart skit slö idag, har inte gjort det jag tänkte

när jag vaknade imorse men det får bli en annan dag.

Imorgon skall Håkan upp på sjukhuset o ta prover på morgonen.

Och kl 13:00 skall jag på möte med FK och min handläggare på medarbetarcenter.

Undrar vad dom säger nu när jag inte har arbetsträna på ett tag.

Men det får jag ta imorgon.

Det har vart ganska så mycket runt mig ett tag nu.

Fast jag ska väl komma igång igen.


**************************

Angående min tävling som jag startade upp igår

så tänkte jag att du kan ju länka till din blogg

om du vill....... det är ok för mig.

 

GLÖM NU INTE ATT GISSA

TÄVLINGEN HITTAR DU HÄR

Och kommentaren lägger du i inlägget där tävlingen finns TACK!

 

Önskar alla mina bloggvänner o läsare en fortsatt fin måndagkväll

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards