~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg under september 2007

Av Cina - 30 september 2007 21:21

Nu har vi kommit hem, ja det var ett tag sedan. Maten vi fick var kanon god. Tänk att det är så himla gott att äta borta. Vi fick ju då lövbiffs-rullader och egen gjord klyftpotatis  och sallad. Mmmm super!!!

Jag tog och rensade en rabatt från en massa tistlar det har ju hållt på att gräva utan för deras lgh och nu hade dom fyllt igen krondiket. Och det finns en rabatt under deras köksfönster och där växte det en massa tistlar som jag ryckte upp och så tänkte jag gräva lite så att dom skulle kunna peta ner lite lökar men jag orkade inte med mina onda armar. Så det får dom nog sätta en av deras helgbarn på nu när dom kommer i helgen som kommer. Killen behöver få lite muskler hahahaha.


Tänk att det är 1 oktober imorgon usch man blir lite rädd när tiden går så här fort......Ny månad och en tom blogg imorgon. Men förhoppnings vis

så fylls den på med ett o annat!


Av Cina - 30 september 2007 13:08

Idag är vi bjudna på söndags middag ute i Skultuna hos son och sonhustru.

Skall bli gott att få äta borta, smakar bättre när någon annan gjort maten.

Vi får lövbiffs-rullader med vitlöks ost i. Mmmm smarrigt värre skall det bli. Var ett tag sedan vi var ut och hälsade på dom. Måste ju kolla till hur dom har det med golvet och om det torkar som det skall....hahahaha. Men det gör det säkert men 6 v är lång tid att vänta. Dom hade ju bara bott 3 v innan vattenläckan. Fast det kommer ju att bli så himla fint när dom får nytt golv och tapetserat. Jag vet ju hur det är att gå och vänta det är inte kul och man tycker att tiden går med snigelfart, fast det gör den ju inte igentligen. "Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge" finns det ju ett ordspråk som lyder.........

Av Cina - 30 september 2007 10:30

Brandmannen kommer hem från jobbet en dag och berättar för frugan:
Vet du, vi har ett fantastisk bra system på brandstation. När ettan
ringer tar vi alla på våra jackor. När tvåan ringer glider alla nedför
stången och när trean ringer är vi redo för att köra iväg.
Det är ju superbra, säger frun.
Från och med nu gäller samma system här i huset säger brandmannen.
När jag ropar Ettan så vill jag att du klär av dig naken. När jag ropar
Tvåan så hoppar du i sängen och när du hör Trean så sätter vi igång och gökar.
När han nästa kväll kommer hem från jobbet så skriker han,
Ettan!
Frun tar av sig alla kläder.
Tvåan!
Hon hoppar i säng.
Trean!
De börjar göka men efter bara några minuter skriker frugan.
Fyran!
Vad betyder fyran? frågar mannen.
Mera slang! Du är inte ens i närheten av elden!

Av Cina - 29 september 2007 21:15

Stort tack till alla som gett kommentarer. Men nu har vi bestämt oss iallafall. Jag tog och klistrade upp tapetbitarna mot luckorna och så fick dom sitta en stund och så gick vi o kollade och 3 grannar har vart in och kollat. Och det kommer att bli denna tapet i vårat kök. Den passar bäst in.

Men tack igen alla som gett mig kommentarer.

Av Cina - 29 september 2007 13:42

Ojoj detta med taperet var inte lätt. Vi var ut en sväng idag och kollade. Men herre min ge så mycket tapeter det finns. Men på första affären hittade jag ingen köktapet som passade min smak. Så åkte vi till Bahaus och där hittade jag två som jag skulle kunna tänka mig så vi tog prov med oss hem. Hittade oxå en bård som jag tyckte om. Väl hemma så såg jag på engång att den ena tapet skulle bli för mörk, men den andra passade bra tyckte jag. Visar här de som vi väljer mella. Skriv en kommentar vad ni tycker. Kanske jätte svår men gör ett försök. Tack snälla för hjälpen!!!!



Av Cina - 29 september 2007 10:45

Fyra män sitter vid ett konferensbord och blir utfrågade i en anställningsintervju. Intervjuaren vänder sig till den förste mannen och frågar:
- Vad är det snabbaste du känner till?
- En tanke. Den bara poppar upp i huvudet utan förvarning om att den var på väg. Den finns bara där. En tanke är det snabbaste jag känner till.
- Det var ett bra svar! säger intervjuaren och vänder sig till den andre mannen med samma fråga.
- Hm, låt mej se... en blinkning! Den kommer och försvinner och du märker inte ens att det har hänt. En blinkning är det snabbaste jag känner till.
- Fantastiskt! En blinkning går verkligen snabbt. Bra!
Sedan vänder han sig till den tredje mannen som funderar lite över frågan.
- Hemma på min pappas gård går man ut ur huset och där finns en strömbrytare. När man slår på den kan man se ljuset tvärsöver gården mot ladans vägg, precis i samma ögonblick som man slog på strömbrytaren. Ljuset är det snabbaste jag känner till.
Intervjuaren är mycket imponerad över svaret och tänker att han nog har funnit sin man. - Det är svårt att slå ljusets hastighet, säger han.
Sedan vänder han sig till den fjärde mannen och ställer samma fråga till honom.
- Efter att ha hört dessa tre svar är jag säker på att det snabbaste som finns är diarré, svarar han.
- Vad? säger intervjuaren chockerat.
- Åh, jag kan förklara. Du förstår, häromdagen kände jag mej inte så bra så jag sprang till badrummet. Men jag hann varken tänka, blinka eller slå på ljuset innan jag sket ner mej.

Av Cina - 28 september 2007 21:43


Jag har någonting jag måste få berätta -


en tokig käring har flyttat in hemma hos mig !
Undrar om det är en galen påskkäring?
Nej, hon har inte flyttat in med mitt medgivande och inte betalar hon hyra heller.
Hon bara finns där!
Hon verkar lida av spegelmani, vilket är något jag aldrig hört talas om,
utom när det gäller tonåringar.
Hur som helst..
När jag kommer till spegeln för att måla mig ställer sig den där tokiga
tanten framför mig!
Där står hon med sitt rynkiga ansikte och dubbelhaka och med
bilringar runt midjan och vägrar att flytta på sig.
Jag har skrikit åt henne att gå sin väg,  men hon skriker bara tillbaka.
Det blir ingen vackrare av.
Hon ger sig på min garderob också och ändrar mina kläder.
Jag har smal midja, har fått många komplimanger under åren, men hon syr in kläderna så att de stretar förfärligt när jag försöker tränga mig i dem.

Mina papper kastar hon bort och flyttar på allt tills ingenting  finns där
jag vet att jag placerade det.
Hon köper hem kakor och snask, vilket hon inte borde göra eftersom hon
verkar ha problem med vikten.
Jag kan unna mig emellanåt, men det verkar som hon glufsar i sig det
mesta.
Jag har för vana att ha en flaska vin i kylen för det är nyttigt att ta
ett glas till maten.


 Nästa morgon är flaskan ofta tom, så hon har problem på det området också.
När jag är i en affär och försöker be om kläder i min storlek, tittar
expediten konstigt på mig.
Tanten har tydligen varit där också.
När jag till slut får på mig ett snyggt svart litet nummer och går till
spegeln är det samma visa:
tanten ställer sig framför och har satt på sig en exakt likadan klänning.
Behöver jag säga att hon ser löjlig ut i den!!
Hon har konstrat med telefonen också så den sällan ringer och
telefonsvararen tar inte emot några meddelanden.
Jag vet ju att jag är ganska populär.
Det har jag alltid varit och karltycke har jag

men sedan tanten flyttat in hör jag sällan av någon.
När jag tittar på teve har hon varit framme och gjort bilden suddig och
skruvat ner volymen så jag knappt kan höra vad som sägs om jag inte
skruvar upp den.
På sistone har hon roat sig med att knöla till madrassen, så när jag 
vaknar känner jag mig stel och har ont både här och där.
Jag vet att jag alltid ansetts som en sällskapsmänniska, ganska spirituell 
faktiskt.
Men den där tanten har tydligen sprungit runt och pratat med vänner och 
bekanta, till och med i affärerna här runt omkring.
De får alltid så bråttom när de ser mig.
Om jag vill småprata så mumlar de ofta någonting stil med " ja ja det där 
har du redan berättat.
Hördu, förlåt mig men jag måste springa...
Vad ska jag ta mig till?
Om det är någon som vet varifrån tanten kommit, var snäll och meddela mig snarast !

För om jag inte blir av med henne, då måsta jag tänka på att flytta...
kanske till Blåkulla!


Av Cina - 28 september 2007 16:34

Var tvungen att åka och inhandla 2 nya blommor till köksfönstret idag.

Köpte höstglöd och denna färg var ny för i år.

Tyckte att dom var jätte fina.



Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards