~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg under april 2011

Av Cina - 30 april 2011 16:49

Önskar er alla en trevlig Valborg.

Dock lite blåsigt med solen skiner just nu iallafall.

Har vartg ut till mellansundet och hjälpt Patrik och Sari

med förtältet till husvagnen.

Tog lite foton där ute.

KLICKBARA BILDER

     

Så här gröna är björkarna här hos oss nu.



     

Ja vad säger man.....Sanna hon kan få fart på en IPHONE....=))


     

Är jag snygg eller vad???? Fula solglasögon men hon tycket dom var fina

och det var ju huvudsaken eller hur.......=))


Sedan måste jag få visa dessa underbara kort som togs igår

ute i naturen i Sätrabrunn.

Är Sari som har tagit dessa.

     

Är dom inte underbara så säg.....oh jag tycker dom är KANON.


 

Och så har vi ROCKDROTTNINGEN.....=))

Ja vad månne det bli av denna tjej???

En MODELL kanske.


Hoppas alla har/får en fint slut på APRIL.


Vi firar inget speciellt vi skall äta lite tacos.


Ha en fortsatt fin kväll  

Av Cina - 29 april 2011 16:11

Ja att få tag på vaxduk var ju inte det lättaste

kan jag ju säga.

Först till Jysk här på Erikslund och där hittade jag en

men då var den biten som fanns kvar för kort.

Ja o ni vet ju hur det är har man hittat någon man gillar

så finns det ju sedan ingen annan som passar.

Ja så är jag......kanske inte alla är lika som jag.

Då begav vi oss till Ö&B men nääää det fanns ingen heller.

Men där hittade jag lite annat smått o gott.

Bland annat 2 par byxor till mig ett par svarta och ett par vita.

KLICKBILDER

 

Inget märkvärdiga alls är capribyxor.

79:- paret billigt o bra o ha nu när man ska börja

gå på kurs nästa vecka.


Ja det var ju vaxduk jag var på jakt efter.

Men som sagt det fanns ingen på Ö&B heller som jag ville ha.

Då vart det Nissen som fick ett besök men näääää inte där heller.

Så kom jag på att vi har ju ett Jysk till ute vid OBS.

Så då åkte vi dit och där hade dom den som jag hittade

på det första jysk jag var på.

Så det vart så här på altenbordet nu.

 

Vart nya undelägg oxå 20:- per st

Vaxduken 35:- metern

Ja gillade den.

Den är svart men skiftar lite i mörkt mörkt lila när ljuset

faller in i olika vinklar.

Ja nu får det vara så här ett tag så får jag

se om vi eventuellt köper dyna längre fram.

Har hittat dynor som man kan torka av.

Men det får bli ett senare projekt.


Soligt och fint hela dagen.

Vi har setat ute det mesta av eftermiddagen.

Har inte ens kollat på bröllopet som många säkert har gjort idag.

Ja tycker inte så mycket om kungahuset i England.


Nu önskar jag er alla en fin fredagskväll  

Av Cina - 28 april 2011 18:02

Så mätt jag är nu.

Magen står i 8 hörn...=))

Idag när vi var till City Grossen hade de fått

färsk vitkål och jag köpte ett litet huvud.

Oh klart som korvspad så vart det ju en kålpudding av det.

Jag bara älskar det när färsk kålen kommer.

 

Man behöver inget till man kan äta den som det är bara man får lingon till.

Men "gubben" vill ha potatis och sås till.

Så det fick han.

Nu vart det över så Patrik (sonen) får en matlåda tills imorgon.

City Grossens nötfärs är bara KANON.

Har nog aldrig tidigare fått en så fin nötfärs.

Jo när farmor min malde själv när jag var liten.

Ja köper ju bara nötfärs gillar inte annat.

Ja sån e jag.


 ligt och varmt idag såååå mysigt.

Har nog vart ute på altanen det mesta av dagen  idag.

Ja vi var ju som sagt o handla på fm.

Imorgon skall jag åka runt o kolla efter vaxduk till vårat

nya bord orkar inte torka av glasskivan varje dag.

Det blir ju fingrar direkt man sitter där.

Men jag skall nog hitta en snygg hoppas jag.

Bilder kommer imorgon om jag nu hittar någon.


PS: KOLLA IN MIN NYA OMRÖSTNING

Nu önskar jag er alla en fin torsdagskväll  

Av Cina - 27 april 2011 08:34

Ja här kommer foton sedan igår.

KLICKBARA BILDER.

   

Min badenbaden.    Sanna inviger den.


     

Sedan var hon ju oxå tvungen att inviga nya altan möblerna.


   

Har ni sett så mycket blommor det blev i krukorna jag köpte till Påsken.


 

Min röda gullvia blommar så här fint just nu.


   

Och julrosen blommar oxå.


På återseende senar idag.

Ha det gott så länge  

Av Cina - 26 april 2011 17:26

På förmiddagen idag så var vi ut till apoteket.

Sedan in på ICA MAXI för att handla lite små saker.

Och äntligen fick jag min baden baden stol av min älskade man.

Sedan på eftermiddagen så kom Lilla Sanna och fikade

och naturligtvis så invigde hon både baden baden stolen o 

de nya altan möblerna.

     

Hade tänkt lagt ut bilder men det funkar tydligen inte just nu.

Jag som hade så mycket bilder idag.

FASIKEN OXÅ......


Jaja får ta dom senare då.

Ingen värme just idag att tala om.

Men den skall ju komma tillbaks säger dom.


Hoppas ni har haft en fin dag idag mina vänner  


      

Av Cina - 25 april 2011 16:23

Det har vart en ganska ok dag idag.

Inte gjort så mycket alls.

Bara vart i denna soliga dag.

Är mycket fundersam hur folk kan vara.

Men jag skall fan inte slösa energi på energitjuvar.

Är väl bara de själva som mår mest dåligt kan jag tro.


*******************************************

Tänk att denna Påsk har vart som sommar.  

Hoppas verkligen att vi inte får något bakslag nu.

Men det ska vi väl hoppas att vi inte får.

Skönt att det är vardag imorgon igen.


Har inte så mycket mer att skriva om idag.

Önskar alla mina vänner en fortsatt fin annandagpåsk  

Av Cina - 24 april 2011 17:28

Ja idag hade jag min älskade bror med familj här på mat.

Det var ett par trevliga timmar.

Var så roligt att Fredrik oxå var med han jobbar ju i Stockholm

men var ledig över Påsken.

Ja visar några bilder.

KLICKBARA FOTON

 

Efter detta så var det ris och kycklinfilé gryta med sås

gjord på mango chatny och grädde.


Sedan fikade vi och då vart det denna tårta

 

Som INTE alls blev som den skulle.

Torr som tusan var/är den.

Men jag kan inte baka sådan här tårta.

Undrar vad jag gör för fel.


Denna fina blomma fick jag.

 

Tusen tack den är jätte fin.

Var roligt att ni kom.


Soligt och varmt o skönt är som sommar ute.

Vi har haft ett underbart väder hala Påsken.

Hääääääärligt att man slipper regn o BLÅST.


Önskar er alla en fortsatt fin Påskdag  

Av Cina - 23 april 2011 20:52

Ja imorse så dammsög jag köket o hallen och tvätta lite som

jag hängde ut.

Sedan vid halv 2 åkte vi till våra vänner som hade bjudit

oss på mat.

Det vart kallfisk potatis och sallad det var jätte gott.

Var hemma vi 18:00 då satte jag igång en tvättmaskin till

och nu har jag precis gjort botten till marängtårtan men jag vet ej om jag

lyckades så bra det återstår att se imorgon.

KLICKBILDER

 

Denna skall jag dela och så skall det vara hallongrädde i mellan.


Igår kväll fick jag ett sms och i sms:et så var det detta fina foto.

 

En riktig söt PÅSKKÄRRING 


Måste oxå visa va mysigt det var på altanen igårkväll när vi satt där ute.

 


En strålande solig dag idag.

Hoppas på samma väder imorgon.


Imorgon blir det till att laga mat halva dagen.

Mycket har jag förberett.

Jag tycker ju att det är roligt att laga mat så mig gör det inget!


Nu önskar jag er alla en fortsatt fin Påskafton  

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards