~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 12 maj 2009

Ja vart ska jag börja.....=))

Av Cina - 12 maj 2009 17:55

Förmiddagen idag var hemsk innan jag fick åka iväg på detta möte och jag hade den värsta ångest man kan tänka sig. Men som sagt jag knatade upp på detta kontor o satte mig. Så kom min chef o det är ju alltid lika roligt att träffa honom. Christina tog emot oss och sedan kom även FK. Ja och mötet kunde börja.

Och mitt hjärta slog frivolter i bröstet och det såg min chef så han tog över och så berättade han hur han upplevde min situvation. Och FK lyssnade och skriv för brinnade livet. Fick ett kanon stöd av min chef och även av Christina så nu kände jag att här var det vi mot FK. Ja så säger hon till mig att du kan ju söka 12-18 månader till och det kommer du ju få beviljat för vad jag kan förstå av detta så måste din inkörsport till arbete börja mycket långsamt och då får du 12-18 månader på dig att försöka arbetsträna. Min chef och Christina tycket att detta var kanon. Men då ställer jag ju frågan VAD SKA JAG GÖRA.....ja men du får ju gå tillbaks till din tjänst sa FK....näää näää sa min chef dit skall hon ALDRIG mer utan hon skall ha något annat.....FK rynkade pannan i djupa veck o jag såg hur fundersam hon blev. Ja sa chefen det har vi bestämmt sedan länge att dit ska hon inte. Och så sa han och jag är inte chef där längre och jag är  igentligen inte Carinas chef men jag har lovat att fortsätta mitt samarbete med Carina sa han. Så säger FK jaha och ser frågande ut. Men vi gick inte närmare in på varför. Utan chefen sa att det var en överkommelse mellan han och mig.


Ja detta möte slutade iallafall med att jag skall börja jobba den 29/9 på ett gruppboende för handikappade. Det är 5 personer som bor där och de är mellan 25-40 år och de jobbar på dagarna så det är bara morron och kvälls jobb. Och vet ni vem som jag får som min chef jo denna man som just setat och lagt orden för mig. För frågan kom ju upp var jag skulle börja och då sa han bara, du kan få börja på ........ (vill inte skriva ut namnet på boendet). Och där är jag chef sa han. Så jag skall jobba 2 dagar i vecka a 3 timmar tisdagar 7-10   torsdagar 14:30-17:30 men igentligen ska man jobba 10 timmar i veckan men det tyckte inte chefen att jag skulle göra för han tyckte att dett skulle räcka o att jag sedan för räkna med de timmar jag går i KBT. Sedan skall vi ha ett nytt möte med FK i slutet av november. För att göra en utvärdering.


Nu kanske ni kan förstå att det är kaos i mitt huvud.

Jag har vart hemma sedan 2002.

Mycket funderingar finns nu att grunna på.

Fast det blir kanske bra när vi kommer så långt.

Först av allt så vill jag att det blir sommar....=))


MIN CHEF ÄR GULD VÄRD FÖR MIG!!!


Önskar mina bloggvänner och läsare en fortsatt trevlig tisdagskväll!



 
 
lillis

lillis

12 maj 2009 19:14

Vilket fint stöd du fick av din chef och av Christina.Förstår att allt är kaos för dig just nu,men det kan ju va kul att vara på samma boende som han är chef på
Ha nu en lugn och skön kväll
Kramen

http://danslillis

 
Yvonne R

Yvonne R

12 maj 2009 19:27

Vilken CHEF du har, han är verkligen GULD-värd!!!
Kramar i massor!!!!

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Christel

Christel

12 maj 2009 19:53

Nä men vilka härliga människor du har runt dig som stöttar,förstår att de är värda sin vikt i guld för dig.Gör du så nu ,njut av den sommar som är i antågande, och resan med din mor så får du kraft ska du se för detta oxå,dessutom får du ju din gamle chef som *chef*.Vet du min gamla mormor sa alltid.-Ta inte ut dina bekymmer i förskott,för då får du kanske uppleva dom två ggr.Lättare sagt än gjort många ggr,men en del sanning ligger det i det.
Kram
Christel

http://Tantans

 
Monica

Monica

12 maj 2009 21:18

Du ska se att allt ordnar sej till det bästa och problemet är väl att du har varit hemma så länge.
Ha nu en skön sommar och tänk inte så mycket på det som ska bli till hösten....

Kram

http://violett.bloggagratis.se

 
E-K

E-K

12 maj 2009 22:16

Det var din dag idag, bra att de kkommer då och då. Jag håller inte med ovanstående att problemet är att du varit hemma för länge det handlar om att få anpassade arbetsuppgifter. Håller däremot med den andre att jobba på att inte ta ut oro i förskott att träna på att LEVA NU fast jag vet av erfarenhet att det inte är lätt så går det. styrkekram godnatt

http://www.steeperz.com

 
Calma

Calma

12 maj 2009 23:01

Hej min vän,
för det första,tänkt massor på dej,
känner igen lite,har själv suttit o pratat med Fk o en person från kommunen när jag skulle omplaceras pga knäprbl,

Vännen,jag ser det så här,
förstår fullkomligt att det är mkt tankar o så,
men min man säjer,när jag har funderingar o kanske oro ibl,för saker som sak hända eller så, "ok,jag kan förstå att det är jobbigt o mkt tankar,men när dagen kommer Då får du veta,innan tar det bara en massa energi att gå o fundera,kommer tid kommer råd,spar tankar o sånt tills det verkligen behövs"
ligger väl en del i det..

Men är glad för din skull,det skulle väl vara toppen om det fungerade,o bra att ta det lugnt,
det blir kanske trist för oss bloggbesökare som får se mindre av dej,kanske här,*L*

Tänkt på dej flera ggr idag o undrat,därav den xtrakramen du fick i mail,(ler)
Men du vet mitt motto,varje dag; Carpediem,

stor kram,ggr fler från vännen Calma:=)

http://calma-s.bloggagratis.se

 
Calma

Calma

13 maj 2009 09:36

Hej vännen!
ja,håller iofs med dej att det spårat ur lite,iaf förfaringssättet,gillade det som det var förr,men gillar oxå Erman,så hoppas det går bra,

nu ska det fixas till lite här,bäddningen kvar,disken avklarad,matlådan framplockad,liksom fruken till mellanmålen,hihi,

önskar dej en bra dag o nu blickar vi framåt,med spänning o förväntan,,

Kram Calma:=)

http://calma-s.bloggagratis.se

 
Chritel

Chritel

13 maj 2009 15:14

Du e go o snäll du Cina.
Nädu Cina jag har nog inte mer helvete än andra till och med mindre skulle jag tro,men ibland så känns det bra att få saker ur sig.
Kramen
Christel

http://tantans

 
Ruth

Ruth

13 maj 2009 16:03

Ja man går och funderar på hur livet och framtiden skall bli. Att arbetspröva kanske går riktigt bra, det vet vi ju inte. Snälla oroa dig inte i förväg, går det inte så går det inte. Din chef är en riktig pärla !
Kramiz och varma tankar till dig !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Marketta

Marketta

13 maj 2009 22:20

Vad skönt att det gick så bra som det gick med FK. Man vet aldrig vad dom kan hitta på :-(. Själv skall jag till arbetsförmedlingen imorgon, de är väl nästan lika nyckfulla som FK.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

14 maj 2009 01:07

Det var mycket som händer samtidigt. Möten, nya beslut och sedan planer som ska smältas. Jag förstår att du känner oro för om och hur allt ska gå. Men du har ett fint stöd av din chef och det är guld värt för dig.
Ha det gott. kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Corina

Corina

14 maj 2009 11:41

Wow vilken fantastisk chef ! Tänk om man hade haft den chefen ändå.....Kramis !

http://alltingochingenting.corina.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards