~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg under februari 2016

Av Cina - 29 februari 2016 16:08

Usch idag har det inte vart någon bra dag.

Fastade igår i 12 timmar och fick inget i magen

förrän halv 10 idag.

Det känns inte alls bra.

Lite frustrerad är jag oxå över allt.....har haft min Dr i 10 år och hen kan mig utan och innan.

När jag fick papper om en tid till min DR förra veckan så fick

jag inte hen utan fick en annan och då undrar man ju vad som hänt.

Frågade idag var hen var..... svaret jag fick att var att hen har bytt arbetsplats......

då undrar man ju varför man inte skickar ut en lapp om det så man

har chansen att hänga med eller välja ny DR på den vårdcentral man går på.

Det hade undersköterskorna sagt till de läkare som slutat men si det gjorde dom inte

för det fanns det inte tid till.

VAD FAN ÄR DET FÖR DUMHETER

.....synd om de äldre som får byta Dr nu.

Men jag ska ge denna Dr en chans fick bara höra positiva saker om hen.


Hen kan ju vara bättre det vet man ju inte.

Men såååå himla jobbigt att börja om från början.

Jaja nu har jag skrivit av mig både här och på facebook.

 

Igårkväll hade vi cirkel och det var så himla roligt

för våra "gäster" fick måla med vax och strykjärn.

Och dom tyckte det var så roligt.

 

Imorgon ska jag träffa min bästa vän Karin vi

har äntligen hittat en dag som passar oss båda.

Hon har inte ens fått sin julklapp   

Men imorgon så får hon den.

Ska bli kul att ses, har väl en del och prata om kan jag tro.

 

Önskar er alla en fortsatt fin måndagskväll    

Av Cina - 27 februari 2016 10:59

Ja som jag skrev i det tidigare inlägget så var ju

diskmaskinen transsportskadad.

Ringde omgående till netonnet och fick prata

med en mycket trevlig tjej.

Hon sa vi skickar en ny omgående och hoppas

att du får den på fredag för den går som express.

Och döm om min förvåning igår kom det en ny.

Vi packade upp den innan kille gick härifrån.

Och inga synliga fel var det på den.

KLICKBILDER

 

Så nu står den där och diskar hur bra som hellst

och tyst går den oxå den andra hörde man verkligen.

Jag är så glad för denna maskin.


Mindre glad är över mitt misslyckande med toscakakan 

jag bakade till cirkeln imorgonkväll.

Ugnen är inte alls bra på denna spis som vanligt.

Jag använder ju min ugn nästan varje dag så kanske

inte undra på att den är dålig.

Spisarna som vi får är oxå andrasortering så vad kan man

förvänta sig av en sådan.

Men man borde ju satsa på riktiga spisar då håller dom väl längre.

Måste ju bostadsbolaget tjäna på.

Kakan var inte som den skulle.

 

Bränd uppepå mitten, men hoppas att den ska smaka ändå.

Och den som inte vill ha behöver inte äta av den.


Önskar er alla en fin och solig lördag      

Av Cina - 25 februari 2016 13:00

Ja nu är jag riktigt förbannda och arg.

Vi köpte ju en ny diskmaskin här om dagen

och den skulle komma idag.

Och visst det gjorde den ju men vafan den är ju helt bulig.

Vi tog hemtranssport för ingen av oss orkar bära den

och inte får vi in den i bilen heller.

Killen kom med den vi 11 tiden idag och glada i hågen

så packade vi upp den.

Och vad ser vi joooooo detta

KLICKBILDER

     

Hur kul är detta då på en skal från 1-10 fyfan säger jag bara.

Killen måste ha tappat den eller annars skadats i transporten

vad vet jag.

Ringde iallafall upp netonnet där den är köpt och de skulle skicka en ny.

Och hon hoppades att jag skulle få den imorgon.

Jaaaa det hoppas jag sa jag då.

Sedan är det då upp till posten att hämta denna och det

kunde ta upp till 1,5 v innan jag skulle höra något ifrån dem.

Ja sa ja då får dom allt komma och hämta den.

Så nu står den på köksgolvet och tar upp plats.

Känner mig sur och grinig just nu.

Tänker heller inte betala ett öre innan jag får en ny maskin.

Såååå här ska den se ut när den kommer nästa gång.

 


Allt känns himla motigt nu, beställde ju även garn i tisdags

och enligt beställningen fanns garnet hemma men nu fått besked

att färgen jag valt var slut men väntas komma hem.

Ja det är väl bara att vänta på det oxå då.....*grrrrrrr*

Åkte ner till garnaffär o köpte stickor o tänkte att

de kanske har det garnet men inte tok hade dom det.

Vad är det som ska gå emot mig nästa gång tro.


Ingen bra dag idag känner jag.

Har även himla ont i en handled inte vet jag vad som hänt

med den heller.

Med andra ord en JÄVLA SKITDAG


Önskar er alla en fortsatt fin torsdag em/kväll   

Av Cina - 24 februari 2016 17:26

Ja ni kommer väl ihåg att jag stickade en

tröja till lilla Adrian.

Så här fin blev han i den.

Han är en stor kille.

KLICKBILDER

 

Passar ju bra nu till våren eller vad säger ni.


Igår fick jag för mig att jag ska sticka mig en långkofta

och så hittade jag detta mönster.

 

Så nu väntar jag på garnet som jag skickade efter.

Min garnaffär har inte detta garn tyvärr.

Den kommer att bli vaniljgul/havregul som den heter

 

Mohair så klart, jag gillar ju det.

Så nu får jag väl vänta i flera veckor på garnet

om jag har otur.

Ja och en ny diskmaskin vart det oxå.

Den kommer imorgon får jag hoppas.

Så får vi hoppas att kopplingar o sådant passar till den.

Annars blir det att köa nya sådana oxå.

En baggis men hade vart bra om de passat.


Önskar er alla en fortsatt fin onsdags em/kväll  




Av Cina - 23 februari 2016 14:59

Ohhhh tänk om man hade en annan kroppsform 

då skulle jag lätt kunna köpa en ROCKABILLY klänning.

Men nu har jag inte det så då får man bara titta och önska.

KLICKBILD

 

Hittade denna skönhet på nätet idag.

Inte alls dyr utan medelmåttigt.

Tänk att ha en liten svart bolero utan på.

Ja nu är det ju "skallar" i tyget och vissa tycker inte om dessa.

Men jag har börjat gilla det mer och mer.

Så mig gör det inget.

Ja och för tillfället så fanns inte klänningen i lager.

För då hade jag KANSKE skickat eter den.

Jag är ju rund om ändan sedan tidigare o hur ska

då ändan bli i en sådan här klänning det undrar jag.

Men vem ska bry sig om min ända hahahaaaaa.


Nu har våran diskmaskin gett upp totalt så 

nu får den åka ut på tippen.

Vi har haft den länge och gav 300:- för den då

och det kan vara 10 år sedan ganska så precis.

Tror att den var ganska ny när vi köpte den.

Kommer verkligen att sakna den.

Men men inget håller för evigt.


Önskar er alla en fortsatt fin tisdags em/kväll   


Av Cina - 22 februari 2016 14:49

Ja nu är det nära inte alls många dagar kvar till 

vi ska åka och kolla på denna underbara kille.....

KLICKBILD

 

Ska bli såååå himla skoj att få se honom live.

Och sedan kolla alla människor är ju oxå en höjdare.


Var ner till ICA imorse och då hade det färsk strömmimg

så då köpte jag så nu har jag stekt den och ska lägga in

den i ättika och rödlök o lite annat smått o gott.

Vi gillar strömming i detta hus.


Igår kväll hade vi cirkel igen och det är så himla

mysigt och roligt och våra deltagare är så duktiga.

Nu är de bara att vänt atills nästa söndag men veckorna

går ju ganska så fort nu.

Sitter och funderar på vad jag ska hitta på att baka till dess.

Men jag tror att det blir en toscakaka det var länge sedan jag bakade 

en sådan om jag någonsin har gjort det......vågar inte säga säkert.


Önskar er alla en fortsatt fin måndags em/kväll   

Av Cina - 20 februari 2016 15:27

Ja nu ska jag klaga och oja mig igen.

Fyfasiken vilket skitväder det vart nu, snön bara yr

runt knuten, var ju sol och fint i morse.

Men nu vill man tametusan inte gå ut.

Ja var ut tidigare idag och det var kallt och det blåste som fasen.

Hoppas skiten kommer ner nu så vi snart kan få se solen och VÅREN.

Jaaaaa jag  vet att det bara är februari.


Nu till något annat som är betydligt mycket roligare.

Håkan ska snart bli tatuerad och han ska ha denna.

KLICKBILDER

 

Är mycket snygg tycker både han och jag.

Sedan när jag vart på kryssning och tid finns

så ska jag ha denna som jag bara älskar.

Kolla in ögonen de säger mer än tusen ord.

 

Naturligtvis är det Ritas hantverk.

Hon är duktig med pennan ja även med tatueringsmaskinen.


Imorgon är det dags för cirkel igen och tänk

att man väntar till söndagarna såååå himla mycket.


Näähäää  nu ska jag ta fram travlappen och kolla om jag kanske

kan vinna lite pengar, bara hålla tummarna.


Önskar er alla en fortsatt fin Lördag em/kväll  

Av Cina - 19 februari 2016 16:14

Ja nu fundrar jag lite vart.........

KLICKBILD

Hahahahaaaa jaaaaaa jag vet att det fortfarande BARA är februari.

Men man kan väl få längta lite iallafall.

Snön som kom här om dagen var verkligen onödig tycker jag.

Men men det ska ju ner innan VÅREN kommer.


Idag har jag bakat en Silviakaka till fikat på cirkeln på söndagkväll.

 

Hoppas den ska smaka bra och inte  vara så himla torr.

Vi har det verkligen mysigt på våran cirkel, trevliga och duktiga

personer som verkligen gillar det vi håller på med.

Man ser verkligen skillnad på deras självförtroende.

De kommer vara starka när dom gått klart.

Ni som inte provat på tycker jag ska göra det.

Jag länkar ut en länk på facebook för er som

skulle vara intresserade att komma.

Ja man bör ju kanske inte bo så långt i från Västerås.



Önskar er alla en fortsatt fin fredags em/kväll   


Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards