~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg under maj 2013

Av Cina - 31 maj 2013 17:49

 

Idag blir det denna fina bild......


Åh vilken underbar dag vi haft idag.

Sol och varmt o skönt vad mer kan man begära.

Njuter i fulla drag.

Har setat ute på altanen hela dagen nästan.

Virkat har jag gjort, repat har jag oxå gjort flera ggr.

Och då tröttnar jag verkligen.

Svårt som tusan när jag inget måster ha att gå efter.

Jag vet att det finns gratis mönster på internet

men det finns inget som passar mig.

Jag är inte alls duktig på att virka så det måste vara lätt.

Men men jag kanske får till det vad det lider.


Ikväll är det final i Let´s Dance o det får man ju inte missa.

Jag har en favorit o jag hoppas att han vinner.

Men det återstår att se ikväll.


Önskar er alla en fortsatt fin fredagskväll  


Av Cina - 30 maj 2013 17:20

 

Idag får ni denna färggranna bilden, man blir glad av färg....


Imorse hjälpte Håkan mig att nysta garn då detta garn är härvor.

Men det gick bra och fort.

Sedan letade jag mönster som en tok men jag hittar inget.

Så jag får göra från mitt egna huvud.

Detta är ju vad jag har åstad kommit hit intills.

KLICKBILD

 

Det går sakta men det ska ju inte va klart imorgon.

Kanske det inte blir klart heller vem vet ;)

Jaja nog om det.

Fint hela dagen ända tills nu då det

kom en riktig regnskur.

Annars är det väl ganska OK här tycker jag.



Har inte så mycket att skriva om så detta får bli mitt inlägg för dagen 

 

Önskar er alla en fortsatt fin kväll 

Av Cina - 29 maj 2013 17:11

 

Idag får ni denna färg klick........


Det är ju så poppis med virkat nu tunikor/linnen.

Idag kom jag på att jag har ju virkat mig två tunikor år 2008

och dom har jag aldrig använt.

Tog fram dom idag och den vita har ju legat så den var lite gul men

lite klorin och tvättmedel vart den ren o fin igen.

KOMMER NI IHÅG????

KLICKBILDER

   

Detta är den vita, så ser den ut fram och bak.

Ganska så fin om man får säga det själv o det får man ju.


Den lila ser ut så här.

   

Inte jag som har den på mig utan det är nog grannen min ;)

Ja dessa ska man ju börja använda nu i sommar.

Sedan idag fick jag för mig att virka ett linne

så jag tog cykeln ner till garnaffären våran.

Och det vart denna färg.

 

Så nu har jag nystat upp härvan med hjälp av Håkan.

Bara jag nu hittar ett mönster att gå efter så ska

jag sätta fart på virkkroken.

Sedan får vi se hur långt jag kommer kanske inte alls blir något.


Håkan har vart till urulogen idag och det var bara bra.

Skönt då kan vi stryka det från pappret.

Han mår ganska så skapligt han har en dag kvar av penicillinet

som gjorde susen.

Fast salvorna han fick till sina ben hjälper inte ett dugg.


Regn av o till hela dagen idag.

Tråkigt som bara den tycker jag.


Nu önskar jag er en fortsatt fin onsdagskväll  


Jag fortsätter leta mönster!!!!

Av Cina - 28 maj 2013 14:53

 

Idag får ni titta på denna bild + dom jag tagit själv.


Idag vid 10 tiden kom våran RUT och rensade rabatten och klippte

vindruvan och björnbärsbusken.

Det var så fint och vi är så glada att vi fick tag på Christopher.

Nu har vi bestämt att han kommer i slutet av varje månad hela sommaren.

Känns så skönt att slippa ligga själv o kräla där ute.


KLICKBILDER

       

Syrenerna vi har på baksidan ute på allmänningen, det luktar ljuvligt.


 

En av mina azaleror.


 

Detta är vad som vart kvar av björnbärsbusken.

Den kommer igen med nya friska grenar.


   

Mina blomlådor som inte är mycket att hurra för ännu.


 

Tomaterna som jag köpte här om dagen.

Dom är gula om det nu blir några.


 

Mitt lilla träd som jag köpte förra året

överlevde vintern.


 

En bit av rabatten som är rensad o fin nu.


   

Kastanjeträdet som växer precis utanför våran lilla täppa.

Svårt att ta foton när det blåser som tusan.


Men nu har ni iallafall fått se lite från min baksida.


Önskar er alla en fortsatt fin tisdags eftermiddag/kväll  

Av Cina - 27 maj 2013 18:49

 

Ja idag får ni titta på denna vackra bild......



En helt vanlig måndag för mig.

Imorse kokade jag rabarberkräm det är sååå himla gott tycker vi.

Skall få hämta mer rabarber hos en vän så då ska jag koka

rabarber marmelad, det tror jag är väldigt gott.


Vad har annars hänt här idag då......jaaaaa inte ett dugg.

Sol på fm men så på em kom regnet nu vill jag allt

ha tillbaks solen och värmen.


Tycker att det börjar vara tråkigt att blogga då

man knappt får kommentarer, men jag vet att det brukar

vara så här på sommaren.

Man har många som tittar men man har liksom bara 4 som skriver.

Tror att jag ska göra ett uppehåll när maj är slut.

Vi får se hur det blir med den saken.


Ikväll blir det iallafall att kolla på Biggest Loser.


Önskar er alla en fortsatt fin måndagskväll  

Av Cina - 26 maj 2013 16:44

 

Idag får ni denna vatten bild......såååå mysig tycker jag.


Imorse tag och och klippte gräsmattan och sedan

tog jag cykeln ner till plantagen och handlade lite blommor

till våra blomlådor jag brukar ju gör det till Mors Dag.

Så det vart 6 st pellisar (som jag igentligen inte alls gillar)

men som är tacksamma att ha.

Och sedan vart det 4 hänglobelia och två tomatplantor.

I lådorna satte jag en pellis och en hänglobelia på var sin sida.

Och 4 pellisar vart det inne på altanen.

Så nu får jag väl hoppas att de tar sig.

Tycker att de ser lite slokörade ut men det brukar

det ju göra precis som man satt dom.

När jag planterat detta så cyklade jag ner till ICA och

handlade hem lite saker som fattades.

Så full fart hela dagen idag men

nu tänker jag inte göra något mer idag.


Det har vart soligt o fint ända till just precis nu.

Ja det började ju att regna, blåst har det ju gjort oxå

men det är ju inget ovanligt.

Imorgon skall jag koka rabarberkräm fick rabarber av en vän.

Så tack tack för det.

Tycker det är så gott med rabarberkräm med kanel.


Hoppas ni alla haft en fin MORS DAG.

Vi har hoppat över den idag.

Då Håkan inte mår så bra så sa vi att vi får ta det en annan dag.

Och igentligen tycker jag inte det är något att fira.


Nu önskar jag er alla en fortsatt fin söndagskväll  

Av Cina - 25 maj 2013 21:39

 

Idag får ni titta på denna fiiiina bild.........


Ja då är det klart med hotell tills Karin och jag ska

åka på pride festivalen i Stockholm.

Tack FREDRIK för hjälpen, nu kan vi vara trygga när vi 

vet vart vi ska bo.

Detta ska bli så skitskoj att äntligen få se pridetåget

och få vara med o se hela festivalen.


Vilket kanonväder vi har haft idag, en underbar dag.

Fast lite blåsigt men det fläktar skönt.

Måste visa er en fin väggljusstake.

KLICKBILD

  

Visst är den fin!!!!????


Imorgon måste jag ta cykeln och åka net till plantagen

och köpa lite blommor till blomlådorna.

Har ju inte satt några ännu men imorgon ska det bli av.


Nu önskar jag er en fortsatt fin lördagskväll  


Av Cina - 24 maj 2013 21:38

 

Idag får ni denna bild......


Har inte så mycket att skriva om idag.

Dagen har gott och inget nämnvärt har hänt.

Nu har jag kollat på Let´s Dance och nu får man

vänta och se vem som åker ut.

De två jag vill se i finalen är Markoolio och Oscar.

Maria tycker jag inte kan dansa men det är ju vad jag tycker.

Man kan inte rösta kvar henne för att hon är poppis.

Då är det något fel.


Ja detta får bli dagens inlägg.

Kort och innehållslöst.


Önskar er en fortsatt fin kväll  

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards