~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg under juli 2011

Av Cina - 31 juli 2011 17:56
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Cina - 30 juli 2011 17:56

Japp nu är det 30 dagar kvar tills Karin och jag åker till

Side Turkiet vi åker 28/8

 

Tiden går fort nu.


Idag har vi vart till Kolbäck en sväng för att Håkan skulle

bli klippt även jag passade på att få topparna klippta.


Igår ringde Patrik från Spanien.

De hade vart ner till havet och badat.

Men det blir inget mer bad i havet.

För SANNA, SARI + en av deras kompisar som oxå är med blev brända av MANETER.

Sååååå Sanna vill inte bada i havet något mera.

Var ju lite synd att det vart så.

De hade vart till apoteket o fått salva.

Sanna vart bränd på knät.

Vart nog inte såååå farligt men det känns ju.

Inte roligt för henne när det är fösta gången utomlands.

Det blåste så mycket så maneterna kom in

och man skulle kolla upp om det fanns spanjorer i vatten

innan man gick ner.

Fanns det spanjorer i vattnet kunde man bada.

Inte annars........

Tur att dom har pool där dom bor.


Önskar alla en fortsatt fin lördagskväll  




Av Cina - 29 juli 2011 20:15

Imorse var vi ner på stan och hämtade ut mina Turkiska lira

som jag betällde i måndags.

Det var så bra kurs så jag passade på att växla nu.

Kursen var: 4,02 = 1 turkisk lira och det är ju bra.

Sedan när jag kom hem hade biljetterna kommit.

Och när posten kom så kom min nya mobil.

Så det var en bra dag.

Jag har köpt mig en Samsung Galaxy S II.

Alltså en smartphone.

KLICK BILD

 

Lite svårt att lära sig en ny sak är det.

Men det kommer nog vart efter.

Kanske man är lite trögfattad.


***********************************

Igår åkte Patrik, Sari och Sanna till Spanien

och blir borta i 14 dagar.

Första gången Sanna fög men det hade gått bra.

Hon fick väl lite myror i brallan mot slutet.

Det skulle ta 4 tim 35 min men kapten flög in 30 min.

Det blir mycket för en 4:a årin ja snart 5 att sitta stilla

som annars har massor med spring i benen.

Nu hoppas jag dom har det fin och att dom njuter o badar

och har det gott.


Nu önskar jag er en fortsatt fin kväll   

Av Cina - 28 juli 2011 21:22

Jaaaaa jag är så hemskt trött.

Kan inte fatta att jag är såååå trött.

Orkar bara inte skriva någon lång blogg idag.

Men imorgon skall jag skriva lite.

Men jag somnar snart.

Och förresten så har jag suttit och sovit i soffan.

Då kan man lika bra lägga sig!

Ha en fortsatt fin kväll.  

Av Cina - 27 juli 2011 18:36

Ja mina tårra bara rinner ner för kinderna.

Och jag kan ännu inte fatta att detta hemska har hänt!

Av Cina - 26 juli 2011 19:01

På förmiddagen så packade vi ner all gurka som

skulle levereras och så åkte vi till Köping.

Och där bytte vi bil och hoppade in i Johans bil.

Johan och Lilla Maja  var med oss ut till

Håkans systers sommarhus.

Här kommer några bilder som får tala för sig själva.

KLICKBILDER

               

Maja 7 månader och 11 dagar


Tog även några bilder från altanen ut över sjön.

Det är sååååå fint.

     

Ett mycket vackert ställe har dom.


Sedan när vi kom till baks till Köping så

tog vi våran bil och så åkte vi hem till Bror för

att lämna några burkar gurka.

Sedan därifrån till Kolbäck för att även där lämna gurka till

våra vänner.

Och där vart vi bjudna på smörgåstårta o det var så GOTT.

Så vi var hemma vid 18-tiden.

Känns skönt att vara hemma nu.


TACK FÖR IDAG JOHAN OCH LILLA MAJA DET VAR TREVLIGT.


Önskar alla en fortsatt fin tisdag  

Av Cina - 25 juli 2011 21:43

Ja igår var Håkan och köpte västeråsgurka på ICAMAXI för 15:90 kg.

Han kom hem med 6,5 kg så då skivade vi dom igår.

KLICKBARA BILDER

 


Och idag är dom i burkar.

 

Sedan mot kvällningen så kom Patrik med 6 kg till

så nu har vi skivat o lagt in dom.

Imorgon är det dags att lägga dom i sina burkar.

Mina första 6 kg har jag nu ätit upp en burk av.

Och sedan gett bort till vänner o bekanta.

Imorgon ska vi åka en sväng med lite gurka till

Håkans systers man för han är lika tokig i gurka som jag.

Om jag räknar ihop det som jag gjort till Patrik och till oss

så blir det 26 kg inte illa.

Många tycker säkert jag är dum i huvet

men detta blir billigare än att köpa en burk varje vecka.


Nu säger jag natti natti.

Och önskar alla en GOD NATT.


Av Cina - 24 juli 2011 14:48

mitt inlägg för idag.

Vet inte vad jag skall skriva.

Känner med hela NORSKA FOLKET.

 

Denna är skapad av Tobias Lindman.

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards