~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg under augusti 2008

Av Cina - 31 augusti 2008 17:59

İdag har vi ater haft en dag med sol o bad. Varmt idag oxa men inte som igar.Nu i kvall skalkl vi in till staden Side igen. Vi skall ga pa HENKES ULLARED ja ni laser ratt Ullared finns har. Ska bli skoj o se vad de har for krafs. Sedan ska vi ta en matbit dar i stan ikvall. Blir nog inget att jag simmar med delfiner for jag ar nog lite harig for det. Men men de ar fina djur iallafall.

Ja fick i mig en omelett igar kvall nar det var lite svalare. Dricker mangder med vatten o saltar maten val.


Hakan mitt kontantkort tog slut sa darfor brots det.


Ha det gott sa hores vi snart igen! Bara 2 dagar kvar nu!!!!


Kramen

Av Cina - 30 augusti 2008 16:02

Ja idag har vi nog den varmaste dagen hit in tills. Vi bestamde idag att vi skulle ha en solfridag. Far jag har ju da brannt mig som vanligt och det ar fasen inte skont. Men det vart ingen solfri dag eller jo det vart det val pa satt o vis. Min bror sms:ade o sa att det var maknad o att  vi skulle ses utanfor den stora mosken kl 12. Och sagt o gjort sa for vi dit. O jag sager bara fytusan sa varmt det var. Vi fick ett o annat handlat men efter 2 tim var jag saaa slut av bade varme o turkar. Ja trodde jag skulle tuppa av ett tag o det hjalper ju inte om man dricker masssor med vatten. Men jag ska inte klaga for tids nog kommer man hem till kyla o regn. Jag handlade idag en kanonfin klocka och ett balte. Sedan at alla mat utom jag for jag far da inget ner nar det ar 50 grader. Vindruvor har det gatt at iallafall och annan god frukt. Vet att jag maste ata men vem kan det inte jag. İnte badat i havet idag hoppar over det. Nu far ni ha det sa bra tills nasta gang!

Vi njuter o har det bra och jag dricker vatten som attan. Nattlivet orkar man inte med har.


Kramen



Av Cina - 29 augusti 2008 16:20

Badar solar o har det bara bra. Solens stralar ar mycket mycket heta.

Glassen ar ingen fara att ata har den smakar gott o ingen av oss mar daligt av den.


Kramen

Av Cina - 28 augusti 2008 21:49

Ja nu har vi badat hela dagen idag. Det ar varmt sa det racker o blir over.

Lika varmt idag som igar det ar som att ga in i en vagg. Vi har nu ikvall vart in till staden Side. Man dricker vatten sa det skvalpar i magen. İ dag fick vi besok av min bror han var hit o badade. Menhans sonen vill inte ga ut for det ar for varmt. O nog tycket jag att det ar lite i varmaste laget. Konstigt att sitta har nere o skriva sin blogg. Hakan ha det sa bra jag kommer snart hem. Har handlat lite fina saker till min alskling idag Ha det nu sa bra tills vi hors igen.

Kramen pa er alla mina bloggvanner.

Av Cina - 27 augusti 2008 21:45

Ja resan ner gick jattebra. Och det ar varmt som ja jag vet inte vad. Vi badade pa engang vi kom fram. Det ar 48 grader i solen och 30 grader i havet. Vi somnade ovaggat kan jag saga.


Ha det gott dar hemma hoppas solen skiner pa er.


Kramen

Av Cina - 26 augusti 2008 19:15

Tack för alla lyckönskningar om en trevlig resan. Nu skall jag försöka gå och sova. De kommer och hämtar mig 02:15 o sova lite måst jag nog g öra annars blir morgondagen för jobbig!


Måste bara visa er vindruvorna som mamma o pappa fick idag. Visst ser det väl goda ut!!!???




Ha det nu så bra alla mina bloggvänner. Jag kommer hem den 3/9.

Kommer att skriva i min blogg kanske inte varje dag men en uppdatering hur jag har det skall ni allt få......



Av Cina - 26 augusti 2008 09:00

 

Ja nu är det riktigt nära. Inatt kl 02:30 åker vi alla 5 upp till Arlanda för att ta planet 07:05 till Turkiet o värmen. Vi skall bo på ett litet hotell som heter Sunfower o det ligger på standen. Se bilder nedan. Flygresan ta 3:50 min och Turkiet ligger 1 timma före oss. Och jag lovar att titta in i bloggen o skriva några rader hur vi har det o så. Ska bara leta på ett Internetcafè.

Skall bli skönt att få sola o bada i havet. Nu är jag ju inget för att sola längre men jag kommer iallafall att sola lite o sedan hålla mig under ett parasoll. Det gäller ju att inte bränna upp sig det första man gör utan det får allt bli solfaktor 50 till att börja med.



Av Cina - 25 augusti 2008 19:48

Ja idag har då äntligen väskan blivit packad med en massa kläder. Eller så mycket är det inte heller. Bara det viktigaste. Strök gjorde jag på förmiddagen fick säga till mig själv att det verkligen var dags nu att sätta fart....=)) Fick även mitt papper på mina mediciner idag. Nu känns det i magen att man snart skall åka iväg. Är nog lite orolig iallfall. Jag har ju inte rest på 8 år så mycket har ju förändras både när det gäller packning o taxfree. Ja ja det reder sig nog jag har både min bror och min son o sonhustru och min brors son med mig.




Idag har vi haft ett mycket vackert väder igen riktigt varmt har det vart.

Till och med så har tvätten torkat ute.

Imorgon skall jag ta ner några druvklasar till min mor o far.Vi hade tänkt att åka över till dom under dagen imorgon. Dom som sitter under altantaket är mogna o är kanongoda nu. 

Sedan så finns det ju massor ute på väggen o dom är nog klara tills jag fyller år då kan man lägga dom på tårtan...=))


Ha en fortsatt bra kväll mina älskade bloggvänner!


Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards