~ Välkommen till Heavenladyn ~

Alla inlägg under november 2012

Av Cina - 30 november 2012 09:58

Ja som jag berättade igår så var Håkan hos Rita och blev tatuerad.

Han satt i 6,5 timmar med några pausar.

Och detta är vad som är på gång på hans arm.

KLICKBILDER

     

Fortsättning följer det skall ju bli ett tema precis som mina.

Det skall dit många fler saker men det får ni se om någon månad.


Igår var jag ju på V.I.P kväll

Och det var mycket folk och mycket fina saker.

Det blev en vas och ljus, äppel o kanel skorpor och glögg av hallon o vanilj och en ÄNGEL

 

Skall inhandla flera ÄNGLAR dom hade så många fina så

det var verkligen svårt att välja kan jag säga.

I goodie-bagen fanns 2 blockljus, en guldgran, en stjärnljusstake, en svart kruka, 3 st ljuskoppar

och 2 vita långa fredskallor i tyg/plast.


Idag skall vi vara barnvakt till Sanna och Frasse då Mamma Sari skall

sjunga på en begravning.


Snöra ute idag oxå och det blåser som vanligt.


Önskar er en fin fredag  




Av Cina - 29 november 2012 11:02

Ikväll ska Sari, jag och barnen gå på V.I.P kväll på Erikslund.

Skall bli jätteskoj att komma ut på lite roligheter.

Tänkte köpa lite ljus och en till vas att sätta ljus i.

Sedan har jag en idé på en grej som jag skall försöka göra vi får

se om de har de saker som krävs till detta.

Kommer att visa bild på det om det blir något.

KLICKBILD

 


Just nu är Håkan på date med RITA ;)

Spännande när han kommer hem o se vilket Rita börjat med.

Blir flera sittningar för honom oxå.


Vitt med snö på backen idag och det småsnöar än

och det båser som tusan för det viner i fönsterna.

Usch o fy det ogillar jag.


Önskar er alla en fortsatt fin dag  

   


Av Cina - 28 november 2012 17:25

kanske många tycker men jag är jag.

Ja jag har ju vart hos min tatuerare RITA idag igen

håller ju på att bygga upp ett tema runt gudinnan jag gjorde i oktober.

Svårt att förklara måste ses när det är klart och

det är några sittningar kvar.

Idag satt jag 5,5 tim och det vart en duva som flyger

i molnen och den sitter ihop med gudinnan och så

vart den en ros som oxå den sitter ihop med gudinnan.

Lägger inte ut någon bild idag då det är rött och nygjort

och inplastat så nu får ha tålamod att vänta.

Om ni nu är intresserade förståss.

Känner mig väldigt frusen nu och trött.

Regnblask hela dagen idag.


Så jag önskar er alla en fortsatt fin kväll   

Av Cina - 27 november 2012 17:13

Ja som jag skrev igår så gjorde jag ju degen igår.

Och imorse kl 8 tog jag in den från altanen och delade den 

i 4 delar och rullade till tjocka korvar o la in i frysen.

Kl 11:30 började jag att baka dom då var degen så pass 

frusen så det gick bra att skära tunna tunna skivor.

Och klockan 14:00 var jag klar med det.

Det vart 217 st skurna pepparkakor 

KLICKBILD

 

Så nu har vi pepparkakor så vi klarar oss.

Det har regnat sedan jag klev upp imorse kl 7:00

Och det vräker ner och kallt som tusan just nu är det +-0

så inatt blir det halt som sjutton.


Ja imorgon är det dags att gå på date med Rita.

Någon har gissat rätt och andra vet tror jag.

Men ni får vänta tills imorgon kväll då jag kan berättar mera.

För er är det säkert inte alls så spännande men  för mig är det

mycket mycket spännande.


Nu önskar jag er en fortsatt fin tisdagskväll  


















Av Cina - 26 november 2012 16:03

 

Skall verkligen bli spännande detta.


Idag har det vart himla kallt o blåsigt känns som 

det är snö på gång.

Regnade lite här men det kom av sig.

Vad har jag pysslat med idag då....

ja jag har våtdammat lite, tvättat dukar, pressat dukar.

Nu har jag precis gjort degen till Mammas skurna pepparkakor.

Så nu blir det att baka dom imorgon som brukar ta halva dagen.

Tar så himla lång tid att grädda dom.

Fast dom är såååå super goda, men kanske jag misslyckas

nu bara för jag säger att dom är goda.


Ikväll blir det att kolla på Livet på andra sidan.


Önskar er alla en fortsatt fin måndag  


Av Cina - 25 november 2012 14:27

Jo man tar och bakar hahahaaaa.

KLICKBILDER

 

Imorse gjorde jag saffransdeg till lussekatter.

Var så himla trist väder så var tvungen att göra något vettigt

 

Så här vart dom denna gång, skall ju ge bort dessa och

personen ville ha dom "nakna" som h*n sa.

Alltså inget pärlsocker på dom.

Och när jag ändå var i farten så gjorde jag en mjuk pepparkaka oxå.

 

Gjorde ju en igår med lingon i och den vart suveränt god.

Hade även lingon i denna så jag hoppas personen gillar den.

Ja jag ska ge bort den oxå ;)

Till samma person som jag har en date med på onsdag.


Idag blir det torskrygg i ugn och hemma gjort potatismos.

Det får ju duga idag, ja älskar ju fisk.

************************************


Igår kollade jag på Så mycket bättre och jag gillar verkligen

det programmet.

Från att OGILLA UGGLA till att ÄLSKA honom det är ett stort steg för mig.

MEN JAG MÅSTE SÄGA HAN GJORDE DET IGEN.

Vilken kille han är, tror att det är en jätte mysig person alltså

en helylle kille.

Sen kanske jag inte gillar alla låtar han har gjort i sin karriär.

Men nu blir det att lyssna på UGGLA och det trodde jag väl aldrig om mig själv.

Det är aldrig försent att ändra sig det vet ni väl ;) 

Önskar er alla en fortsatt fin söndag i detta gråa, råa trista väder  

 



Av Cina - 24 november 2012 16:51

Började dagen med ett varmt o skönt skumbad.

Sedan skulle jag baka en mjuk brunpepparkaka.

KLICKBILD

 

Och vad händer då jo mjölburken spricker

och det blir massa glas i burken och på golvet 

och mjöl över halva golvet.

Ja det var bara att ta fram dammsugaren och suga upp allt.

Mattorna åkte in i tvättmaskinen.

Ohhh så förbaskad jag vart.

Men som ni ser vart kakan bra och denna gång hade jag lingon i

få se hur det smakar.


En grå och regnig dag har vi haft.

Solen tittade fram men försvann lika fort som den kom.


Ikväll ska jag kolla på Så mycket bättre.

Spännande och höra hur de tolkar Sylvia Vrethammars låtar.

Hoppas det inte blir jazz bara.


Önskar er alla en fortsatt fin lördagskväll  

Av Cina - 23 november 2012 15:09

Ja idag gick jag igång med att baka saffransbröd.

Började med att baka saffranskringlor på en halv liter

KLICKBILDER

 

Före servering ser dom ut så här.


 

När man serverar ska de se ut så här.

Håkan har smakat o sa att de var goda.


 

Gjorde sedan en ny deg på en halv liter

och så bakade jag lussekatter och dom blev så här.


 

Vart oxå två längder som sprack men de går

nog att äta ändå får jag hoppas.

Eftersom jag inte äter mitt egna bröd så kan jag inte säga

vad det smakar av något jag bakat idag.

Imorgon skall jag baka brun pepparkaka.


Ja detta är väl i stort sett det enda jag gjort idag.

Men jag skall göra mat oxå, idag blir det kyckling i ugn 

potatis, sås och grönt.


Solig och fin dag idag men nu är det snart mörkt ute.

Dagarna blir ju så korta när det är mörkt hela tiden.


Nu önskar jag er en fin fredags eftermiddag/kväll  

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Skapa flashcards