~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 16 maj 2008

Nya glasögon beställda.....

Av Cina - 16 maj 2008 17:13

Ja i onsdags var jag ju ner på stan och fixade nya glasögon. Mina ögon hade inte försämrats så mycket var bara på höger öga som jag måste ha lite starkare. Och så var det ju det här med bågar o det kan jag ju säga inte är det lättaste att välja av alla tusen som finns. Damen i affären skulle prompt packa på mig RÖDA bågar o jag sa nääää röda vill jag inte ha, men du passar så bra i rött sa hon då. Men nääää röda vill jag inte ha, jag provade o provade o provade. Och man ser ju fasen inte hur man ser ut när man inte har sina glasögon på sig. Så kommer hon med en ny båge o tror ni inte att den oxå var RÖD o jag sa igen att jag vill inte ha RÖDA. Då först började hon väl fatta. Så kom hon med en blå och jag sa näääääääää vill inte ha färgade på det viset. Men till slut så hittade jag ett par o fråga mig inte hur dom såg ut för det kom jag inte ihåg när jag kom hem ens.

Så tog jag ett par solglasögon som då blir progresiva oxå. Tyckte det var kanon att kunna få det. Sedan fick man ju det tredje paret o då skulle det vara läsglasögon men det har jag så jag nöjde mig med 2 par. Och fick rabatt i stället men det gick iallafall på 5.200 drygt. Och nu får jag vänta 3-4 veckor på dessa för de skickas till England för där gör dom glasen o sätter dit dom.




Idag har det då regnat nästan hela dagen o kallt som fasen är det ute.

Och min förkylning vill inte ge med sig heller. Är fortfarande hes o hostar.

Men det är ju tur att det inte är värmebölja för då blir man ju aldrig av med detta. Måste kurera mig tills på onsdag då Karin o jag skall ut på havet igen...=))


Idag har jag nog vart ganska så lat har bara setat o virkat så nu är snart framstycket klart oxå. Är inte alls många varv kvar, så kan jag börja avmaskningen för halsen. Ska bli spännande o se hur denna blir när den blir klar. Blir kanske bra vi får se.


Önskar alla mina bloggläsare en fin fredagskväll!




 
 
lillis

lillis

16 maj 2008 17:58

Vad kul att du fick tag i glasögon till slut,jag tycker att det är så svårt att välja man ser ju inte vad man passar i.
Ha en bra kväll
kram

http://danslillis.bloggagratis.se

 
karin

karin

16 maj 2008 20:10

Gumman,hoppas att du ser klart när vi drar på onsdag. Kul med nya glasögon, skulle jag nog behöva, se livet i ett annart perspektiv.....
Kramen

http://skogsfrun

 
Ingen bild

cattha

16 maj 2008 20:48

du är jätteduktig på virkningen
o jag tror du blir frisk till onsdag
ps kolla klänningen på min blogg nu
trevlig helg cattha

 
karin

karin

16 maj 2008 21:02

Jag tar med penna o papper om du inte kan prata, en "drink" o du blir ok.
Kramen

http://skogsfrun

 
Inger

Inger

16 maj 2008 23:32

Ja fy vad det är jobbigt när man ska byta glasögon. et är jättesvårt.. skulle vilja byta oxå, men det är så svårt att välja, Sedan att de lägger sig i,.Men sedan när det är klart och man väl bestämt sig så brukar det kännas fint..
Skönt att vara lite lat oxå, förresten du har ju virkat.. det är väl inte att vara lat..tjusigt underlägg du lagt till, gillar färgen,,våårligt...
Krya på dig.
kramen

http://IngerEmKsson.blogg.se

 
Ruth

Ruth

17 maj 2008 14:55

Så fin bakgrund du har satt inn, det är många som har bytt nu, det blev en fluga :-)
Skönt med nya glasögon, det är en stor kostnad,men nästa gång kan du bara byta glasen. Ha en fin lördag em / kram

http://bernamis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards