~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 7 mars 2011

Snart utförsäkrad......

Av Cina - 7 mars 2011 12:46

Ja nu springer tiden fort iväg kan man säga.

Redan mars och sista april är jag utförsäkrad från FK.

Fick brev idag från FK att jag skall ha ett möte med AF, FK

den 13 april och så står det att jag kan ta med en person som STÖD.

Vadå STÖD funderar jag då.

Ja ska väl ändå klara av detta själv eller hur tänker dom.

Jag har ingen ledsagare än så länge vad jag vet.

Skall ju i maj börja gå på något som så fint heter ARBETSLIVSINTRODUKTION (fint namn)

Och till saken hör att jag har vart hemma sedan 2002.

Men vem bryr sig om man inte kan jobba idag......

Ingen man ska bara göra som dom säger.

Det finns dom som är 100 ggr sjukare än jag som

måste ut och göra precis som jag.

Det är ju förhemskt hur det har blivit.

Men jag skall göra som dom säger fast ifråga sätta en hel del.

Blir nog inte ett lätt möte för dom den 13 april.

Och jag behöver ingen STÖD person jag klarar av detta själv

för så stark är jag nu.

Sedan att jag har ont det är en helt annan sak.


Skall först ha ett möte  med min chef den 15 mars.

Och där vet jag ju att jag verkligen har ett stort stöd.


Jaja nog om detta nu.......


**************************************

Ja baka en sockerkaka på fm men den

sjönk ihop som vanligt.

   

Kan inte fatta vad jag gör för fel.

Men något fel är det.

Hög o fin när jag tar ut den sedan platt som en pannkaka.


******************************************


Ikväll är det mycket bra på tv.

Hoppas ni tittar på "En unge i minuten" på tv 4

kl 21:00 där min sonhustru Sari kommer att vara med.

Hon jobbar  ju på förlossningen här i Västerås

Och jag vet ej om hon är med i första programmet.


Ja detta får bli mitt inlägg för dagen.


Önskar alla en fortsatt bra måndag.  




 
 
Marianne

Marianne

7 mars 2011 13:37

Varför inte be din chef att följa med till FK. Då kan de inte hänvisa till att du kanske klarar det eller det på jobbet. Din chef kan ju ge raka svar direkt..
Känner verkligen med dig och vet hur jobbigt du har det. Du är inte ensam...
Kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Lilitha

Lilitha

7 mars 2011 14:41

Hoppas verkligen att det löser sig för dig. Må Gudinnan vara med dig på mötet

Kram söta du...
Lilitha

http://lilitha.blogg.se

 
ansepanse

ansepanse

7 mars 2011 15:06

allt har ju blivit så fel i samhället, sjuka får inte vara sjuk osv, hoppas att det ska gå bra för dig, men är det inte både läkare och arbetsgivare som sak vara med dig på det mötet, jag trodde att det var rutin på det
bamsekramar till dig vännen

http://kinaguld.blogg.se

 
lillis

lillis

7 mars 2011 16:14

Tycker inte att det verkar klokt så det blivit i samhället, i dag så får man inte bli sjuk. Jag hoppas att ditt möte kommer att gå bra.
Ska titta på" en unge i minuten"
Ha en skön kväll
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
annemon

annemon

7 mars 2011 17:17

Ja, idag är det inte lätt att vara sjuk och kämpa i motvind hela tiden, vem orkar det. Som du säger finns alltid dom som har det värre men vad hjälper det dig.Verkar som vi lever i ett samhälle där sjukdom inte får finnas, det är visst en styggelse.Till saken är att det inte ens finns jobb för friska människor, vem vill då ha en som inte ens kan jobba fullt ut.Sedan kan man ju fråga sig om dom har läkarutbildning att bedöma hur friska personerna är i fråga och vad dom kan utföra. Man undrar vart det svenska samhället är på väg.Usch det blev en lång kommentar det här.Lycka till på detta möte.

Sockerkan, "kanske fel grader på ugnen"

http://annemon.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Karin

7 mars 2011 17:19

Man ska vara frisk för att vara sjuk...skämt åsido.Det är förj-t att man nästan ska vara i koma för att räknas som sjuk.Jag håller m.Marianne,nog för att du KAN prata för dej men han som chef kan tala om vad som kan funka eller inte.Jag ska hålla tummarna för dej/kram

 
Gunilla

Gunilla

7 mars 2011 18:24

Håller fullständigt med övriga här.
Sammhället är sjukt i dag.

Angående sockerkakan,
så brukar det stå i en del recept, att man ska vänta ett tag innan man tar kakan ur formen, så brukar jag göra.
Nu vet jag inte om du gjorde det,
men testa isf nästa gång att göra så.
Jag bakar ofta sockerkakor,
så jag brukar vänta en stund,
innan jag tar kakan ur formen.

Kram
/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
caritha

caritha

8 mars 2011 07:18

Hoppas det går bra för dig.Ser gott ut med sockerkakan ha en trevlig dag.kramen/caritha

http://caritha-.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

8 mars 2011 12:07

Jag hoppas verkligen att det går bra för dej på mötet.Kan du inte få vara hemma fortsättningsvis också,det är ju inte klokt om du ska behöva tvingas ut på något du inte klarar av.Jag förstår att jag har haft en sjujäkla tur som aldrig har haft bekymmer med FK,men jag jobbar ju 25% förstås och har sjukersättning(Sjukbidrag som det hette innan) på 75% och dessutom får livränta eftersom det är en arbetsskada jag har.

Så bra programmet var igår från förlossningen i Västerås och jag kände igen din sonhustru med en gång när hon var med i början på programmet,väntar med spänning tills det blir måndag igen.
Kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
Dansbandsfrun

Dansbandsfrun

8 mars 2011 20:13

Det kommer gå jättebra. (jag fattar inte heller vad dom menar med stöd, det stod inte i mina papper) jag blev utförsäkrad 18 feb.
har varit på 2 möten på AF. Inget att oroa sig för. Men jag fattar inte riktigt hur dom tänker ;)
kram

http://dansbandsfrun.bloggplatsen.se

 
Maria Mohlin

Maria Mohlin

5 april 2011 20:52

Hejsan! Jag har läst din historia och har även vänner som råkat ut för liknande saker. Jag har i två år lovat mig själv att göra något.
Nu har jag precis startat en webbplats som ska samla de utförsäkrades egna historier. Jag vore jätteglad om du och fler ville del med er av era öden.
Sajten finns på www.forsakringskassanforstordemittliv.com

MVH Maria Mohlin.

http://www.forsakringskassanforstordemittliv.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards