~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 21 januari 2012

Nu händer det grejer.......

Av Cina - 21 januari 2012 14:20

Igår på förmiddagen var jag ner till skräddaren och hämtade mina

byxor som han lagt upp och dom vart kanon bra.

Sedan hämtade vi Patrik som ville åka ut till Maxi och handla.

Patrik har halsfluss men fått pc och lilla Frans är oxå sjuk

och han hade vart ledsen halva natten med feber o ev ont i öronen.

Så Sari ville inte ta ut honom o det förstår jag.

Då ställde vi upp så dom fick hem det dom skulle ha.

Togen fika när vi kom tillbaks.

Sedan hem och så skulle jag kolla lite på datorn

och då hade vi inget internet o man blir ju tokig när det inte funkar.

Ringde och fick veta att Bredband2 som vi har hade tekniska problem

i Ronneby, Eskilstuna, Västerås och Hallstahammar.

Men att felet skulle vara lagat kl 20:00 men inte var

det något internet när jag gick i säng vid 22:30.

Men nu på morgonen var det fixat o jag är glad igen...;)


Så ringde det i telefon igår o jag svara o i andra ändan

var det en man så pressenterade sig.

Och jag lät nog väldigt dum.

Men ha sa sitt ärende och det var

ATT PÅ MÅNDAG KOMMER DOM O TAPETSERAR O MÅLAR SOVRUMMET.

och gissa om jag vart paff det tar i regel 10 veckor innan dom kommer.

Nu tog det 1 vecka och jag är så spänd på hur det kommer att se ut.

Ni kommer att få se före och efter bilder det lovar jag.

Och efter det så fick jag ett sms att paketet från Cellbes hade kommit.

Men då orkade jag inte gå ner till affären så Håkan har hämtat ut det idag.

Och allt passade utmärkt så nu har jag lagt undan det till sommaren.

Tunikorna har jag framme för de ska tvättas.

Luktar illa om det tycker jag.

Så visst kan det hända massa saker på en dag.

Sedan vissa dagar händer inte ett dugg.


Ja sedan är det oxå bestämt att Karin och jag åker upp till Mora

den 26/2 och hälsar på Susanne, Tommy och Jonathan.

Skall bli så kul att få träffa dom igen.



Ja detta vart ett långt inlägg idag.

Hoppas du orkade läsa ända till slutet.


Önskar er alla en fortsatt fin lördag  

 
 
Margit

Margit

21 januari 2012 17:09

Så skönt att ni kumde hjälpa till med att hämpa Patrik så han kunde hana på Maxi.
Jobbigt när Bredbandet pajat och skönt att det NU funferar igen!
Nu väntar vi att få sed e fia nya kläderna som du fått hem, som du skjickat efter från Cellbes.
Önskar dej/er er fortsatt fin helg!!!!
Kram!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Malin

Malin

21 januari 2012 17:18

Åh vad roligt att ni slapp vänta o 10 veckor !! :D förstår att du är spänd nu för att se hur det kommer bli :) Ska bli kul o se även för oss :) !!
Härligt att alla kläder passade,sånt är alltid roligt!
Hoppas lördagen varit bra och att ni slipper med datastrul nu!
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
annemon

annemon

21 januari 2012 17:25

Hoppas att ni slipper data krångel nu.
kul med paket, hoppas allt passar nu. Vad bra att ni inte behövde vänta så länge på tapetseringen,blir skönt när det är klart ,och ni blir nöjda.Ha de gott.

http://annemon.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

21 januari 2012 17:42

Förstår att du blev glad när allt funkade med datorn igen.
Vad kul att dom ska sätta fart på måndag med tapetseringen, ni kommer att få så fint
Ha en bra kväll
kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Karin

21 januari 2012 19:16

Va kul att reparationen blir redan till veckan.Snabbt jobbat av Mimer.Ja det ska bli spännande att se!
Jag läste en stund innan jag skulle sova igårkväll,nös 2 ggr o.poff så var jag förkyld...fy fasen för snuva.Men jag har hållit igång hela dagen ändå.Vi skulle städa i teaterlokalen idag,röja o kasta skräp.Det blev så fint.Nu håller snickargruppen på o.fixar nytt kök.Vi har haft en vattenläcka,lagom som vi köpt huset.Typiskt
Går i väntans tider...på mitt paket från Cellbes.
Ser verkligen fram mot Moraresan.
Ha en bra helg/kram

 
ansepanse

ansepanse

21 januari 2012 19:29

nog orkade jag till slutet :) det var roligt att få läsa om allt du varit med om, stackars lille Frans, det blir jättespännande förstår jag med tapetsering och nytt golv
en fin lördagskväll till dig vännen - kramar

http://kinaguld.blogg.se

 
Ruth

Ruth

21 januari 2012 22:54

Finns det nått så frustrerande som när datorn saknar nätkontakt, något som förekom ofta uppe i stugan. tur att det inte blev så långt stopp för dig. Så roligt att du får det så snabbt fixat och fint i sovrummet, något att glädjas åt.
Kramen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

22 januari 2012 13:46

När datorn krånglar blir man ju tokig,tur du fick tillbaka internet så fort ändå.

Det låter kul att åka till Mora,där var vi på semester varje sommar när jag var yngre.Nu är det några år sen jag var där,men då bodde vi i Sälen i en stuga uppe på fjället.Det var när Göran jubbade på turnils,då hade dom en stuga där uppe som arbetarna fick hyra.

Ha en bra dag!

kram

http://violett.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards