~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 13 april 2012

Tråkväder idag.....

Av Cina - 13 april 2012 15:22

Grått och trist väder idag och just nu kom regnet.

Varför kan inte solen skina lite varje dag så man hinner

ladda lite energi.

Men sedan när man laddat upp så tappar man ur energin på engång.

Igår vart jag så ursinnigt arg, besviken, ledsen m.m

Fick en enorm huvudvärk efteråt.

Jag tänker på hur en del kan ljuga för sig själva, för sina anhöriga

och för sina bästa vänner enligt N själv.

Vi kan kalla personen N.

Jag vet att jag ej borde skriva om detta 

men detta är min blogg och jag skriver vad jag vill i den.

N läser den men jag  bryr mig liksom inte om det nu.

Jag har hållt tyst länge.

Detta handlar om ett missbruk (inte narkotika)

jag vill bara N väl så igår skällde jag ut N och jag hoppas

att N förstår sitt bästa.

Och att det nu kommer att hända något i rätt riktning.

Både för N:s skull och för anhöriga.

Men har man levt i ett missbruk så länge så kan man inte

ta sig ur detta själv utan man måste ha proffs hjälp.

Och vad ska jag göra som står och tittar på hur allt är.

Kan bara försöka tala N till rätta men just nu känns det

som om det är lönlöst.

Man måste vilja komma ur skiten själv oxå.

Jag kan inte ta steget o begära hjälp till N.

Är bara rädd att det ska gå åt helvete för N.

Varför söker man sig till likasinnade varför tar

inte N kontakt med mig????

Många frågor som jag inte får svar på.


Nu vet jag att jag kan få skit för detta jag skriver men jag kan ta det.

Hade tänkt göra ett lösenordsskyddat inlägg om detta.

Men jag frågar mig varför ska jag göra det.

Finns liksom inga namn på personen ej heller namn på anhöriga.

Så N jag hoppas att du läser detta och att du även läser kommentarerna

om jag nu får några.

Hoppas att du N förstår att jag ÄR RÄDD att det ska hända dig något.

Ja är tom på energi just nu men jag laddar om o kommer med ny energi.

Men lägger den då inte på att behöva bli arg, besviken och ledsen.

Många gånger har jag tänkt varför gör jag detta.

Kommer bara fram till att jag är en medmänniska som

inte vill att N skall fortsätta på denna väg.


Skulle kunna skriva mycket mer men jag väljer

att sluta här och lägga detta bakom mig.

Och hoppas på att du slutar ljuga för dig själ o för oss andra.

TA TAG I DITT LIV DU HAR BARA ETT.


Ingen rolig läsning idag men ibland är det skönt

att bara få skriva av sig sina tankar o funderingar.


Önskar er alla en fortsatt fin fredag  

 
 
lillis

lillis

13 april 2012 17:26

Just nu så regnar det som sjutton här.
Dom som har problem med alkhol blir bra på att ljuga för alla och även för sig själva, Tycker att N skulle tänka på sina närmaste men tyvärr så är flaskan deras bästa vän och N måste oxå själv vilja få ett slut på detta annars går det inte vägen.
Tänk nu lite på dig själv så du inte blir sjuk
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

caritha

13 april 2012 17:54

Här regnar det skruv fyfan.Håller med förre talare N måste vilja själv,och du N vet ju att du finns men vill nog inte fatta ännu.Tänk på dig själv lite o hoppas du inte blir sjuk igen kramen/caritha.

 
Ingen bild

Karin

13 april 2012 18:28

Båda alkohol o.narkotika är ett gissel för många.Det är kul i början men morgondagen kommer alltid...Man tar en återställare el.en ny sil.När spiralen börjar gå runt går det fort neråt!!!Jag hoppas att N.förstår att du vill väl o.förstår att det är jobbigt för familjen oxå.Var en medmänniska om N.kommer men slösa inte mer energi på det.Du behöver den själv.
I morgon far vi.../kram

 
Bettan

Bettan

13 april 2012 19:17

Älskade vännen! Du har ett enormt hjärta till alla som finns omkring dig! Men för guds skull va nu rädd om dig själv på vägen också. Vi har bara en Cina, & vi alla är rädda om dig!

Tycker att du har gjort helt rätt i att göra detta inlägget öppet. Då du får ur dig, din frustration över det som sker. & att N i detta fallet kanske inte alltid lyssnar tillräckligt. Men kanske kommer att förstå det när N läser om det.

Men tyvärr är det som så att vi inte kan hjälpa dem förrens de själva erkänner för sig att de har problem. Å resan dit kan ta lång tid, om den ens kommer. En del av dem förlorar vi pga att de själva inte förstod vad vi sa. Men som sagt var för att kunna ge dem hjälp, så har du sått det fröet som behövs. Talat om att du är orolig & att ni far illa. Nu kan du bara vänta & se om fröet gror. Innan dess finns inget mer ni kan göra.

hoppas verkligen att N läser allt här inne & ber om hälp. Finns jätte bra hjälp att få, om man bara har viljan.
Kram Bettan

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
Tina

Tina

13 april 2012 19:34

Bra att du tar upp dina känslor om ett besvärligt ämne. Valet med alkohol kan bara den som dricker avgöra. Men det är bra att markera sin gräns med vad man tycker och det ska man göra. Sen kan man inte göra mer. Om det drar för mycket energi från den som står nära och inte kan sköta alkoholen så är det bara att backa undan för det är inte förrän då personen inser och gör något åt sitt beroende. Man har då visat med en markering att man inte accepterar alkoholmissbruket. Det är oftast den som inte sköter sitt alkoholintag som måste upptäcka sina brister själv. Men ställ upp som medmänniska när du själv känner och orkar. Kramen..

http://tinezza.blogg.se

 
Malin

Malin

13 april 2012 23:18

Hoppas denna "N" ser att du verkligen menar väl och tar till sig det du säger!
kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

13 april 2012 23:44

Kära dig, tänk på din egna hälsa även om du är ledsen och förb… på N. Jag vet att du plågas av att inte räcka till för alla som behöver ditt goda hjärta, når inte hjälpen fram så far du så illa själv så du blir sjuk.
Du har redan fått så många kloka ord av andra så jag har inte mycket att tillägga. N måste själv fatta och förstå vart livet barkar av droger, tror du har väckt en tankeställare hos N, sedan är det upp till den personen att ta tag i sitt liv, vet att du skulle stötta och finnas där.
N förlorar en god vän som vill bara väl och lider av att titta på fördärvet och nedgången.
Din godhet känner vi alla till, och du kan inte göra mera en att väcka dennes tankar och förnuft, hoppas du har lyckats.
Kram vännen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

14 april 2012 00:47

Hoppas allt ordnar sig på ett eller annat sätt. Det är inte säkert att personen förstår att ni vill väl och de kan vara tröttsamt.
Kramizar

http://torparmor.blogspot.com

 
annemon

annemon

14 april 2012 13:08

Jag tror att vederbörande själv måste inse att det finns ett problem ser man inte det så finns det tydligen inte, så varför lägga ner energi på på någon som inte ser sitt problem.Lägg den på den som uppskattar den.
Kram

http://annemon.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards