~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 25 mars 2008

"Anhörigsjukdomen" Demens

Av Cina - 25 mars 2008 22:42

Ja nu är jag åter hemma i Västerås har vart till min mamma o pappa i Köping idag. Jag har vart hos pappa medans mamma var på bingo. Ochtyckte det var skönt att komma hemifrån ett tag. Och som jag skrev så har mina syskon ställt upp under påsken så nu tycket jag att det var min tur att göra det. Det var riktigt roligt att komma hem idag pappa är pigg, men sååååå jävla ont som han säger i baklåren och ner till knävecken men jag kan inte riktigt fatta vad det kan vara han skriker fasen när man ska hjälpa honom upp. Kan ju vara att musklerna börjat förtvina, innan han åkte in på sjukhuset så var pappa o mamma ute o gick 5-6 ggr om dagen och nu är de ju inte ute alls o går. Pappa orkar inte än men hoppas att han snart får en utomhus rullator så går det ju lättare för dom att ta korta promenader. Men jag smörjde pappa med EZE spray för det tycker han lindrar smärtan. Vi har lösit korsord jag har läst o han har svarat o fasen han är riktigt klar emellan åt. Var så roligt att höra honom. Han var ju en riktig korsordsfantast när han var frisk. Och jagtycker att det finns ganska så mycket kvar av det. Sedan talade vi om förr i tiden o det kommer han ju ihåg mycket bra. När kl var 20:00 så var pappa ganska så trött så då gjorde jag honom klar för natten o han fick krypa ner i sin sköna säng o det tyckte han var så himla skönt. Och sedan satt jag bredvid honom tills kl var 20:40 då sa jag att jag skulle sätta mig i köket o att jag inte skulle gå ifrån honom innan mamma kom hem. Och jag satte mig o virka o han sov nog på 2 röda sekunder. Jag hade ju vart o köpt en kissflaska idag på en handikappsaffär som vi har här i stan. Och han fick kissa i den innan han somnade o det gick hur bra som helst. Så nu hoppas jag att han sover hela natten. Jag hade gjort en lista på hjälpmedel till mamma som hon skulle be denna "kommuntant" om så jag hoppas att hon kommer snart. Försökte idag att få tag på henne men ej lyckats. Tänkte att en sådan där sittdyna kund vara till hjälp så han sitter lite högre o inte så mjukt. Ja det var 10 saker som jag begärde att mamma skulle få.

Nu skall jag gå o sova för nu är jag trött!



 
 
ugglan

ugglan

25 mars 2008 23:17

det låter som om du fick en mycket trevlig stund tillsammans med din pappa!!!
Bra att du gjorde en lista, det är så lätt att glömma när "folket" kommer....
Godnatt!

http://ugglan.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

25 mars 2008 23:29

Det är inte lätt med din far, och inte lätt för din mamma och ni anhöriga. Har laddat ner din sida till skrivbordet för att kunna läsa i lugn och ro. Skickar er varma tankar och mycket kämparglöd till er alla.
Kramar om !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
lillis

lillis

26 mars 2008 07:09

Jag hoppas att kommuntanten snart hör av sig så din pappa får hjälpmedel som behövs. Vad bra att din mamma får komma i från lite.Jag tänker på dig
Kram Lillis

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

26 mars 2008 10:33

Vad skönt för din mamma att få komma hemifrån och koppla av med något som hon tycker om.Snällt av dej att ställa upp så där på kvällen.

Kram

http://violett.bloggagratis.se

 
corina

corina

26 mars 2008 13:51

Ni hade tydligen en fin kväll du å pappa.Smart av dig att tala om gamla tider eftersom dementa har lättare att komma ihåg sånt,å slipper plågas av att inte komma ihåg nya saker.
Kram!

http://wanilla.bloggagratis.se

 
Inger

Inger

26 mars 2008 19:37

Förstår att du har gjort ett bra jobb idag..
Man blir glad i hela kroppen, när man känner att det blir glada att man finns till hands..
Även om de kanske inte visar det,,
Hoppas du kan sova gott nu,
Kram

http://IngerEmKsson.blogg.se

 
Hönsakadorran

Hönsakadorran

26 mars 2008 21:27

Det är tur dina föräldrar har en så drivande dotter, jag tänker på alla som inte har det. Du får inte ge dig mot kommunen, din mamma sparar så mycket pengar åt samhället.
Sköt om dig.
Kram

http://honsakadorran.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards