~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 12 juli 2010

Kattungar på taket.......

Av Cina - 12 juli 2010 20:23

Ja igår kväll vid 22 tiden kollade jag ut genom fönstret och

vad ser jag............jo detta

  

Fyra kattungar på taket............. huset mitt emot mitt.

Ser hur mamman kastar sig ner på backen.

Och dessa fyra blir kvar.

De är väl i åldern 12-13 veckor såååååå söta.

Ni ser det lilla fönstret det står lite öppet o där har dom

tagit sig ut och det hade så roligt på taket.

Men de var ju för små för att ta sig tillbaks samma väg som dom kom ut.

Jaha vad gör man.....just då kunde jag inte göra något.

Vill inte gå närmare in på varför.

Håkan har vart uppe en gång i timman o kollat så dom vart kvar.

Vi åkte ut o handla lite o när vi kom hem igen

så tog jag o ringde våran kvartersvärd så han kom.

Och allt fixade sig så nu är kattungarna i säkert förvar.

Men det som var lite läskigt var ju att de kröp under

den vita plåten o la sig o ja va så orolig att de skulle fastna.

Sedan utan mat o vatten i 12 timmar.

Men ingen hade tagit skada.


Nu är det såååååå hemskt varmt så jag tror jag dör av värmeslag.

Ja mår så himla dåligt när det är så här.

Har vart på toa 8 ggr idag o det bara rinner ur mig.

Man dricker o äter vattenmelon det är ju vad jag får ner.

Sockret ligger ju bra som tur är.


Min älskade bror var hit idag han skulle till Jula o köpa en fläkt så

jag bad honom köpa en till oss oxå.

Så han kom med en golvfläkt som jag nu kan ha i sovrummet.

Den andra står på altan för där är det så hett så där

kan man inte vara.

TACK FÖR FLÄKTEN DEN BEHÖVS NU!!!!!!

Hoppas man kan sova lite i natt.


Hoppas att ni skyddar er mot solen och att ni är förståndiga

och inte sitter i solen utan i skuggan.

GLÖM EJ ATT DRICKA MYCKET!



 
 
Ruth

Ruth

12 juli 2010 22:56

Fy så jobbigt och veta att kattungarna är på ett tak, jag skulle inte fått en lugn minut, hade nog skrivit en lapp och lagt i deras brevlåda, men nu slutade det ju lyckligt gudskelov.
Dagen i dag är en repris på dagen i går, sitter också här med en fläkt riktat mot mig, behöver fler lite över allt. Hoppas det går att kommentera i mitt nya inlägg hehe.
Kram och god natt.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Malin

Malin

13 juli 2010 05:55

Skönt att det löste sig med kattungarna! ... Jadu man är nog aldrig riktigt nöjd,eller så är det så att man aldrig får sådär lagom med sol och värme. håller med att dessa dagar har varit kanon jobbiga och svettiga, men på samma sätt så gillar jag det:)... kramar

http://mallan88.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

13 juli 2010 06:09

Vad skönt att allt gick bra med kattungarna. Nu tycker jag att denna värme räcker och blir över, mår inte bra, nu väntar jag på att det ska komma lite regn
Ha en bra dag
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

karin

13 juli 2010 17:04

Bra att det ordnade sig med kattungarna.Jag gillar faktiskt det här vädret!!!Men det klart att regn inte skulle skada,det är SÅÅÅÅ torrt.Usch på måndag börjar kneget igen men snart är vi på väg.../kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards