~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 20 november 2012

Lite shopping idag.....

Av Cina - 20 november 2012 15:22

Idag vid 10 så kom Sari och Frasse och hämtade mig.

Så vi var ut till Erikslunds Köpcentrum och knallade runt lite.

Har länge funderat på detta med levande ljus det är ju en

liten nackdel för mig då jag har tre katter och jag

är livrädd att de ska hoppa upp på bordet o bränna sig

eller att det ska ta eld i pälsen på dom.

Men så den där natten då jag inte kunde sova så

kom jag på att jag sett att det finns höga glas vaser som folk sätter

ljus i och så tänkte jag att de måste jag kolla efter.

Så sagt och gjort vi kolla de runt o jag hittade omgående en

billig hög glas vas.

KLICKBILDER

   

Och så här vart det, köpte lite snö som jag hällde i botten

och så ett snöra med röda hjärtan på.

Det vart så fin så ikväll ska jag tända detta när jag sitter vid tv

och fasiken om katterna rör detta.

Elvis han kan ju vara så finurlig så han kan stoppa ner tasse där.

Men då får man köpa något tunnt nät o sätta över för nu

vill jag kunna ha ljus tända.

Gillade ni detta????


Sedan gick vi lite på Lindex och KappAhl men näää tycker

inte att det finns det jag söker.....och vad söker jag då

ja ni jag tror inte jag vet det själv hahahahaaaaa.

Men denna glesa tröja fick följa med mig hem

 

Och så köpte jag ett vitt linne att ha under.

man kan ju INTE bara ha en bh under ;)

 

Det fick bli detta idag.

Svarta leggings det har så det köpte jag inte.

Hittade ett par jeans som var snygga men näää de

fick hänga kvar tills en annan dag.


Igår när vi var och handlade så hade de lutfisk 

och det var jag ju bara tvungen att köpa för

vi älskar lutfisk Håkan och jag.

Många vet jag tycker att det är äckligt.

Det smakar ju inte mycket av fisken det är ju

såsen och kryddorna som gör det.

Så nu vet ni vad vi skall äta till kvälls mat.


Önskar er alla en fortsatt fin tisdags eftermiddag och kväll  



 
 
Margit

Margit

20 november 2012 15:59

Jag eldar också mycket ljus..och älskar att tända på..när hösten och mörkret faller!!!
Det var vin höga bra vaser du fick tag på och så vackert du dekorerade i vasen och "snöret". Mycket vckert så det skall og gå ra!!!
Ljuslykor är också ett alternativ...Vi har ju 2 katter.och eldar oftast på kvällarna.. Dom har respekt för ljusen, men vist får man vara lite observant.var och hur man har ljusen.

Vackra klädesplagg du köpte också! Det bir bra och med linnert under!
Kra!!!

http://margitholm.blogg.se

 
lillis

lillis

20 november 2012 16:23

Älskar att ha ljus tända men som du säger det är ett aber när man har katt. Bra vaser du köpt och snygg tröja och linne.
Tycker inte om lutfisk som du vet, men hoppas att det smakar bra.
Ha en bra och skön kväll
Kram min vän

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lena S

20 november 2012 17:51

Ljuset blev jättefint. Själv vågar jag inte ha levande ljus längre utan använder batteriljus istället.
Lutfisk kan jag äta men det är såsen som är bäst... :-)
Kram

 
caritha

caritha

20 november 2012 18:31

Snyggt med ljusen så har jag gjort oxå ibland blir såå snyggt.Snygga tröjor du köpt.Jag kommer ihåg när man var liten pappa o mamma tyckte om lutfisk men jag har aldrig smakat fast det ser så gott men jag håller mig borta från det.Ha en trevlig kväll nu kram/caritha.

http://trollmor59.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Karin

20 november 2012 19:14

MUMS va gott med lutfisk!!!!Ja nu är det ju såsen o kryddorna som ger smaken men det ska ju blandas ihop...
Blev väl fint med ljus i vas.Förhoppningsvis ger katterna tusan i det men var försiktiga iaf.De kan vicka ikull vasen...djur är djur.
Snygg tröja.Kan oxå känna sådär,vill ha men hittar inte riktigt det jag vill ha för jag vet inte riktigt vad det är jag vill ha.Hahaha det där blev konstigt men du fattar;)
Ha en ljusmyskväll/kram

 
Ingen bild

cattha

20 november 2012 19:20

hej
såg att du skrivit i min blogg,som jag skulle börja skriva i men ej gjort nu jag börjat. såååå dålig att skriva vet ju ej vad man ska skriva alla andra är ju så duktiga men jag ska försöka.vad snyggt det va med snö i det har jag ej sett förut,de måste jag också köpa ,jättefint ju.katterna är roliga,min stoppar ner tassen när jag kokar fisk fast vattnet är kokhett,men otäckt med ljus om bus-elvis stoppar ner i ljuset.jättefin tröja=gillar o linnet ,snyggt med vitt under.
ha de bra cattha

 
Ingen bild

Love

20 november 2012 19:58

Jag är den enda som gillar lutfisk hos oss så det blir inte så ofta.
Ljus i alla former är ett måste och man får bli uppfinningsrik när man har hundar o katter. Fint det du gjort o mysigt får ni.
Glögg är gott men ingen förrän 1:advent jag är gammalmodig o har mina egna traditioner. Svart är snyggt o jag hittade en klänning nedsatt till 99:- då kan man ha lite glada färger som assosiarer.
Det ska fortsätta bli milt men jag vill ha snö så det blir ljusare.
Hoppas du inte har så ont och att du får en bra dag i morgon.
Kram min vän o tack för att du finns för mig.

 
Bettan

Bettan

20 november 2012 21:16

Ja men visst är detta ett jätte bra sätt för att skydda våra älskade pälsdjur. Å snyggt är det också =)
Fina blusar du köpt dig. Önskar dig en go kväll & en fin kommande morgondag. Mår inte så bra så det blir lite i all hast bara.

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

20 november 2012 21:27

Det är inte lätt det där med ljus och husdjur, lyktor med ljus är en lösning, en annan är batteri ljus, det har Gerty köpt i dag. Hoppas din lösning fungerar, fint med höga vaser och ljus, en fiffig lösning bara dem inte välter dessa. Du får hålla koll och se hur pisserna beter sig när dem kommer fram till ljuset (om dem nu går fram, det är inte säkert.)

Fina kläder du har köpt, man frestas alltid trotts att garderoben är full med oanvända kläder, jag vet hur det är, men jag har beslutat mig för att dra i bromsen.

Vet inte om jag gillar lutfisk ? vi äter aldrig det pga. att Arne har fått för sig att det är äckligt, själv har jag ingen aning, kanske är det riktigt gott, synd det inte går att skicka ett smakprov via datorn hehe.

Kram min vän

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Pisan

Pisan

21 november 2012 10:23

Vad fint det blev, ljuset och vasen! Jag tror nog att katten bränner sig en gång och sen får ljuset vara ifred :-) Fin tröja du köpt. Önskar dig en fin onsdag! Kram! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

21 november 2012 10:32

mm, det var fiffigt :) och jättefint blev det, så nu kan du förhoppningsvis ha levande ljus ifred för katterna
fina kläder du inhandlat och lutfisk älskar jag
kramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

 
Malin

Malin

21 november 2012 20:16

Super smart :)och super fint ! Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards