~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 13 augusti 2008

Ananasbiffar

Av Cina - 13 augusti 2008 21:25

 


3-4 personer  

Ingredienser

400 g nötfärs el blandfärs
1,5 dl mjölk
0,5 dl ströbröd
1 gul lök
1 dl jordnötter
2 tsk ljus fransk senap
1 tsk curry
2 krm svartpeppar
1 tsk salt
1 ägg
4 - 8 skivor ananas på burk
2 dl rivenost
Matfett till formen

Sås:
2 dl crème fraiche
1 dl grädde
1 dl ananasspad
1 msk soja
2 tsk ljus fransk senap

Gör så härLåt stöbrödet svälla 5-10 minuter i mjölken. Hacka löken fint och jordnötterna grovt. Blanda väl lök, jordnötter, senap, kryddor, ägg och till sist färsen och ströbrödsblandningen. Forma 4 eller 8 mindre biffar och lägg dem i en smord ugnssäker form eller långpanna. Lägg en ananasskiva på varje biff och täck med riven ost.

Stek i 225 grader ca 20 minuter mitt i ugnen. Blanda såsens ingredienser. Ta ut biffarna efter 10 minuter och häll på såsen. Sätt in formen ytterligare 10 minuter.

 
 
teddy

teddy

13 augusti 2008 21:31

yummi yummi.
det ser väldigt gott ut :)

http://www.caitlin.blogg.se

 
Monica

Monica

13 augusti 2008 21:41

Låter gott. Jag har skrivit av receptet.

http://violett.bloggagratis.se

 
Sari

Sari

13 augusti 2008 22:38

Tack för god mat!! (fint av mej att bjuda in oss själva va??)...Kram

http://frufiona.bloggagratis.se

 
vivan

vivan

13 augusti 2008 22:51

Men så gott det ser ut...den måste jag prova..älskar annanas..och jordnötter..mums..
tack för tipset...kramiz:)

http://vwellermo.blogg.se

 
Ingen bild

helena

14 augusti 2008 01:01

det ser jättemumsigt ut...kram

 
lillis

lillis

14 augusti 2008 06:47

Vad gott det ser ut, har skrivit av receptet
Kram

http://danslillis.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

14 augusti 2008 09:38

Det här ser otroligt gott ut, det är bara ett måste att sätta igång till helgen, måste smaka på denna läckra maträtt. Du är så påhittig när det gäller anorlunda och gôtt !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

14 augusti 2008 14:11

Detta ser ju läckert ut. Måste bara prova.
Kanske en ny favorit i familjen.
Hoppas allt är bra med dig inför den kommande resan och så...
Kram

http://trissemojs.bloggagratis.se

 
agge

agge

15 augusti 2008 15:26

Låter jättegott...detta måste jag prova någon dag....Tack för receptet.

kram

http://agges.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards