~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 13 januari 2010

Så vackert........

Av Cina - 13 januari 2010 18:47

det var ute idag det var massor av rim frost i träden.

Tyvärr får ni ingen bild på det för jag hade inte kameran med.

Och mobilen som jag har nu är inte kameran något bra.

Men hoppas att jag kan ta någon bild framöver.


***********************


Vi var en tur fram o åter till Köping imorse.

Var hem till min älskad bror med maten jag lagat till honom.

Han var ju sugen på MAMMAS MAT som typ gräddstuvad lever och så

var det potatisbullar som stog överst på listan.

Ja erbjöd mig att göra det till honom.

Men jag kan ju inte garantera att det smakar som mammas.

(För inget är ju som mammas)

Fast man kan ju alltid hoppas.


**********************

Måste även berätta vad som hände idag på em.

Jag satt vid datorn och Håkan hade gått o vilat.

Hörde att det small till i köket men jag tänkte

ja ja det var väl Elvis (katten) som hade ner något.

Så hör jag Håkan säger kom hit får du se.

Och jag tänkte men GUD VAD HAR NU HÄNT.

Och vad möter jag först joooo ELVIS i full sula o ut på altan.

Så kommer jag ut i köket o vad ser jag dåååååååå

jooooooooooooo våran hårdbrödkorg ligger på golvet o allt

hårdbröd och alla smulor..........hinner ju fundera

hur tusan har den kunnat rasa ur överskåpet på kylen.

Jodå det kan jag tala om för er hur det gått till.

ELVIS är inte dum han har öppnat det med tassen.

Ja hur kan han de.......jag vet .......jodå vi har sett hur han har försökt.

Men vi har ju alltid sagt till han.

Fast nu passade han på när jag satt vid dator o Håkan vila.

Elvis tyckte nog att det var bäst att passa på då.

Han hade väl tråkigt och ville ha uppmärksamhet.

Jaaaaaaaa si dessa katter....=))


Önskar mina bloggvänner o läsare en fortsatt fin onsdagskväll!!!


 
 
Marianne

Marianne

13 januari 2010 20:02

Snällt av dig att laga mat till din bror. Våra husdjur kan mer än vi vet om. Så ibland så bjuder de oss på överraskningar på både gott och ont.
Ha det gott kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
lillis

lillis

13 januari 2010 20:59

Vad gullig du är som lagar mat till din bror jättesnällt.
Våra djur kan mer än vad vi anar då är påhittiga
ha en skön kväll
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Kram Ruth

Kram Ruth

13 januari 2010 22:13

Det var en rolig berättelse om Elvis hehehe, tänk så kluriga dom små liven kan vara, lite hyss kan dom fixa till, bara det inte är något som går sönder.
Hoppas din bror tyckte att maten smakade som mammas, det kan väl inte göras på så många olika set. Ha det gott vännen !

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Gittan

Gittan

14 januari 2010 01:04

Du är så snäll du.. Nu var din kära bror jätte glad kan jag tro,
Ja du katter dom kan då allt möjligt..
Men underbara är dom ändå..
Ha det så gott..

Kramizzzzzzzzzzzzz

http://skogsfrun52sliv.bloggplatsen.se

 
agge

agge

14 januari 2010 09:22

Ja, du dessa katter, de kan de. Hahaha...
Visst är det vackert ute nu, underbart med all rimfrost

kram

http://jacastas.blogspot.com

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

14 januari 2010 10:56

Först ett stort GRATTIS till att du fortfarande håller dig borta från Prinsen! Starkt gjort av dig. Håller tummarna för en bra fortsättning;)
Sen tycker jag du ska ha stort beröm för att du lagar favoritmat till din bror. Hoppas han uppskattade det och blev glad :)
Elvis är allt en försigkommen kisse, som kan öppna skåpdörrar - men katter är faltiskt ganska läraktig, om de själva får bestämma, vad de ska lära sig;)
Önskar dig en bra dag!
Varmaste kramar

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards