~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 9 april 2010

Putsat fönster

Av Cina - 9 april 2010 18:45

Idag har jag putsat mina köksfönster och satt upp rena gardiner.

Ja fönstren av så skitiga så man såg knappast ut.

Men jag hade sagt att jag skulle vänta tills sopmaskinen vart här

och sopat bort allt grus som vi hade utanför.

Och dom körde den i onsdags så nu var det högt tid att sätta igång.

Ohhhh som vanligt började det ju att regna när jag var klar.

Men men jag vet ju att fönstren var rena.

Nu hoppas jag att jag snart kan börja röja på altan

så att man kanske kan sitta ute o ta en fika.

Ska tvätta alla mattor och dammsuga och torka golvet.

Sedan ställa ut alla figurer i trädgården.

För jag har dom inlindade och allt står på altanen.

Usch ja det är lite att plocka med.

Men det är skönt att VÅREN är här iallafall.

Ja njuter i fulla drag av att alla snö är borta snart.

Dessa stora snöhögar som vart är nästan borta.

Såg att häcken på baksidan börjar skifta i grönt.

HÄÄÄÄÄÄRLIGT!


Kanske snart dags att väcka upp vindruvan.


Önskar alla en fortsatt fin fredagskväll!



 
 
http://malarlaring.bloggplatsen.se

http://malarlaring.bloggplatsen.se

9 april 2010 18:57

Va skönt att det inte e bara jag som e i farten då.
Här målas det och skrapas.

http://malarlaring.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

9 april 2010 19:03

Vad duktig du varit som putsat fönstren, det är skönt när det är avklarat.Här hos mig så har det regnat nu på eftermiddan
Ha en skön kväll
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Marketta

Marketta

9 april 2010 21:50

Fönster ja, orkar inte ens tänka tanken när jag skall hinna, ändå så har vi bara 3, eller 4. Fast det går inte att gå på baksidan, det är så mjukt.

Kramizzar
Marketta

http://colliekompisarna.bloggplatsen.se

 
Tina

Tina

9 april 2010 22:47

Hej vännen! Ja, nu kommer våren med storm steg.. men här haglade det samtidigt som det regnade & solen sken idag.. hurmf.. då börjar man ju undra ..fniss..
Önskar dig en toppen helg vännen!
Kram Tina

http://www.tina-livetrhrochnu.blogspot.com

 
Ruth

Ruth

9 april 2010 23:12

Finns det någon dag då man bara får vara utan några måsten ? jag väntar fortfarande på den dagen. Har 5 fönster här i stugan som jag måste putsa innan vi åker hem, går och drar på det för dom är så jobbiga, spröjs på utsidan som är ett hinder och aber. I dag har jag städat och tvättat.
Ha en skön natt och sov gott / kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Malin

Malin

10 april 2010 14:12

Ja visst var det härligt när dom soppade bort allt grus! I köping var dom dock mkt tidigare än här i v-ås! .. hehe! Kramar

http://mallan88.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

10 april 2010 15:19

Putsar fönster gör jag aldrig, det gör min gubbe. Min axel klarar inte såna rörelser som att putsa fönster så det har jag inte gjort sen 2003.

Ikväll ska jag titta på Körslaget, har ingen aning om vilka som är kvar, har bara sett programmet två gånger.Hoppas att Moreus kör vinner om dom nu är kvar förstås.

Ha en fin kväll!

Kram

http://violett.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards