~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 22 februari 2011

Påhälsning av en solstråle idag......

Av Cina - 22 februari 2011 14:16

Idag har vi haft påhälsning av våran lilla solstråle Sanna.

Hon ringde igårkväll och frågade om hon fick komma på   idag.


Och det är ju klart hon fick göra det.

Tog lite bilder på henne idag.

KLICKBARA BILDER.

     

En glad liten gumma.  


Efter fikat så vart det all måla lite med vattenfärger.

          

Och lite med tuschpennor.

Jag har ju köpt lite så hon har lite att göra när hon kommer

och ska hälsa på oss.


*************************************

Var ute och fotade lite snö.

Så här mycket har vi idag 20110222

   

Tycker nog att det räcker med den varan nu.

Imorse var det -14 grader och det snöade.

Men nu är det -7 och strålande    


*****************************************

Fixade till råmjölken imorse

Nu skall den gräddas.

Tar ju ett litet tag men nu är den klar

 

Så här ser den ut nu.

Smakde lite i kanten på den o guuuuuud vilken

SMAKUPPLEVELSE det är.

Har nog inte ätit detta på 15-20 år.

Men mumms så gott det är.


*******************************************

Ikväll skall jag inviga mitt nya våffeljärn.


Ja detta var lite om min dag.

Hoppas din dag har vart lika bra som min.

Ha en fortsatt bra tisdag  






 
 
ansepanse

ansepanse

22 februari 2011 15:42

självklart får Sanna komma och fika hos farmor :) hon är ju så söt, fick du många teckningar nu
kalvdans är ju så gott, har heller inte ätit det på mångar år
kramar till dig vännen

http://kinaguld.blogg.se

 
annemon

annemon

22 februari 2011 15:54

Roligt när de små kommer och fika vill de gärna ha, många teckningar brukar man få också.Det ser ju gott ut, men som sagt, har inte smakat detta.
Ha en fortsatt bra dag.

http://annemon.bloggagratis.se

 
Malin

Malin

22 februari 2011 16:11

Såå fina bilder på din lilla kaffegäst :) .. kalvdans har jag aldrig i mitt liv smakat,aldrig ens hört talas om det förr :) hehe! Önskar dig en fin kväll! Kram

http://sugarpie88.bloggplatsen.se

 
caritha-

caritha-

22 februari 2011 16:12

Sanna är ju sööt klart det är kul att komma o fika hihi ja barn älskar att rita/måla köpte målarbok åt josefin oxå sist hon blev överlycklig.
Fick teckningar av henne oxå.
Har aldrig ätit detta men ser gott ut.Ha en trevlig kväll kramen/caritha.

http://caritha-.bloggplatsen.se

 
gerty

gerty

22 februari 2011 17:00

Så söt hon är den lilla dockan, kalvdans har jag alldrig smakat, men det ser gott ut

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

22 februari 2011 17:19

Så söt hon är lilla Sanna, hon har kul med färgpennorna du köpt till henne. Så god kalv danse ser ut
En bra kväll till er
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Kristina

Kristina

22 februari 2011 19:13

Vilken söt liten tjej.
Det är underbart när barnbarnen hälsar på.
Kalvdans gjorde jag mycket för några år sen det är jättegott.
Kramar till dig!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

22 februari 2011 21:32

Fina foton på lilla solstrålen Sanna.Kalvdansen ser riktigt god ut.

Kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

22 februari 2011 22:16

Fasen så arg jag blir, när jag hade skrivit och skulle skicka i väg så klickade jag fel "visa alla inlägg", puts väck.
Sanna är en trogen fikagäst, sötnos är hon :-)
"Kalvdansen" är bara för god, mycket blev det att smaska på.
Våfflor är en favorit för mig, måste göra nya LCHF i morgon, det är ju så gott även dagen efter.
Kram vännen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Kerstin

Kerstin

23 februari 2011 11:05

Vad mysigt att hon ringer själv och bjuder in sig. Ja hur skulle du kunna tacka nej? Hon är verkligen söt och go!
Vilka snöiga bilder, känner igen Bäckby, blir nästan nostalgisk. Tänk att vi klarade av att flytta från stan efter 45 år, förvånad över mig själv där

http://farna.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

23 februari 2011 11:53

Trevligt när barnbarnet ringer o frågar om hon får komma på kaffe, mysigt. Jo torpet är mysigt och jag känner mig nöjd med mitt nya boende, de e mysigt.
Kalvdansen ser super go ut, mums.
Önskar dig en bra dag/kramizar

http://torparmor.blogspot.com

 
Ingen bild

agge

23 februari 2011 12:15

Så näpen hon är lilla Sanna. Kul att hon vill hälsa på er ibland. Vad gott det ser ut med kalvdansen

kram

 
irja

irja

23 februari 2011 14:37

Kära Cina !!!
Din lilla solstråle är en rikdig liten kaffemoster, LER
Underbart att ha dem så nära , och få ha dagligt besök,,,
Våra trollungar som bor i Kalix kommer i morron eftermiddag och blir här till på söndag,,, ser framemot det går i längtansväntans tider nu... LER....Mina 11 små troll är utspridda över hela vårt avlånga land ,,,,Sportlov nästa vecka får se om de kommer någon fler,,,,
Ha det bäst vännen.... KRAM IA....

http://40-talisten.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Karin

23 februari 2011 19:07

Men hon är ju för rolig lilla kaffetanten,o. söt.Ja du nu får du skaffa en pärm o.sätta in alla teckningar du kommer att få.Har du gjort om din sida igen?Den är snygg,du är duktig på att göra snygga sidor.Ha en bra kväll/kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards