~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 23 juni 2012

Jaaaa ni så här vart det.....

Av Cina - 23 juni 2012 14:50

Ja som ni kanske kommer ihåg så ramlade ju pappa ur sin rullstol förra fredagen.

Och han fick ligga på sjukhuset över natten.

Man hittade inget på röntgen sa man då.

Sedan under vecka så  har han haft så ont såååå han har skrikit 

varje dag, så i onsdags åkte han in igen på en ny röntgen.

Och vad tror ni dom hittade då....jo ett lårbensbrott :(

Så han fick ju stanna kvar för operation.

Under torsdagen skulle han bli opererad men pappa fick

vänta tills kl 17:30 på kvällen innan dom tog han.

Så nu är han opererad och ligger på ortopeden.

Detta skulle ju inte behöva ha hänt men som sagt

nu har det hänt.

Ramlar man 4 ggr och slår samma sida och höft i golvet

så måste det ju tillslut bli en fraktur.

Nu får vi väl hoppas att han piggar på sig och får komma hem till

sitt boende där han känner sig hemma.

Där pappa bor så finns det personal dygnet runt och sjuksköterska.

Tror inte att dom håller han kvar så länge.

Han var medtagen efter operationen o det är klar han är ju 82 år.

Dom har hållt han smärtfri med morfin och det får man ju tacka för.

På måndag ska vi ha vårdplanering kl 15:00 på pappas boende det var

bestämt innan detta uppdagades.

Jaja nog om detta.

Ingen sol idag men heller inget regn ännu.

Solen tittade fram tidigare men försvann o har ej kommit åter.

Önskar alla en fortsatt fin Midsommar dag  



 
 
lillisl

lillisl

23 juni 2012 15:43

Så synd att detta skulle hända din pappa, nu får jag hoppas att han snart piggar på sig så att han snart får komma hem till sitt boende igen. Så bra att ni ska han en vårdplanering då ska ni ställa lite krav att han får vara bältad när han kommer hem.
En fortsatt bra midsommardag vännen
Kram på dig

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Karin

23 juni 2012 17:10

Det var väl bra att de hittade brottet o.fixade till det.Med hjälp av morfin o värktabletter kan det bara bli bättre.Nu är väl det stora orosmomentet att han har räddslan kvar i kroppen...
Hoppas att det blir en bra vårdplanering.
Vi höres av.Ha en bra helg/kram

 
Monica

Monica

23 juni 2012 18:45

Inte bra när gamla människor bryter sej.Min mamma bröt armen i början på januari,men är inte bra i den än.Ingen operation gjordes för det skulle självläka.
I eftermiddag har det kommit regn här!
Ha en fortsatt fin helg!
Kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
gerty

gerty

23 juni 2012 19:01

Ja det är inte lätt att bli gammal

http://prilyckans.bloggplatsen.se

 
Tinezza

Tinezza

23 juni 2012 20:17

Ja, ibland undrar man hur det går till i vården. Men nu så hoppas vi att det bara blir bättre hädanefter.

http://tinezza.blogg.se

 
Bettan

Bettan

23 juni 2012 20:59

Ja fy sjotton att han skulle behöva drabbas även av detta. Det suger verkligen & jag håller mina tummar hårt att det ska bli bra. Så det inte uppstår andra komplikationer utav detta. Faaan jag blir så arg att detta ens skulle ske. =(.

Hoppas att ni i alla fall har haft en bra dag trotts allt ni går igenom. Mina tankar är med dig & din far.
Varma kramar <3<3<3

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

23 juni 2012 21:17

Så tragiskt och slarvigt att inte detta lårbensbrott kunde ses på röntgen, man kan undra ”röntgas han ?” eller var det bara en läkare som tittade på benet, (tror på det senare). Ett brott kan inte missas på en röntgenplåt. Hoppas din pappa kommer tillbaka efter denna persen, hårt för en gammal redan sjuk man, att behöva lida så som han har gjort är omänskligt. Jag blir både ledsen och arg på åldringsvården av i dag.
Kram vännen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

24 juni 2012 11:27

det är ju fruktansvärt, jag blir så ledsen av att läsa det här, stackars din fina pappa och stackars dig som ingenting kan göra åt det hela
bamse- och styrkekramar till dig vännen

http://kinaguld.blogg.se

 
Lena S

Lena S

24 juni 2012 15:07

Fy vad din pappa får vara med om. Hoppas han blir bättre snart.

Kramis

http://nelasvarld.blogg.sa

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards