~ Välkommen till Heavenladyn ~

Direktlänk till inlägg 6 november 2012

Ditten och datten....

Av Cina - 6 november 2012 15:56

Oj vi var ut till Willys och handlade idag så skulle jag in på elgiganten

och köpa tassimo kaffe och vi var där vid 10:10 o dom öppnar

ju 10:00 och så kom jag på herregud dom säljer

ju ut tassimo maskiner för 299:- kan ju säga att det var säkert 200 personer

där inne o köerna var aslånga och det fanns inte en enda kvar.

Hade tänkt köpa en till Karin A då hon ska köpa sig en.

Men som sagt det var slut o folk var lite sura.

Och det fanns ju folk som köpte både 2 och 3 stycken o det tycker

jag inte är rätt utan en räcker väl.

Jaja jag skulle ju ingen ha var ju bara kaffe jag skulle köpa och det gjorde jag.


Vi åkte hem med varorna och jag plockade upp det ja hade handlat.

Dom hade billiga rödbetor 9:90 kg så jag köpte med 2 kg.

Så dom satte jag på för kokning när jag kom hem.

Nu har jag lagt in dom är ju så gott med hem inlagda tycker vi.

Blir ju en helt annan smak.

KLICKBILDER

 

Det vart 5 burkar så det räcker gott och väl.


Sedan bakade jag en mjuk brun pepparkaka.

 

Det är ju så smarrigt, så vi tjuvstartar med 

pepparkakssmaken.

Fast kanske denna åker in i frysen men den är ju

godast nu eller imorgon då den saftat till sig.

Den som vill ha receptet på denna får kika i 

mina recept för där finns den.

Den innehåller turkisk yoghurt i mycket god.

Rekommenderar den varmt.

Soligt och fint hela dagen idag men tusan så kallt.

Det började blåsa som tusan här för ett tag sedan.

Så nu har vi väl nordanvinden här som dom lovat.


Nu har jag sådan värk i kroppen känns att

det är väderomslag på gång.

Usch fytusan skulle vilja gå o lägga mig.

Men nu är det försent så nu får jag allt

hålla mig uppe tills den riktiga tiden för mig är inne.


Önskar er alla en fortsatt fin tisdagskväll  



 
 
Corina

Corina

6 november 2012 16:47

Lite lustigt, jag tycker företagen brukar sätta en gräns på maxantal när det är extremt billigt, men jag förstår å andra sidan att man köper både två och tre stycken med det priset. Perfekt som julklapp kan jag tycka ! Skulle nog själv ha varit så ego också faktiskt ;) Kram !

http://corina.bloggplatsen.se

 
Annika

Annika

6 november 2012 17:54

jag kan känna doften från ditt kök ända hit upp till Härnösand. Först lukten av nykokta rödbetor sen pepparkaka. Mums. Hoppas att värken ger med sig och att det inte blir väderomslag, för vi har haft en sån fin dag idag. Ha en skön kväll.

http://www.badtant.bloggo.nu

 
Ingen bild

Karin

6 november 2012 21:28

Du är ju för gullig som tänkte på mej...men med ett sånt pris är det många som vill ha.
Färska ljumna rödbetor m.smör o salt,mums!Inlagda är inte så tokigt heller.Ska baka kakan nån dag,ser smarrig ut.
Håller med om att det kändes kyligt idag:(
Ha det så bra/kram

 
Maria

Maria

6 november 2012 21:29

Det är gott med rödbetor men godast att äta nykokta med skirat smör till, mums. Köpte yoghurt igår så får nog testa ditt recept, såg så god ut.
Ha en fin dag/kramen

http://torparmor.blogspot.com

 
Ruth

Ruth

6 november 2012 22:36

Det var en billig kaffemaskin, förstår att det var en strykande åtgång på den, en toppen julklapp lagom inför den kommande högtiden. Tur dem inte hade hamstrat allt kaffet också för sina nyinköpta njutningsmaskiner, då hade du blivit utan även på det området.

Gott med nyinlagda egna rödbetor, det var länge sedan jag gjorde sådant själv, numera köper vi bara i affären, har blivit så bekväm på äldre dar. Eftersom det går så lite kaffebröd så är det samma sak där, dina bakverk är nog en riktig njutning att få stoppa i munnen. Håkan har tur som har en så duktig husmor i köket.
Kram vännen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
lillis

lillis

7 november 2012 06:14

Kan tänka mig att det var många som var ute efter dessa billiga kaffemaskiner.
Så smarrigt med mjuk pepparkaka du får gärna skicka receptet till mig.
Hoppas att din värk försvunnit
Ha en bra dag min vän
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

 
Anita Lundwall

Anita Lundwall

7 november 2012 09:42

Du är så otroligt duktig trots din värk, Jag bakade i går tog en långprommenad vilket slutade med 2 timmar i sängen Alvedon+ Tradil värk i högerhand där jag har gikt till höfternas artros jag vädret spelar roll Väderomslag påverkar alltid mig med.
Men en stor Bamse kram till dig min kära vän
Ha en fin dag kram Anita L

http://tisalaya.bloggplatsen.se

 
ansepanse

ansepanse

7 november 2012 11:35

jag tycker också att de skulle satt en gräns där, inte fler än två per hushåll i allafall
gott med egeninlagda rödbetor, jag tycker också om dem
önskar dig en bra dag vännen
kramen

http://kinaguld.blogg.se

 
Margit

Margit

7 november 2012 14:27

Så duktig du är men att lägag in rödbetor och olika saker. Och så fin din pepparaka är, Fin form du har att baka i.
Ja det var ju tråkigt att kaffe..Tassomobryggarna såldes ut..och att du ite hann köpe någon. Men så blir det väl när dom säljer som så billigt.
Kram!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Malin

Malin

8 november 2012 05:48

Att folk inte kan bete sig, tycker också det är otroligt fel att vissa tar på sig fler än en maskin under såna erbjudanden!
Kakan såg jätte smarrig ut, mums!
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cina - 20 juni 2016 19:54

Ja ni som följer mig på facebook har ju sett lite av mina bilder från helgen. Jag har då vart på en shamanutbildning i stora drag. Som jag hoppas ni förstår så kan jag inte återgällda detta i ord. Man måste upp leva detta tyvärr. Men lite bil...

Av Cina - 13 juni 2016 20:17

Ja nu är det roligheter på gång igen. Fredag - Söndag ska jag ut i skogen och sova i tipis ihop med 12 andra (shamaner) Det ska verkligen bli spännande detta äventyr. Vi ska verkligen leva ute i naturen och naturligtvis blir det cermonier o...

Av Cina - 6 juni 2016 15:00

Fick för mig att jag idag skulle inhandla lite blommor och tomatplantor. Vi åkte till plantagen men nääääää fy vilka skrutt blommor det hade där. Åkte ut till Norells istället, ohhhh jösses vilka fina blommor och tomatplantor de hade där såå...

Av Cina - 4 juni 2016 16:26

Ja nu har vi äntligen fått sommar och varmt. Som man har längtat efter detta. Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Förra söndagen hade vi avslutning på våran cirkel. Anna och jag fick så fina presenter av våra deltagare. KLICKBILDER ...

Av Cina - 28 maj 2016 15:01


  Ja fyfasiken vilken natt jag haft inatt inte sovit många timmar. Kroppen värker och mitt huvud säger något annat. Men nu lyssnade jag på kroppen för engångs skull. Var meningen att jag skulle närvara på en dagutbildning på Lyktan idag me...

Presentation

Dagens citat

Man kan mycket väl vara vän med någon från Köpenhamn, även om det låter annorlunda.

 Maja 8 år

 

      

Omröstning

Är det för varmt för dig???
 Nej skönt
 Ja verkligen

Blogvertiser

Blogvertiser

Instagram

Instagram

Översätt bloggen

Jag finns på Facebook

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Matbloggstoppen

Matbloggstoppen

Blogkeen

~ Välkommen till Heavenladyn ~

Väder i Västerås

klart.se

Vädret i Side Turkiet

Vädret Sidé

Live Traffic Feed


Ovido - Quiz & Flashcards